
Αποτυχία και της σημερινής, δεύτερης και επισήμως τελευταίας ημέρας, της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ στις Βρυξέλλες να καταλήξει σε συμφωνίας σχετικά με τον κοινοτικό προϋπολογισμό, προέβλεψε η καγκελάριος της Γερμανίας, Άγγελα Μέρκελ, αναγνωρίζοντας ότι «υπάρχει μεγάλη απόσταση ανάμεσα στις θέσεις των μεν και των δε».
Στο ίδιο μήκος κύματος, νωρίτερα, ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον είχε δηλώσει ότι η νέα πρόταση που παρουσιάσθηκε χθες το βράδυ από τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Χέρμαν βαν Ρομπάι δεν συνιστά ικανή πρόοδο ως προς το θέμα. «Θεωρώ ότι δεν υπήρξε σε αυτό το στάδιο ικανή πρόοδος.
Δεν είναι η ώρα να κάνουμε παιγνίδια, το θέμα δεν είναι να μεταφέρουμε χρήματα από ένα τομέα του προϋπολογισμού σε έναν άλλον. Πρέπει να περικόψουμε δαπάνες που δεν μπορούμε να αντέξουμε . Αυτό συμβαίνει στη χώρα μας, αυτό πρέπει να συμβεί και εδώ», δήλωσε προσερχόμενος στις συνομιλίες της Συνόδου Κορυφής.
Ο Ντέιβιντ Κάμερον τελεί υπό ασφυκτική πίεση στη χώρα του για να διαφυλάξει τις «εκπτώσεις» στην βρετανική συνεισφορά στα κονδύλια. Τα περιθώρια ελιγμών του κ. Κάμερον είναι τόσο στενά που είναι πιθανόν να μην υπάρξει συμφωνία», είχε επισημάνει ήδη από το βράδυ της Πέμπτης ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς.
Ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ και ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Μάριο Μόντι, που έφθασαν λίγη ώρα πριν από τον Κάμερον, δεν έκαναν δηλώσεις στους δημοσιογράφους, όπως και ο πρωθυπουργός της Ισπανίας Μαριάνο Ραχόι, που έφθασε λίγο αργότερα.
Ο πρόεδρος της Αυστρίας Βέρνερ Φάιμαν αρκέσθηκε να δηλώσει ότι εξακολουθεί να μην υπάρχει στον ορίζοντα συμφωνία ανάμεσα στους 27.
Περισσότερο αισιόδοξη η πρόεδρος της Λιθουανίας Ντάλια Γκριμπαουσκάιτε δήλωσε ότι η νέα πρόταση του προέδρου της Ε.Ε. αποτελεί καλή βάση διαπραγμάτευσης. Το τροποποιημένο σχέδιο του Χέρμαν βαν Ρομπάι διατηρεί την αρχική του θέση για το ποσόν των 972 δισ. ευρώ, 1,01% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, αλλάζοντας την κατανομή των πόρων, σε μία προσπάθεια να αποσπάσει μία συμφωνία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ