
«Το Σύστημα Παρακολούθησης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας Πλοίων (VTMIS) το οποίο είναι αναπτυγμένο σε ορισμένα μόνο λιμάνια της χώρας (Πάτρας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας), είναι ένα σύστημα το οποίο λειτουργεί σταδιακά από το 2002» επισημαίνει σε ανακοίνωση του το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και συμπληρώνει: «Το σύστημα συνεπικουρεί την παρακολούθηση της θαλάσσιας κυκλοφορίας στα ανωτέρω λιμάνια, η οποία διεξάγεται με ασφάλεια με βάση τον Διεθνή Κανονισμό Αποφυγής Συγκρούσεων. Το σύστημα δεν συνδράμει τις ενέργειες των Λιμενικών Αρχών σε θέματα ασφαλείας (παράνομοι μετανάστες, παράνομα φορτία, κλπ.), παρά μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις και όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο».
Η ανακοίνωση διευκρινίζει ότι τον Ιούνιο του 2012, όταν επανασυστήθηκε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, διαπιστώθηκε ότι η συντήρηση του VTMIS είχε σταματήσει. Αμέσως δόθηκαν από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου οι οδηγίες ώστε να γίνουν όλες οι νόμιμες ενέργειες για να επανακτήσει το σύστημα τη μέγιστη λειτουργικότητά του.
Όσον αφορά τις υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος αυτές επεμβαίνουν στο πλαίσιο των τεχνικών τους δυνατοτήτων, ώστε να διατηρήσουν το σύστημα σε λειτουργία. Έχουν δρομολογηθεί ενέργειες για τη προμήθεια αναλωσίμων και ανταλλακτικών, έτσι ώστε να βελτιωθεί η λειτουργικότητα του συστήματος. Παράλληλα, έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, ώστε να υπογραφεί τελικά σύμβαση συντήρησης για την επόμενη διετία.
Τέλος στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι «η επιχειρησιακή ικανότητα του Λιμενικού Σώματος δεν τίθεται σε αμφιβολία. Η ικανότητα αυτή αποδεικνύεται καθημερινά από τις επιτυχίες του Λιμενικού Σώματος σε θέματα παράνομης διακίνησης τσιγάρων, συλλήψεων για εμπορία μεγάλων ποσοτήτων ναρκωτικών και αντιμετώπιση άλλων έκνομων ενεργειών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ