
Έκτακτη κλιμακωτή εισφορά για τέσσερα χρόνια, επί του συνολικού ετήσιου ποσού εισαγόμενου συναλλάγματος, βάζει η κυβέρνηση στις ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες είναι εγκαταστημένες στη χώρα, με βάση τις διατάξεις του ν. 27/1975 και διαχειρίζονται πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία χωρητικότητας άνω των 500 κόρων.
Από τη ρύθμιση, που βρίσκεται στο άρθρο 45, μεταξύ των νομοθετικών ρυθμίσεων οι οποίες συζητούνται σήμερα στη Βουλή, εξαιρούνται οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται επιβατηγά πλοία της ακτοπλοΐας αλλά και των εμπορικών πλοίων που εκτελούν εσωτερικούς πλόες.
Σύμφωνα με το άρθρο, για την εισαγωγή συναλλάγματος μέχρι 200.000 δολαρίων ΗΠΑ ο φορολογικός συντελεστής θα είναι 10% και το σύνολο του φόρου θα είναι 20.000 δολάρια.
Για την εισαγωγή συναλλάγματος από 200.000- 400.000 δολάρια ΗΠΑ ο φορολογικός συντελεστής θα είναι 8% και το σύνολο του φόρου για ποσό 400.000 δολαρίων το σύνολο της εισφοράς θα είναι 36.000 δολάρια.
Για ποσά άνω των 400.000 δολαρίων ο συντελεστής θα είναι 6%.
Ο φόρος υπολογίζεται σε δολάρια Ηνωμένων Πολιτειών και καταβάλλεται σε τρεις ισόποσες δόσεις στους μήνες Ιούνιο, Σεπτέμβριο και Δεκέμβριο του έτους υποβολής της δήλωσης σε ευρώ με βάση την επίσημη ισοτιμία των νομισμάτων αυτών κατά το χρόνο της υποβολής της δήλωσης.
Σε περίπτωση παράλειψης επίδοσης, από τον υπόχρεο, της δήλωσης που προβλέπεται από το νόμο, και υποβολής εκπρόθεσμης ή ανακριβούς δήλωσης, επιβάλλεται πρόσθετος φόρος και πρόστιμο σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 2523/1997.
Η έκτακτη εισφορά στις ναυτιλιακές εταιρείες αποτελεί μέρος της συμφωνίας που είχε που έχει γίνει ανάμεσα σε κυβέρνηση και τους εφοπλιστές με στόχο να καταβληθούν από τις εταιρείες συνολικά 140 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2016.
ΠΗΓΗ ΑΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ