
Με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγών Πλοίων καταδικάζει τη συνεχιζόμενη αναλγησία του Λ.Τ. Άνδρου – Τήνου, «το οποίο δια τρόπο παράνομο και καταχρηστικό αξιώνει από ακτοπλοϊκές εταιρείες που προσόρμιζαν στα λιμάνια αρμοδιότητάς του να καλύψουν οικονομική «τρύπα» εννέα ετών λόγω δικού του λάθους!».
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «παρά τις διαμαρτυρίες του Συνδέσμου αλλά και μεμονωμένων εταιρειών, το Λ.Τ. εξακολουθεί να διεκδικεί την κάλυψη των δικών του –κατά δήλωσή του – λαθών στον υπολογισμό είσπραξης λιμενικών τελών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, επιβαρύνοντάς τις με ένα υπέρογκο κόστος».
Στη συνέχεια αναφέρεται ότι «εάν τυχόν υφίσταται σφάλμα κατά τον υπολογισμό των τελών προσόρμισης, τούτο αποτελεί αποκλειστική παράλειψη του Λ.Τ. και δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα των χρηστών του λιμένα, οι οποίοι δεδομένου ότι η εν λόγω πρακτική είχε ακολουθηθεί ανελλιπώς από το 2004 χωρίς ποτέ την παραμικρή επιφύλαξη, αιφνιδίως πληροφορούνται τώρα ότι δήθεν οφείλουν πολλές χιλιάδες ευρώ, ενώ καλόπιστα θεωρούσαν ότι καμία περαιτέρω υποχρέωση είχαν.
Παρακαλείται επομένως ο αρμόδιος Γενικός Γραμματέας Λιμένων του ΥΝΑ όπως παρέμβει για την εξωδικαστική διευθέτηση του ζητήματος, έτσι ώστε να μην πληγούν περαιτέρω οι ήδη πληγείσες αρχές της καλής πίστης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη προς τη διοίκηση. Ιδιαίτερα, τη δεδομένη χρονική περίοδο που η ακτοπλοϊκή δραστηριότητα βρίσκεται σε οικονομική δυσχέρεια».
Και η ανακοίνωση καταλήγει: «με την ευκαιρία θέλουμε να τονίσουμε για μια ακόμα φορά ότι τα Λιμενικά Τέλη τα οποία επιβαρύνουν αποκλειστικά τους επιβάτες δεν επενδύονται προς όφελός τους σε κανένα νησιωτικό λιμάνι της χώρας, άρα δεν είναι ανταποδοτικά και κακώς εισπράττονται. Πιστεύουμε ότι ο ΥΝΑ πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες για την κατάργησή τους , γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα και την άμεση μείωση των τιμών των εισιτηρίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ