
Αποτυχία και της σημερινής, δεύτερης και επισήμως τελευταίας ημέρας, της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ στις Βρυξέλλες να καταλήξει σε συμφωνίας σχετικά με τον κοινοτικό προϋπολογισμό, προέβλεψε η καγκελάριος της Γερμανίας, Άγγελα Μέρκελ, αναγνωρίζοντας ότι «υπάρχει μεγάλη απόσταση ανάμεσα στις θέσεις των μεν και των δε».
Στο ίδιο μήκος κύματος, νωρίτερα, ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον είχε δηλώσει ότι η νέα πρόταση που παρουσιάσθηκε χθες το βράδυ από τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Χέρμαν βαν Ρομπάι δεν συνιστά ικανή πρόοδο ως προς το θέμα. «Θεωρώ ότι δεν υπήρξε σε αυτό το στάδιο ικανή πρόοδος.
Δεν είναι η ώρα να κάνουμε παιγνίδια, το θέμα δεν είναι να μεταφέρουμε χρήματα από ένα τομέα του προϋπολογισμού σε έναν άλλον. Πρέπει να περικόψουμε δαπάνες που δεν μπορούμε να αντέξουμε . Αυτό συμβαίνει στη χώρα μας, αυτό πρέπει να συμβεί και εδώ», δήλωσε προσερχόμενος στις συνομιλίες της Συνόδου Κορυφής.
Ο Ντέιβιντ Κάμερον τελεί υπό ασφυκτική πίεση στη χώρα του για να διαφυλάξει τις «εκπτώσεις» στην βρετανική συνεισφορά στα κονδύλια. Τα περιθώρια ελιγμών του κ. Κάμερον είναι τόσο στενά που είναι πιθανόν να μην υπάρξει συμφωνία», είχε επισημάνει ήδη από το βράδυ της Πέμπτης ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς.
Ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ και ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Μάριο Μόντι, που έφθασαν λίγη ώρα πριν από τον Κάμερον, δεν έκαναν δηλώσεις στους δημοσιογράφους, όπως και ο πρωθυπουργός της Ισπανίας Μαριάνο Ραχόι, που έφθασε λίγο αργότερα.
Ο πρόεδρος της Αυστρίας Βέρνερ Φάιμαν αρκέσθηκε να δηλώσει ότι εξακολουθεί να μην υπάρχει στον ορίζοντα συμφωνία ανάμεσα στους 27.
Περισσότερο αισιόδοξη η πρόεδρος της Λιθουανίας Ντάλια Γκριμπαουσκάιτε δήλωσε ότι η νέα πρόταση του προέδρου της Ε.Ε. αποτελεί καλή βάση διαπραγμάτευσης. Το τροποποιημένο σχέδιο του Χέρμαν βαν Ρομπάι διατηρεί την αρχική του θέση για το ποσόν των 972 δισ. ευρώ, 1,01% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, αλλάζοντας την κατανομή των πόρων, σε μία προσπάθεια να αποσπάσει μία συμφωνία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη Βραζιλία βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που ενισχύει τις προοπτικές για παραγωγή-ρεκόρ και πρώιμη συγκομιδή. Ειδικότερα, η πρόβλεψη για…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Εν μέσω επιβράδυνσης των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία κατά τη διάρκεια του 2025, τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας κατορθώνουν να…
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ