
O δείκτης βαρόμετρο BDI, στα τεκταινόμενα της ναυτιλίας, συνεχίζει το ανοδικό του σερί, έχοντας σπάσει και το φράγμα των 1,000 μονάδων αφού την Παρασκευή έκλεισε στις 1,010 μονάδες. Την τελευταία φορά που ο δείκτης ήτανε πάνω από τις 1,000 μονάδες ήτανε πριν 3 μήνες και συγκεκριμένα στις 25 Ιουλίου του 2012 όπου ο δείκτης ήτανε στις 1,003 μονάδες. Στις προηγούμενες ανασκοπήσεις έχουμε επισημάνει ότι η άνοδος του BDI οφείλεται επί το πλείστον στην απόδοση των Capes, αφού λόγω των χαμηλών τιμών Iron Ore, η Κίνα που είναι και ο μεγαλύτερος αγοραστής του συγκεκριμένου εμπορεύματος παγκοσμίως, προέβη σε παραγγελίες δεδομένου και του νέου πακέτου των $ 150 δισ. για αναπτυξιακά μέτρα υποδομών. Τα τελευταία στοιχεία από τις επίσημες αρχές αναφέρουν ότι οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας τον Σεπτέμβριο έφτασαν σε υψηλό 20 μηνών και συγκεκριμένα στους 65,01 εκ. τόνους έχοντας αύξηση 4,1% από τον Αύγουστο και 7,3% από τον Σεπτέμβριο του 2011, ενώ τα αποθέματα στις 12 Οκτωβρίου ήταν μειωμένα κατά 3,7% στους 96,35 εκ. τόνους από το ρεκόρ του Ιουλίου που τα αποθέματα ήταν στους 100,1 εκ τόνους.
Επιπροσθέτως, αν συγκρίνουμε τους επιμέρους δείκτες του BDI για τις δύο προαναφερόμενες ημερομηνίες, 25 Ιουλίου, 2012 με 12 Οκτωβρίου, 2012, θα διαπιστώσουμε ότι ενώ ο BDI είναι στα ίδια επίπεδα, ο δείκτης των Capes (BCI) είναι περίπου 80% υψηλότερος σήμερα ενώ όλοι οι υπόλοιποι επιμέρους δείκτες των Panamax, Supramax και Handysizes είναι πιο χαμηλά. Ειδικότερα ο BCI σήμερα είναι στις 2,217 μονάδες όταν πριν 3 μήνες ήτανε στις 1,261 μονάδες. Τα ανωτέρω στοιχεία, επιβεβαιώνουν ότι η άνοδος του BDI οφείλεται αποκλειστικά στα Capes και στο restocking της Κίνας σε Iron Ore και επιφυλασσόμεθα για την πορεία του δείκτη μόλις η διαδικασία του restocking ολοκληρωθεί, δηλαδή σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Τα σημερινά επίπεδα του μέσου όρου των ημερησίων εσόδων για τα Capes είναι στα $ 15,600, το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2012, Panamax στα $ 6,870, Supramax στα $ 7,538 και Handysize στα $ 6,545 την ημέρα.
Πρόσφατα, αναφερθήκαμε στην δήλωση της Cargill, έναν από τους μεγαλύτερους ναυλωτές παγκοσμίως, ότι θα δίνει προτεραιότητα σε πλοία τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον και καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα. Τώρα και η KfW IPEX-Bank, μία από τις μεγαλύτερες τράπεζες παγκοσμίως στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση ανακοίνωσε ότι θα εφαρμόσει ένα σύστημα αξιολόγησης σε συνεργασία με την FutureShip, θυγατρική του Germanischer Lloyd, ώστε η απόφαση χρηματοδότησης να λαμβάνει υπόψη και να προτιμώνται τα πλοία που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους και είναι και οικονομικά στην κατανάλωση. Άρα ο δρόμος είναι Green με ECO πλοία.
Στον τομέα των αγοραπωλησιών, υποτονικά κινήθηκε η αγορά με περισσότερα κλεισίματα στον τομέα των δεξαμενόπλοιων.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘SPIRIT OF RIO’ 72.578 DWT (1987 – Mitsui) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 4 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘TOCACHI’ 280.973 DWT (1999 – I.H.I) αγοράστηκε από την Nathalin, Ταϊλάνδη, στα $ 27 εκ.
✏ Στα Aframax, το ‘KINKO MARU’ 105.433 DWT (2003 – Namura) πουλήθηκε στην Bakri Navigation στα $ 16,8 εκ. περίπου και το ‘GENMAR AJAX’ 96.183 DWT (1996 – Samsung) αγοράστηκε στα $ 7,5 εκ.
✏ Στα Aframax, το ‘FREJA OCEAN’ 47.045 DWR (2002 – Onomichi), πουλήθηκε στα $ 12,85 εκ.
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ