
Παραδόθηκε από τα ναυπηγεία της Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Νοτίου Κορέας στην CMA CGM το μεγαλύτερο πλοίο χωρητικότητας 16,000 TEU εκτοπίζοντας το Emma Mærsk που κατείχε τα σκήπτρα με χωρητικότητα 14,770 TEU.
Η CMA CGM ανακοινώσε ότι το Marco Polo θα δρομολογηθεί στην Γραμμή Ευρώπη – Ασία και πιο συγκεκριμένα με το κάτωθι πρόγραμμα:
• Hong Kong (13 nov)
• Chiwan (13 nov)
• Yantian (15 nov)
• Port Kelang (19 nov)
• Tanger (6 dec)
• Southampton (10 dec)
• Hamburg (12 dec)
• Bremerhaven (14 dec)
• Rotterdam (16 dec)
• Zeebrugge (17 dec)
• Le Havre (19 dec)
• Malta (26 dec)
• Khor Al Fakkan (5 jan)
• Jebel Ali (7 jan)
• Ningbo (23 jan)
Στο τεχνολογικό κομμάτι το Marco Polo έχει κάποιες νέες καινοτομίες όπως:
• Σύστημα “exhaust gas by-pass” που μπορεί να συγκριθεί με την λειτουργιά του Turbo στα αυτοκίνητα και βοηθά στη μεγιστοποίηση της απόδοσης με λιγότερα καύσιμα.
• Η Διαχείριση έρματος φιλτράρεται με φωτισμό από λάμπες UV.
• Έχουν τροποποιηθεί οι κινητήρες για να μειωθεί η ποσότητα των οξειδίων του αζώτου στα καυσαέρια.
• Έχει προβλεφτεί η δυνατότητα χρήσης καύσιμου low sulphur MDO στα ευρωπαϊκά λιμάνια.
• Ο κινητήρας του πλοίου είναι ίδιος με τον κινητήρα του Emma Maersk με την διαφορά ότι είναι 11 κύλινδρος αντί 14 κυλίνδρων του Emma Maersk και συνδυάζεται με νέο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της Wärtsilä το οποίο μειώνει την κατανάλωση καύσιμων κατά 3% και λιπαντικών 25% .
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ