
Το λιμάνι της Αμβέρσας κατάφερε να αυξήσει την διακίνηση εμπορευμάτων από τα κρηπιδώματά του την περίοδο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2013. Συνολικά διακινήθηκαν 143.015.226 τόνοι, αύξηση 3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Σημαντική συνεισφορά στην διακίνηση (32%) είχαν και πάλι τα χύδην υγρά φορτία, δημιουργώντας προσδοκίες για ένα σημαντικό θετικό κλείσιμο της χρονιάς. Τα χύδην ξηρά φορτία σημείωσαν τεράστια μείωση 25,6% (στους 10.941.785 τόνους) κυρίως λόγω της μείωσης εισαγωγών φορτίων άνθρακα (-57,4%). Βασική αιτία πίσω από την μείωση των φορτίων άνθρακα εκτιμάται πως είναι οι τιμές σιδηροδρομικής μεταφοράς στην Γερμανική ενδοχώρα γεγονός που καθιστά το λιμάνι της Αμβέρσας λιγότερο ανταγωνιστικό σε σχέση με γειτονικά (κυρίως Γερμανικά) λιμάνια. Η Λιμενική Αρχή της Αμβέρσας σε συνεργασία με ιδιώτες, προσπαθεί να εξαλείψει το συγκεκριμένο μειονέκτημα.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 1,7% (στα 6,4 εκ. TEU από 6,5 εκ. TEU την αντίστοιχη περίοδο του 2012). Σε μία θετική εξέλιξη για το λιμάνι της Αμβέρσας οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες θαλάσσιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (Maersk, MSC, CMA-CGM) φαίνεται ότι «ψηφίζουν» Αμβέρσα καθώς διατήρησαν τον αριθμό των γραμμών στα Trans-Atlantic δρομολόγια που καλούν στο λιμάνι, ενώ κέρδισε μία πρόσθετη γραμμή στα δρομολόγια της Άπω Ανατολής. Τα δρομολόγια πραγματοποιούνται από πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 13.000 TEU. Την ίδια περίοδο το λιμάνι του Ρότερνταμ έχασε ορισμένα δρομολόγια.
Μείωση υπήρξε και στην διακίνηση εμπορευμάτων με Ro/Ro κατά 5,3% (στους 3.406.385 τόνους). Από την άλλη η διακίνηση οχημάτων (car terminal) αυξήθηκε κατά 5,5% (στα 969.105 οχήματα).
Τα πλοία που κατέπλευσαν στο λιμάνι της Αμβέρσας μειώθηκαν κατά 2,4%, στα 10.769 πλοία. Το ορόσημο της φετινής χρονιάς ήταν η προσέγγιση στις 19 Οκτωβρίου του “Mary Maersk” από την σειρά Triple-E της Maersk με χωρητικότητα 18.000 TEU κάτι που αποδεικνύει ότι το λιμάνι της Αμβέρσας είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τα μεγαλύτερα πλοία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.
Περισσότερα για την λιμενική βιομηχανία @ www.PortEconomics.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…

Η πλήρως ηλεκτρική πρόωση πλοίων μικρών και μεσαίων αποστάσεων αποτελεί μία από τις πιο ώριμες και άμεσα εφαρμόσιμες τεχνολογίες αποανθρακοποίησης στη ναυτιλία. Έτσι, η Νότια Κορέα…

Η ανάπτυξη νέας γενιάς ναυτιλιακών και ενεργειακών κινητήρων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αξιόπιστη προμήθεια μεγάλων χυτών εξαρτημάτων. Τα συγκεκριμένα εξαρτήματα αποτελούν τον…

Το METAVASEA αποτελεί ένα φιλόδοξο πενταετές πρόγραμμα που εμπλέκει περισσότερους από 100 ναυτιλιακούς οργανισμούς από την Ανατολική Μεσόγειο. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία, η οποία…

Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (nternational Transport Workers’ Federation ‒ ITF) καταδίκασε την τελευταία επίθεση σε πλοία που δραστηριοποιούνται στη Μαύρη Θάλασσα, προειδοποιώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ