
Κινεζικό παγοθραυστικό που αναμενόταν να προσφέρει βοήθεια σε ρωσικό πλοίο επιστημονικής αποστολής το οποίο έχει παγιδευτεί μέσα στους πάγους, λόγω της σφοδρής χιονοθύελλας που πλήττει εδώ και μέρες την ανατολική Ανταρκτική, αποκλείστηκε και αυτό από το πυκνό χιόνι και αναγκάστηκε να γυρίσει πίσω, στην ανοιχτή θάλασσα, όπως ανακοίνωσαν σήμερα οι αυστραλιανές ναυτιλιακές αρχές. Αποστολή του κινεζικού παγοθραυστικού «Snow Dragon» προοριζόταν να ανοίξει δρόμο μέσω του πάγου για να βοηθήσει το ρωσικό πλοίο να φθάσει στην ανοιχτή θάλασσα. Το «Snow Dragon» θα προσέγγιζε χθες βράδυ το «MV Akademik Shokalskiy», που έχει αποκλειστεί από την περασμένη Τρίτη 100 ναυτικά μίλια ανατολικά της γαλλικής βάσης Ντιμόν ντ’ Ουρβίλ. Στο ρωσικό πλοίο, που χρησιμοποιείται από την αυστραλιανή-ασιατική αποστολή στην Ανταρκτική, επιβαίνουν 74 άτομα, επιστήμονες και τουρίστες που ακολουθούν τη διαδρομή του Αυστραλού εξερευνητή σερ Ντάγκλας Μόσον, πριν από έναν αιώνα (1911-1914). Το «Snow Dragon» προσέγγισε κατά 6,5 ναυτικά μίλια το ρωσικό πλοίο, αλλά δεν συνέχισε την πορεία του, καθώς συνάντησε μεγάλο παγετώνα που δεν μπόρεσε να τον σπάσει και επέστρεψε στην ανοικτή θάλασσα, όπως ανακοίνωσε η Αυστραλιανή Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας (AMSA), που συντονίζει τις επιχειρήσεις διάσωσης. «Δυστυχώς η επιχείρηση διάσωσης απέτυχε» δήλωσε εκπρόσωπος της υπηρεσίας, προσθέτοντας ότι εξετάζονται και άλλες επιλογές για να παρασχεθεί βοήθεια στο ρωσικό πλοίο, σύμφωνα με το αυστραλιανό τηλεοπτικό δίκτυο ABC. Από τότε που αποκλείστηκε το ρωσικό πλοίο, τρία παγοθραυστικά: το κινεζικό «Snow Dragon», το γαλλικό «L’Astrolabe» και το αυστραλιανό «Aurora Australis» κατευθύνθηκαν στην περιοχή για να του παράσχουν βοήθεια. Ωστόσο, δεν είναι βέβαιο ότι το «Aurora Australis», που είναι ισχυρότερα εξοπλισμένο για το σπάσιμο των πάγων σε σχέση με τα άλλα δύο παγοθραυστικά και αναμένεται στην περιοχή το νωρίτερο μέχρι το βράδυ της Κυριακής, θα μπορέσει να προσεγγίσει το ρωσικό πλοίο. Πηγή: ΑΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ