
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, έδωσε την ακόλουθη απάντηση στην ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Κώστα Τριαντάφυλλου, με θέμα «Αλιευτικά καταφύγια και μαρίνες»:
«Σε απάντηση ανωτέρω σχετικής, σας γνωστοποιούμε τα εξής ως προς την κατασκευή – αναβάθμιση τουριστικών λιμένων (μαρίνων) και αλιευτικών καταφυγίων:
Τα θέματα που αφορούν στη διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση, έλεγχο, σχεδιασμό και λειτουργία τουριστικών λιμένων εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Τουρισμού. Ειδικότερα, η χωροθέτηση των τουριστικών λιμένων γίνεται από Επιτροπή του Υπουργείου Τουρισμού, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι διαφόρων Υπουργείων, συμπεριλαμβανομένου και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2160/1993 (ΦΕΚ 118 Α’) «Ρυθμίσεις για τον Τουρισμό και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι σε περίπτωση που προτείνεται η χωροθέτηση τουριστικού λιμένα, σε περιοχή όπου υφίσταται ζώνη λιμένα, το σχετικό αίτημα εξετάζεται και από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), κατόπιν πρότασης και σύμφωνης γνώμης του αρμόδιου φορέα διοίκησης, χρήσης και εκμετάλλευσης.
Επίσης, ο σχεδιασμός του δικτύου των αλιευτικών καταφυγίων ανήκει καταρχήν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας εξετάζονται από την ΕΣΑΛ αιτήματα κατασκευής νέων και αναβάθμισης υφιστάμενων αλιευτικών καταφυγίων, αφού πρώτα υποβληθούν οι σχετικές μελέτες αρμοδίως. Επισημαίνεται ότι στην ΕΣΑΛ συμμετέχει και εκπρόσωπος του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Τέλος, σημειώνεται ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου προωθεί σχέδιο νόμου για τα τουριστικά πλοία, με γνώμονα την ενίσχυση της ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού, στο οποίο επανεξετάζονται συνολικά οι υφιστάμενες διατάξεις που ρυθμίζουν συναφή θέματα. Με το προαναφερόμενο σχέδιο νόμου, μεταξύ άλλων, θεσμοθετείται ενιαίο τέλος για όλα τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής που εισέρχονται στην ελληνική επικράτεια ή ελλιμενίζονται σε ελληνικές μαρίνες.»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ