
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η εφαρμογή του «λέγε – λέγε μπορεί και να το πιστέψουμε» από τους ηγέτες της ότι η Ευρωζώνη ξεπέρασε την κρίση και έχει μπει σε τροχιά ανάκαμψης δεν πείθει καθόλου την Παγκόσμια οικονομική κοινότητα αφού η πλειοψηφία των αναλυτών συνεχίζουν να εκφράζουν όχι μόνο τη δυσπιστία τους αλλά και την αντίθεση τους στον τρόπο διαχείρισης της κρίσης.
Η ανώτερη σύμβουλος της Deutsche Bank, Pippa Malmgern, δήλωσε στο Bloomberg ότι η διάσπαση της Ευρωζώνης παραμένει στο τραπέζι η οποία θα αποτελεί απόρροια της αποχώρησης ενός η περισσοτέρων μελών της Ένωσης.
Όπως χαρακτηριστικά εξήγησε, τα αποκλίνοντα συμφέροντα της Ευρωζώνης συντελούν στην όξυνση των εσωτερικών εντάσεων, εξέλιξη η οποία ενδέχεται να αποβεί μοιραία για τη βιωσιμότητα της.
Σχετικά δε με τη δυναμική του Ευρώ, διευκρίνισε πως η Ευρωπαϊκή νομισματική πολιτική παραμένει προσηλωμένη στο Ευρώ, επιτρέποντας του έτσι να παραμείνει ισχυρό, παρά την ισχυρή κρίση χρέους.
Η Capital Economics, σε νέα της έκθεση επισημαίνει πως είναι ορατή η πιθανότητα για ορισμένες χώρες της Ευρωζώνης να επιλέξουν το δρόμο της χρεοκοπίας προκειμένου με τον τρόπο αυτό να μπει φρένο στην κρίση που τις πνίγει.
Οι Financial Times αναφέρουν ότι η αισιοδοξία πως έχει μπει τέλος στην κρίση χρέους είναι λανθασμένη, προσαρμογή δεν σημαίνει μείωση μισθών στην Ελλάδα, η μεταρρυθμιστική κόπωση στο Νότο είναι εμφανής και χωρίς μια πραγματική δημοσιονομική ένωση, η κατάσταση δεν θα βελτιωθεί.
Σε μία από τις σπάνιες τοποθετήσεις του ο πρώην διοικητής της FED, Alan Greenspan, υποστηρίζει κατηγορηματικά πως η Ευρωπαϊκή κρίση χρέους είναι ακόμη παρούσα και δεν πρόκειται να τελειώσει αν η Ευρωζώνη δεν προχωρήσει στην «πολιτική προσαρμογή».
Η Phoenix Capital Research, αναμένει ότι η Ευρωπαϊκή τραπεζική κρίση χρέους θα «σκάσει» το πρώτο εξάμηνο του 2014 επικαλούμενη πλήθος στοιχείων που έρχονται στο φως της δημοσιότητας αλλά δεν λαμβάνουν της ανάλογης προσοχής, ενώ κανείς δεν γνωρίζει την πραγματική κλίμακα των πιθανών ζημιών στις τράπεζες της Ευρώπης, αλλά το ΔΝΤ έχει υπαινιχθεί ότι οι Ισπανικές και οι Ιταλικές τράπεζες αντιμετωπίζουν περί τα € 230 δισ. ζημιές, μόνο από τα επιχειρηματικά δάνεια τα επόμενα 2 χρόνια.
Νέα συρρίκνωση καταγράφηκε το Σεπτέμβριο στα δάνεια που χορηγεί ο χρηματοοικονομικός κλάδος της Ευρωζώνης στον ιδιωτικό τομέα επιβεβαιώνοντας πως τα ιστορικά χαμηλά επιτόκια δεν αντιμετωπίζουν την πιστωτική στενότητα.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τα δάνεια μειώθηκαν κατά 1,9% σε ετήσια βάση και παρά τα μέτρα για να τονωθεί ο δανεισμός των ΜμΕ τα χαμηλά επιτόκια δεν μεταφέρονται στην πραγματική οικονομία σε όλες τις χώρες της Ένωσης.
Με περιορισμένο η μετριοπαθή ρυθμό συνεχίστηκε η επέκταση της Αμερικανικής οικονομίας το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της FED.
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι πολλές περιφέρειες ανέφεραν αύξηση των επιχειρηματικών δαπανών και των νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, η δραστηριότητα του κατασκευαστικού κλάδου αυξήθηκε με μετριοπαθή ρυθμό ενώ οι λιανικές πωλήσεις παρέμειναν σταθερές.
Δεδομένου όμως της τελευταίας αναταραχής για την αύξηση του χρέους και της δυσλειτουργίας του πολιτικού συστήματος, πλειάδα αναλυτών καθιστούν σαφές πως πλέον η Αμερικανική οικονομία δεν αξίζει την κορυφαία αξιολόγηση «ΑΑΑ» ενώ παράλληλα θεωρούν πως η πίστη στις ΗΠΑ έχει αρχίσει και φθίνει.
Σύμφωνα με το Marketwatch, μεταξύ των χωρών που διαθέτουν αξιολόγηση «ΑΑΑ» μπορεί κανείς να εντοπίσει κράτη τα οποία διαθέτουν πολιτικά συστήματα αλλά και χρέος που αποπνέουν πολύ μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από τις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ