
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η βελτίωση της αγοράς συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα με κάποια κλεισίματα μάλιστα να γίνονται σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές αφού για άλλη μία φορά η προεξόφληση των Cash Buyers για περεταίρω βελτίωση της αγοράς, τους έχει βάλει πάλι στην διάθεση της σπέκουλας ενώ από την άλλη, οι End Buyers δεν δείχνουν ακόμη τόσο πρόθυμοι να απορροφήσουν τα συγκεκριμένα πλοία που αγοράστηκαν στις υψηλές αυτές τιμές.
Η Ινδία, συνεχίζει να εντείνει το αγοραστικό της ενδιαφέρον καθώς η αγορά συνεχίζει να βελτιώνεται με την ρουπία να δείχνει σημάδια σταθεροποίησης στις 61 – 62 ρουπίες προς το δολάριο ενώ παράλληλα υπάρχει και σταθεροποίηση των τιμών του σιδήρου μετά από ένα μήνα έντονων διακυμάνσεων.
Όπως προαναφέραμε, υπάρχουν περιπτώσεις που οι Cash Buyers προσφέρουν τιμές που σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζουν την έστω βελτιωμένη σημερινή κατάσταση της αγοράς αλλά προεξοφλούν υψηλότερα επίπεδα στο άμεσο μέλλον ρισκάροντας έτσι στις προσφορές.
Το Πακιστάν, έχει βρεθεί στην ίδια θέση που ήτανε η Ινδία το προηγούμενο διάστημα, αφού συνεχίζει να έχει προβλήματα νομισματικής ισορροπίας με την ρουπία μόλις την προηγούμενη εβδομάδα να φτάνει σε ιστορικά χαμηλά και ουσιαστικά δεν έχει καταφέρει ακόμη να επιστρέψει στην αγορά, αφού για να συμβεί αυτό θα πρέπει να βελτιώσει τα τρέχοντα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών.
Στο Μπαγκλαντές, αρχίζουν να φαίνονται κάποια σημάδια βελτίωσης καθώς οι τιμές του σιδήρου, που ήταν και το κυριότερο πρόβλημα το προηγούμενο διάστημα, δείχνουν να έχουν σταθεροποιηθεί αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών και μάλιστα βρίσκεται πίσω από την Ινδία στις τιμές έχοντας αφήσεις το Πακιστάν στην τρίτη θέση.
Η Κίνα, λόγω των αργιών όλη την προηγούμενη εβδομάδα απείχε από την αγορά και περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε με τη διάθεση θα επιστρέψει καθώς τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών από τις ανταγωνίστριες χώρες μέσα στο διάστημα αυτής της εβδομάδας παρουσίασαν αυξητική πορεία.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 716,376 DWT εκ των οποίων περίπου το 73% (524,264 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (44,555 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 21% (47,699
DWT) Containers και Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 395 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 – $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024,…
Επιτροπή Έρευνας του ΟΗΕ ανακοίνωσε χθες 16 Σεπτεμβρίου ότι κατέληξε στο συμπέρασμα πως το Ισραήλ διέπραξε γενοκτονία στη Γάζα και ότι υψηλόβαθμοι Ισραηλινοί αξιωματούχοι,…
Τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τη ραγδαία επέκταση του «σκιώδους στόλου» δεξαμενόπλοιων κρούει ο επικεφαλής οικονομολόγος της Trafigura, Saad Rahim, σε τοποθέτησή του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ