
Με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγών Πλοίων καταδικάζει τη συνεχιζόμενη αναλγησία του Λ.Τ. Άνδρου – Τήνου, «το οποίο δια τρόπο παράνομο και καταχρηστικό αξιώνει από ακτοπλοϊκές εταιρείες που προσόρμιζαν στα λιμάνια αρμοδιότητάς του να καλύψουν οικονομική «τρύπα» εννέα ετών λόγω δικού του λάθους!».
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «παρά τις διαμαρτυρίες του Συνδέσμου αλλά και μεμονωμένων εταιρειών, το Λ.Τ. εξακολουθεί να διεκδικεί την κάλυψη των δικών του –κατά δήλωσή του – λαθών στον υπολογισμό είσπραξης λιμενικών τελών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, επιβαρύνοντάς τις με ένα υπέρογκο κόστος».
Στη συνέχεια αναφέρεται ότι «εάν τυχόν υφίσταται σφάλμα κατά τον υπολογισμό των τελών προσόρμισης, τούτο αποτελεί αποκλειστική παράλειψη του Λ.Τ. και δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα των χρηστών του λιμένα, οι οποίοι δεδομένου ότι η εν λόγω πρακτική είχε ακολουθηθεί ανελλιπώς από το 2004 χωρίς ποτέ την παραμικρή επιφύλαξη, αιφνιδίως πληροφορούνται τώρα ότι δήθεν οφείλουν πολλές χιλιάδες ευρώ, ενώ καλόπιστα θεωρούσαν ότι καμία περαιτέρω υποχρέωση είχαν.
Παρακαλείται επομένως ο αρμόδιος Γενικός Γραμματέας Λιμένων του ΥΝΑ όπως παρέμβει για την εξωδικαστική διευθέτηση του ζητήματος, έτσι ώστε να μην πληγούν περαιτέρω οι ήδη πληγείσες αρχές της καλής πίστης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη προς τη διοίκηση. Ιδιαίτερα, τη δεδομένη χρονική περίοδο που η ακτοπλοϊκή δραστηριότητα βρίσκεται σε οικονομική δυσχέρεια».
Και η ανακοίνωση καταλήγει: «με την ευκαιρία θέλουμε να τονίσουμε για μια ακόμα φορά ότι τα Λιμενικά Τέλη τα οποία επιβαρύνουν αποκλειστικά τους επιβάτες δεν επενδύονται προς όφελός τους σε κανένα νησιωτικό λιμάνι της χώρας, άρα δεν είναι ανταποδοτικά και κακώς εισπράττονται. Πιστεύουμε ότι ο ΥΝΑ πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες για την κατάργησή τους , γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα και την άμεση μείωση των τιμών των εισιτηρίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ