
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η βελτίωση της αγοράς συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα με κάποια κλεισίματα μάλιστα να γίνονται σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές αφού για άλλη μία φορά η προεξόφληση των Cash Buyers για περεταίρω βελτίωση της αγοράς, τους έχει βάλει πάλι στην διάθεση της σπέκουλας ενώ από την άλλη, οι End Buyers δεν δείχνουν ακόμη τόσο πρόθυμοι να απορροφήσουν τα συγκεκριμένα πλοία που αγοράστηκαν στις υψηλές αυτές τιμές.
Η Ινδία, συνεχίζει να εντείνει το αγοραστικό της ενδιαφέρον καθώς η αγορά συνεχίζει να βελτιώνεται με την ρουπία να δείχνει σημάδια σταθεροποίησης στις 61 – 62 ρουπίες προς το δολάριο ενώ παράλληλα υπάρχει και σταθεροποίηση των τιμών του σιδήρου μετά από ένα μήνα έντονων διακυμάνσεων.
Όπως προαναφέραμε, υπάρχουν περιπτώσεις που οι Cash Buyers προσφέρουν τιμές που σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζουν την έστω βελτιωμένη σημερινή κατάσταση της αγοράς αλλά προεξοφλούν υψηλότερα επίπεδα στο άμεσο μέλλον ρισκάροντας έτσι στις προσφορές.
Το Πακιστάν, έχει βρεθεί στην ίδια θέση που ήτανε η Ινδία το προηγούμενο διάστημα, αφού συνεχίζει να έχει προβλήματα νομισματικής ισορροπίας με την ρουπία μόλις την προηγούμενη εβδομάδα να φτάνει σε ιστορικά χαμηλά και ουσιαστικά δεν έχει καταφέρει ακόμη να επιστρέψει στην αγορά, αφού για να συμβεί αυτό θα πρέπει να βελτιώσει τα τρέχοντα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών.
Στο Μπαγκλαντές, αρχίζουν να φαίνονται κάποια σημάδια βελτίωσης καθώς οι τιμές του σιδήρου, που ήταν και το κυριότερο πρόβλημα το προηγούμενο διάστημα, δείχνουν να έχουν σταθεροποιηθεί αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών και μάλιστα βρίσκεται πίσω από την Ινδία στις τιμές έχοντας αφήσεις το Πακιστάν στην τρίτη θέση.
Η Κίνα, λόγω των αργιών όλη την προηγούμενη εβδομάδα απείχε από την αγορά και περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε με τη διάθεση θα επιστρέψει καθώς τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών από τις ανταγωνίστριες χώρες μέσα στο διάστημα αυτής της εβδομάδας παρουσίασαν αυξητική πορεία.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 716,376 DWT εκ των οποίων περίπου το 73% (524,264 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (44,555 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 21% (47,699
DWT) Containers και Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 395 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 – $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ