
Επιλέγοντας ως μέσα έκφρασης το νερό -για την υγρή γραφή σε χαρτί με αυθόρμητα συναισθήματα, τα λάδια και τα μολύβια για την αέναη μετατροπή της επιφάνειας σε δέρμα, ο Κωνσταντίνος Καπετανόπουλος παρουσιάζει για πρώτη φορά μία ενότητα που τον απασχόλησε κατά τη διάρκεια πολλών ετών, καθώς δημιουργήθηκε με βασική επιδίωξη την «αποπνευμάτωση του έργου τέχνης και τη δημιουργία ενός πνευματικού χώρου εντός του οποίου ο θεατής έχει τη δυνατότητα να αναπαυθεί και αν αναζητήσει γαλήνη».
Ονομάζοντας συμβολικά την ενότητα «Γραμμική Κ» και υποδεικνύοντας μέσω εκείνης στον θεατή ότι το σύμπαν του πολυσχιδούς ρυθμικού γραφισμού του -από όπου δεν λείπουν οι εκλεκτικιστικές αναμνήσεις σημαντικών δημιουργών όπως ο Turner, ο Kandinsky και ο Tàpies, ο Παρθένης και ο Αλεξίου-, δεν είναι τίποτε άλλο από την αέναη απόπειρα αποτύπωσης της «Μορφής στο καθαρό Φως του Είναι», καθώς «οι γραμμές αποτελούν λέξεις και οι λέξεις φέρουν το νόημα μιας βαθειάς διαλογιστικής ενόρασης», ο Καπετανόπουλος εισηγείται μια άλλη μορφή αναζήτησης του «είναι» μέσω της χειρωναξίας της ζωγραφικής του: για εκείνον το έργο «είναι το πρόχειρο χαρτί ενός ποιητή που σχηματίζει τις πρώτες λέξεις μέσα από βαθειά ενόραση μεταφέροντας μέσα από μια μεστή ματιά την ένθεη εικόνα της ζωής του όντος και του σύμπαντος».
Δημιουργώντας μικρότερες ή μεγαλύτερες ζωγραφικές αυτοτέλειες, μονοχρωματικά σχεδόν αφαιρετικά πεδία όπου συγκεντρώνονται και συνομιλούν με συναρπαστική μουσικότητα οι παύσεις, οι ενώσεις και οι διαδρομές, ο Κωνσταντίνος Καπετανόπουλος προχωρά στη θεμελίωση ενός παρακείμενου τόπου, μιας περίκλειστης αλλά φιλικής για τον μύστη της Αρκαδίας, ενός ρευστού αλλά επιτατικού αρχετυπικού πεδίου ύπαρξης σε έναν ευδαιμονικό πνευματικό χώρο που ποτέ δεν τρέπεται σε ολοσχερή ουτοπία. Στο έργο του ζωγράφου που παραμένει ένα ανοιχτό σύμπαν επιστρατεύοντας άλλοτε την αυτόματη γραφή και άλλοτε τον εξονυχιστικό έλεγχο του σχεδίου, η πυκνή γραμμή είναι η απελευθερωτική κοσμική ύλη που από μόνη της οργανώνει μορφές και σχήματα, εικόνες και μουσική, εμφανίζοντας την ψευδαίσθηση της παρουσίας ενός αρχετυπικού Αρχιτέκτονα που πανθορά τα πάντα ενώ «δεν μπορεί να βρεθεί πουθενά»: αυτό ακριβώς το αίνιγμα ωστόσο, είναι εκείνο που με ζωγραφικό τρόπο οδηγεί στο βασικό ζητούμενο της ενότητας, το καθαρό Φως. Στο φως που είναι ταυτόχρονα «ο δημιουργός, το δημιούργημα και η πράξη της δημιουργίας».
Επιμέλεια έκθεσης : Ίρις Κρητικού
Εγκαίνια: Τρίτη 18 Ιουνίου 2013, ώρα 20:00
Διάρκεια έκθεσης 18 Ιουνίου-29 Ιουνίου 2013
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…

Σε μια εποχή όπου η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί πιο επιτακτική ανάγκη από ποτέ, η HELMEPA συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η συλλογική δέσμευση…

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ABS εξέλεξε τον John McDonald ως νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του, σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στις 11 Νοεμβρίου.…

Μια καινοτόμος τεχνολογία θαλάσσιας δέσμευσης άνθρακα, βασισμένη στη φυσική διεργασία της αντίδρασης διοξειδίου του άνθρακα με ασβεστόλιθο και θαλασσινό νερό, προωθείται προς εφαρμογή στη…

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ αναμένεται να ψηφίσει σήμερα επί σχεδίου Ψηφίσματος του Ηνωμένου Βασιλείου για την ανανέωση του καθεστώτος κυρώσεων στην Υεμένη για…

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ενέκρινε την πιθανή πώληση στην Ταϊβάν ανταλλακτικών για μαχητικά και μεταγωγικά αεροσκάφη και υπηρεσίες υποστήριξης έναντι τιμήματος 330 εκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ