
«Το Σύστημα Παρακολούθησης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας Πλοίων (VTMIS) το οποίο είναι αναπτυγμένο σε ορισμένα μόνο λιμάνια της χώρας (Πάτρας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας), είναι ένα σύστημα το οποίο λειτουργεί σταδιακά από το 2002» επισημαίνει σε ανακοίνωση του το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και συμπληρώνει: «Το σύστημα συνεπικουρεί την παρακολούθηση της θαλάσσιας κυκλοφορίας στα ανωτέρω λιμάνια, η οποία διεξάγεται με ασφάλεια με βάση τον Διεθνή Κανονισμό Αποφυγής Συγκρούσεων. Το σύστημα δεν συνδράμει τις ενέργειες των Λιμενικών Αρχών σε θέματα ασφαλείας (παράνομοι μετανάστες, παράνομα φορτία, κλπ.), παρά μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις και όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο».
Η ανακοίνωση διευκρινίζει ότι τον Ιούνιο του 2012, όταν επανασυστήθηκε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, διαπιστώθηκε ότι η συντήρηση του VTMIS είχε σταματήσει. Αμέσως δόθηκαν από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου οι οδηγίες ώστε να γίνουν όλες οι νόμιμες ενέργειες για να επανακτήσει το σύστημα τη μέγιστη λειτουργικότητά του.
Όσον αφορά τις υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος αυτές επεμβαίνουν στο πλαίσιο των τεχνικών τους δυνατοτήτων, ώστε να διατηρήσουν το σύστημα σε λειτουργία. Έχουν δρομολογηθεί ενέργειες για τη προμήθεια αναλωσίμων και ανταλλακτικών, έτσι ώστε να βελτιωθεί η λειτουργικότητα του συστήματος. Παράλληλα, έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, ώστε να υπογραφεί τελικά σύμβαση συντήρησης για την επόμενη διετία.
Τέλος στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι «η επιχειρησιακή ικανότητα του Λιμενικού Σώματος δεν τίθεται σε αμφιβολία. Η ικανότητα αυτή αποδεικνύεται καθημερινά από τις επιτυχίες του Λιμενικού Σώματος σε θέματα παράνομης διακίνησης τσιγάρων, συλλήψεων για εμπορία μεγάλων ποσοτήτων ναρκωτικών και αντιμετώπιση άλλων έκνομων ενεργειών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η τεχνολογία τηλεχειρισμού και τεχνητής νοημοσύνης κάνει ένα αποφασιστικό άλμα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς η ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) παρουσιάζει τα…

Η νέα γενιά δίχρονων κινητήρων αμμωνίας ME-LGIA της Everllence αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα για τη ναυτική πρόωση, συνδυάζοντας την αρχή Diesel με εξελιγμένη τεχνολογία…

Ο αντιστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), και ο Pierre Éric Pommellet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group,…

Υπεγράφη η δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2025…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα για τη μεγάλη επένδυση στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθώς με την Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/97416/6779 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος…

Η Γαλλία υπέγραψε το Jeddah Amendment to the Djibouti Code of Conduct (DCoC-JA), μια περιφερειακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών…

Σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις αντιμετωπίζουν πλέον οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το λειτουργικό τους κόστος αυξάνεται αισθητά σε σχέση με…

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβραδύνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Climate Action Monitor 2025), η οποία καταγράφει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ