
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Και ενώ η περίοδος των μουσώνων συνεχίζεται, τα επίπεδα των τιμών συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία με τους Cash Buyers εν γένει να βρίσκονται σε κατάσταση πανικού αφού έχουν στα χέρια τους αρκετά πλοία απούλητα τα οποία αγοράστηκαν σε αρκετά ακριβότερες τιμές από αυτές που θα μπορούσαν να πουληθούν σήμερα. Όπως διαφαίνεται η αγορά των διαλύσεων δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης στο άμεσο διάστημα καθώς το ρυθμό τον ορίζει η Ινδία η οποία κατέχει την ηγετική θέση στην αγορά και η οποία τελευταία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.
Η Ινδία, συνεχίζει να ταλανίζεται από νομισματική αστάθεια και πτωτικές τιμές σιδήρου έχοντας σαν αποτέλεσμα την απομάκρυνση της Ινδίας από την αγορά το τελευταίο διάστημα.
Οι End Buyers αποφεύγουν ακόμη και να εμπλακούν σε διαπραγματεύσεις και προτιμούν να κρατούν στάση αναμονής ελπίζοντας σε βελτίωση της αγοράς.
Στο Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν διαθέσιμοι End Buyers ώστε να αγοράσουν τονάζ σε λογικές τιμές και χωρίς να υπάρχει ο κίνδυνος της νομισματικής αστάθεια η των τιμών του σιδήρου, η διάθεση τους είναι αρνητική λόγω της αρνητικής ψυχολογίας από την αγορά της Ινδίας.
Επίσης παρατηρείται το φαινόμενο όπου VLCCs και Aframax που έχουν στα χέρια τους Cash Buyers στην Ινδία και τα οποία προτιμά το Πακιστάν, λόγω της πτώσης των τιμών δεν μπαίνουν καν στον κόπο να κάνουν το ταξίδι από Ινδία στο Πακιστάν.
Το Μπαγκλαντές, ήρθε και αυτό αντιμέτωπο με μία διορθωτική κίνηση στις τιμές του σιδήρου κατά $ 5 τον τόνο και επηρεαζόμενο από τις αρνητικές εξελίξεις στην Ινδία προσάρμοσε και αυτό τις τιμές του αρνητικά, αλλά και χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τους End Buyers.
Η Κίνα, την τελευταία εβδομάδα εξέπληξε ευχάριστα αφού οι προσφερόμενες τιμές παρουσίασαν αύξηση της τάξης των $ 10 – $ 15 καθώς οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν και αυτές αύξηση.
Καθώς αρκετά διαλυτήρια παραμένουν άδεια από την απραξία του προηγούμενου διαστήματος εκτιμάται ότι ενδεχομένως να δούμε κάποιες ελκυστικές προσφορές για πλοία τα οποία θέλουν να αγοράσουν και αν οι αρνητικές εξελίξεις συνεχίσουν στις υπόλοιπες αγορές διόλου απίθανο να δούμε δυναμική επιστροφή της Κίνας στην αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 887,950 DWT εκ των οποίων περίπου το 67% (598,080 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 17% (150,841 DWT)δεξαμενόπλοια και το 16% (139,029 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 380 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 320 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ