
Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), αναφερόμενη στα προ ημερών δημοσιεύματα του ΣΕΕΝ, σχετικά με την απελευθέρωση του cabotage για τα κρουαζιερόπλοια που δεν φέρουν κοινοτική σημαία, θεωρεί σκόπιμο να κάνει παρέμβαση στα ακόλουθα.
1. Πρέπει να γίνει επιτέλους κατανοητό ότι, τον κλάδο της κρουαζιέρας διαχειρίζεται σε όλη του την έκταση η ΕΕΚΦΝ, η οποία ασχολείται αποκλειστικά με το αντικείμενο και εκπροσωπεί τον ευρύτερο χώρο αυτής της τουριστικής ναυτιλιακής δραστηριότητος.
Η πραγματική εκπροσώπηση του ΣΕΕΝ είναι, ως γνωστόν, αυτή του κλάδου της ακτοπλοΐας.
2. Οι εμπνευστές και συντάκτες του δελτίου τύπου, που αποτελεί έγγραφο προς τον κ. Υπουργό, ή αγνοούν την τεχνική που λειτουργεί ο κλάδος της τουριστικής ναυτιλίας ή επιδιώκουν σκόπιμα με τα γραφόμενα τους, να οδηγήσουν στο συμπέρασμα ότι ήτο άσκοπη η νέα ρύθμιση για την απελευθέρωση της αγοράς, που σημαίνει προτίμηση της πολιτικής προστατευτισμού και απομόνωσης, πρακτικές που συνέβαλαν στην συρρίκνωση μέχρι και τον αφανισμό της Ελληνικής κρουαζιέρας.
Μα, δεν διερωτώνται άραγε οι εμπνευστές της ενέργειας αυτής, πως ήτο δυνατόν να δει κανείς τώρα αποτελέσματα, αφού στην ουσία η νομοθετική πράξη ολοκληρώθηκε πριν από μερικούς μήνες; Θα ήτο δυνατόν να φανούν τα αποτελέσματα τον ίδιο χρόνο αφού, όπως γνωρίζει και ο τελευταίος της Ακτής Μιαούλη, τα προγράμματα των πλοίων, που καταρτίζονται την περίοδο αυτή, έχουν ορίζοντα εφαρμογής και οποιοδήποτε αποτέλεσμα θα μπορούσε να φανεί στην ουσία την μεθ’ επόμενη σεζόν.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειώσει κανείς ότι, οι συγκυρίες σήμερα για έργα υποδομής είναι καλύτερες και τα πρώτα μηνύματα που έρχονται από εταιρείες είναι ενθαρρυντικά, για το ενδιαφέρον σύμπραξης στην εκτέλεση έργων σε τουριστικούς λιμένες, του νησιωτικού κυρίως χώρου, με στόχο φυσικά το home porting.
3. Ο καθ’ όλα άξιος ακτοπλόος Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, με το μεγάλο φορτίο σήμερα στους ώμους του, είναι υποχρεωμένος να διαχειριστεί τα πλέον σοβαρά προβλήματα της ακτοπλοΐας και όπως εκτιμάται, θα αντιληφθεί ότι είναι άσκοπο και ανώφελο να ασχοληθεί σήμερα ο Σύνδεσμος αυτός με το αντικείμενο ενός κλάδου, που ανήκει πλέον σε όλη του την έκταση, όπως προαναφέρεται, στην ΕΕΚΦΝ.
4. Η προσπάθεια της ΕΕΚΦΝ θα είναι συνεχής και ουσιαστική, μέχρι να καταφέρει να πετύχει όλους τους στόχους της και να φέρει την Ελλάδα μας στη πρώτη θέση του τουρισμού, σε ότι αφορά τον τομέα της κρουαζιέρας, υπολογίζοντας πάντα στα οικονομικά οφέλη που θα βοηθήσουν την πατρίδα μας, ιδιαίτερα στην σημερινή δύσκολη περίοδο που διανύουμε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ