
 
															
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ύστερα από μία αρκετά δραστήρια εβδομάδα που χαρακτηρίστηκε από έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον και σε πολλές περιπτώσεις με αρκετή δόση σπέκουλας, την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήθηκε μία ηρεμία σε όλες τις αγορές όσο αφορά νέα κλεισίματα, χωρίς όμως να απουσιάζει η ζήτηση οδηγώντας έτσι τις τιμές σε ανοδική πορεία.
Στην Ινδία, η νομισματική ισοτιμία της ρουπίας με το δολάριο δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί εν αντιθέσει με τις τιμές του σιδήρου οι οποίες συνεχίζουν να παρουσιάζουν μεταβλητότητα. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι End Buyers λόγω της σταθερότητας της ρουπίας είναι πρόθυμοι να βγουν στην αγορά αλλά από την άλλη οι Cash Buyers είναι αντιμέτωποι με το δίλλημα αν θα πρέπει να πουλήσουν τώρα τα πλοία που έχουν αγοράσει η να περιμένουν ελπίζοντας ότι η αγορά-τιμές θα ανέβουν και άλλο.
Το Πακιστάν, για άλλη μία εβδομάδα ήρθε αντιμέτωπο με την υποτίμηση της ρουπίας και εκεί που πίστευαν ότι το επίπεδο των 107 ρουπίων ήτανε σε άσχημα επίπεδα, τελικά την είδαν να φτάνει τις 109 προς το δολάριο αφήνοντας σαν μοναδική λύση την παρέμβαση της κυβέρνησης, όπως άλλωστε έγινε και στην Ινδία. Από την άλλη, οι End Buyers συνειδητοποίησαν πως αν δεν ανεβάσουν τις προσφερόμενες τιμές θα συνεχίσουν να βρίσκονται εκτός αγοράς με αποτέλεσμα όντως να βελτιώσουν τα επίπεδα τους.
Στο Μπαγκλαντές, τελικά η ημερομηνία των εκλογών ορίσθηκε για τις 5 Ιανουαρίου, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε «σπεκουλαδόρους» End Buyers να έχουν βγει στην αγορά για πλοία, προσδοκώντας ότι μετά τις εκλογές ότι οι τιμές του σιδήρου θα παρουσιάσουν ανοδική πορεία.
Η Κίνα, παραμένει σταθερή στο να απέχει από την αγορά καθώς οι τιμές του σιδήρου βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, έχοντας σαν αποτέλεσμα η κυβέρνηση να παρέχει κίνητρα σε Κινέζους πλοιοκτήτες ώστε να διαλύσουν τα πλοία τους στην εγχώρια αγορά και το οποίο φάνηκε τελικά να έχει αρκετά ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 504,833 DWT, εκ των οποίων περίπου το 28% (141,926 DWT) ήτανε Bulkers, το 50% (253,954 DWT) Tankers και το 22% (108,953 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 330 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε έναν νέο κύκλο ανακατατάξεων και προσαρμογών εισέρχεται η αγορά των δεξαμενόπλοιων, υπό τη σκιά των τελευταίων γεωπολιτικών εξελίξεων και της κλιμάκωσης των κυρώσεων…

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Amazon στη Γηραιά Ήπειρο, καθώς η εταιρεία-κολοσσός προανήγγειλε μεγαλεπήβολα επενδυτικά σχέδια στην Ολλανδία. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…

Μετά τις αμερικανικές κυρώσεις στους κορυφαίους παραγωγούς πετρελαίου της Ρωσίας στις 22 Σεπτεμβρίου, προκλήθηκε ένα ντόμινο εξελίξεων, με την Ινδία και την Κίνα να…

Η Αρκτική αναδεικνύεται σε «θησαυρό» υδρογονανθράκων, με τη Ρωσία να κατέχει τη μερίδα του λέοντος των αποθεμάτων σε φυσικό αέριο και πετρέλαιο. Ειδικότερα, σύμφωνα…

Στον απόηχο της επεισοδιακής συνεδρίασης της MEPC για το Net-Zero Framework (NZF), που οδήγησε στην αναβολή της ψήφισής του για ένα έτος, οι διχογνωμίες…

Με την παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου να αποτελεί το μεγάλο «στοίχημα» της Sinopec, ο κινεζικός κολοσσός προέβη πρόσφατα στην ανακάλυψη ενός σημαντικού αποθέματος. Ειδικότερα, σύμφωνα…

Tην είσοδό του στην αγορά των VLCCs με την παραγγελία δύο τέτοιων πλοίων στα ναυπηγεία Hengli επιβεβαίωσε στα Ναυτικά Χρονικά ο Όμιλος Alimia, συμφερόντων…

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ