
Κινεζικό παγοθραυστικό που αναμενόταν να προσφέρει βοήθεια σε ρωσικό πλοίο επιστημονικής αποστολής το οποίο έχει παγιδευτεί μέσα στους πάγους, λόγω της σφοδρής χιονοθύελλας που πλήττει εδώ και μέρες την ανατολική Ανταρκτική, αποκλείστηκε και αυτό από το πυκνό χιόνι και αναγκάστηκε να γυρίσει πίσω, στην ανοιχτή θάλασσα, όπως ανακοίνωσαν σήμερα οι αυστραλιανές ναυτιλιακές αρχές. Αποστολή του κινεζικού παγοθραυστικού «Snow Dragon» προοριζόταν να ανοίξει δρόμο μέσω του πάγου για να βοηθήσει το ρωσικό πλοίο να φθάσει στην ανοιχτή θάλασσα. Το «Snow Dragon» θα προσέγγιζε χθες βράδυ το «MV Akademik Shokalskiy», που έχει αποκλειστεί από την περασμένη Τρίτη 100 ναυτικά μίλια ανατολικά της γαλλικής βάσης Ντιμόν ντ’ Ουρβίλ. Στο ρωσικό πλοίο, που χρησιμοποιείται από την αυστραλιανή-ασιατική αποστολή στην Ανταρκτική, επιβαίνουν 74 άτομα, επιστήμονες και τουρίστες που ακολουθούν τη διαδρομή του Αυστραλού εξερευνητή σερ Ντάγκλας Μόσον, πριν από έναν αιώνα (1911-1914). Το «Snow Dragon» προσέγγισε κατά 6,5 ναυτικά μίλια το ρωσικό πλοίο, αλλά δεν συνέχισε την πορεία του, καθώς συνάντησε μεγάλο παγετώνα που δεν μπόρεσε να τον σπάσει και επέστρεψε στην ανοικτή θάλασσα, όπως ανακοίνωσε η Αυστραλιανή Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας (AMSA), που συντονίζει τις επιχειρήσεις διάσωσης. «Δυστυχώς η επιχείρηση διάσωσης απέτυχε» δήλωσε εκπρόσωπος της υπηρεσίας, προσθέτοντας ότι εξετάζονται και άλλες επιλογές για να παρασχεθεί βοήθεια στο ρωσικό πλοίο, σύμφωνα με το αυστραλιανό τηλεοπτικό δίκτυο ABC. Από τότε που αποκλείστηκε το ρωσικό πλοίο, τρία παγοθραυστικά: το κινεζικό «Snow Dragon», το γαλλικό «L’Astrolabe» και το αυστραλιανό «Aurora Australis» κατευθύνθηκαν στην περιοχή για να του παράσχουν βοήθεια. Ωστόσο, δεν είναι βέβαιο ότι το «Aurora Australis», που είναι ισχυρότερα εξοπλισμένο για το σπάσιμο των πάγων σε σχέση με τα άλλα δύο παγοθραυστικά και αναμένεται στην περιοχή το νωρίτερο μέχρι το βράδυ της Κυριακής, θα μπορέσει να προσεγγίσει το ρωσικό πλοίο. Πηγή: ΑΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ