
Στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συζητήθηκε η αναδιατύπωση του καθεστώτος ειδικών μέτρων για τη γεωργία στα μικρά νησιά του Αιγαίου. Το καθεστώς αυτό θεσμοθετήθηκε το 1993 και αφορούσε τα νησιά των οποίων ο πληθυσμός δεν υπερβαίνει τους 100.000 μόνιμους κατοίκους. Ο λόγος ήταν ότι ο προϋπολογισμός ήταν περιορισμένος και κατά συνέπεια έπρεπε να ορισθούν προτεραιότητες ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα των προαναφερόμενων μέτρων, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι στα μικρά νησιά το κόστος παραγωγής αυξάνεται και εξαιτίας της μικρής τους έκτασης και της απομόνωσής τους από την ηπειρωτική χώρα.
Η σημερινή αναδιατύπωση προβλέπει τη συνέχιση τόσο των ειδικών μέτρων εφοδιασμού όσο και των μέτρων για τη στήριξη της τοπικής γεωργικής παραγωγής, με σταθερό ετήσιο προϋπολογισμό στα €23,93 εκατ., αλλά αυξάνει το βάρος στο πρόγραμμα στήριξης της τοπικής παραγωγής.
Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Σπύρος Δανέλλης και σκιώδης εισηγητής της ομάδας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών στην παρέμβασή του ανέφερε τα εξής:
“Οι βελτιώσεις που επιφέραμε στον κανονισμό συνιστούσαν μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στο θέμα της στήριξης της γεωργίας στα μικρά νησιά του Αιγαίου. Στόχος μας ήταν και παραμένει να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή συνέργεια όλων των στοιχείων που μπορούν να αξιοποιηθούν. Κι αυτό, γιατί επιδιώκουμε την αντιμετώπιση των δυσκολιών αυτών των νησιών με τρόπο αποτελεσματικό και όχι διεκπεραιωτικό, ακριβώς γιατί θέλουμε την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των χρηματικών πόρων.
Γι αυτό και προτείναμε στην Επιτροπή να εξετάσει την προοπτική για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης για τα νησιά που να αξιοποιεί την πολιτισμική παράδοση και την περιβαλλοντική σημασία των μικρών νησιών του Αιγαίου. Προτείναμε την αξιοποίηση της συνέργειας που μπορεί να προσφέρει ο τουρισμός στη χρήση τοπικού γενετικού και πολλαπλασιαστικού υλικού. Έγινε μια καλή αρχή και σας καλώ να την στηρίξετε και στην ψηφοφορία.
Κυρία Επίτροπε,
με την ευκαιρία και ανεξαρτήτως από τον κανονισμό αυτό, όπως και τον POSEI για τις άκρως απόκεντρες περιφέρειες της Ένωσης, και σύμφωνα με το πνεύμα του άρθρου 174 της Συνθήκης της Λισαβόνας για τη νησιωτικότητα, θα ήταν σκόπιμο να θεσμοθετηθούν μέτρα στήριξης των παραγωγών προς αντιμετώπιση του ιδιαιτέρως σοβαρού μεταφορικού κόστους και των λοιπών νησιών: Κρήτης, Ιονίων, Σαρδηνίας, Βαλεαρίδων, κλπ“.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…

Την υλοποίηση επένδυσης ύψους $7,4 δισ. για την κατασκευή μονάδας χυτηρίου (smelter) στις ΗΠΑ δρομολογεί η Korea Zinc, ούτως ώστε να παράγει κρίσιμα μέταλλα…

Η σόγια αναδεικνύεται σε έναν εκ των κρισιμότερων ρυθμιστών ζήτησης για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου και ειδικότερα για τα Kamsarmaxes που εξυπηρετούν τα…

Σε επίπεδα-ρεκόρ για τη μετά Covid εποχή κλείνει το 2025 για τη ναυλαγορά των containerships, με τη ζήτηση να παραμένει ισχυρή σε όλες τις…

Η τιμή του βαρελιού του πετρελαίου Brent, που αποτελεί τιμή αναφοράς για την Ευρώπη, έπεσε σήμερα κάτω από το όριο των $60 για πρώτη…

Την επίσημη προσθήκη του δεξαμενόπλοιου «Geneva Star» στον στόλο της Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, σηματοδότησε η τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ