
Tου Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Κόντρα στο ρεύμα των αρνητικών εξελίξεων και στις πτωτικές αναθεωρήσεις για την Παγκόσμια οικονομία αλλά και για το διεθνές εμπόριο, το τελευταίο διάστημα και πιο συγκεκριμένα από τα μέσα Σεπτεμβρίου, ο BDI έχει μία ανοδική πορεία και βρίσκεται πολύ κοντά στο να σπάσει τις 900 μονάδες, αφού την Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου έκλεισε στις 875 μονάδες.
Αναλύοντας και πάλι τους επιμέρους δείκτες που απαρτίζουν το γενικό δείκτη BDI, εύκολα κανείς διαπιστώνει πως για άλλη μία φορά η άνοδος οφείλεται αποκλειστικά από την απόδοση των Capes (BCI) και των Panamax (BPI), με τα μικρότερου τονάζ πλοία δηλαδή τα Supramax (BSI) και τα Handysize (BHSI) να έχουν τους επιμέρους δείκτες τους στα ίδια επίπεδα με τις αρχές Μαρτίου.
Οφείλουμε να επισημάνουμε, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι αναλυτές, ότι η άνοδος του BDI, δεν βασίζεται στα θετικά θεμελιώδη μακροοικονομικά στοιχεία τα οποία είναι όλα αρνητικά, αλλά στις ενέσεις τόνωσης της οικονομίας, όπως τα μέτρα τόνωσης που ανακοινώθηκαν τελευταία από τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ιαπωνία.
Και αυτές οι ενέσεις, ναι μεν έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα αλλά στην παρούσα φάση ο χαρακτήρας τους είναι να αποτρέψει τις οικονομίες των χωρών αυτών είτε να βυθιστούν σε ύφεση είτε να μειώσουν το ρυθμό επιβράδυνσης.
Από την άλλη, τα αναπτυξιακά αυτά μέτρα, και ιδιαίτερα της Κίνας, έχουν σαν στόχο την ενίσχυση της βιομηχανικής παραγωγής, και του κατασκευαστικού κλάδου για έργα υποδομής το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για πρώτες ύλες και ιδιαίτερα Iron Ore και Coal το οποίο έχει άμεσο και θετικό αντίκτυπο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα στα Capes και τα Panamax.
Παράλληλα, όπως έχουμε επισημάνει, η Κίνα το τελευταίο διάστημα επωφελείται των χαμηλών τιμών Iron Ore και Coal που επικρατούν και βρίσκεται σε μία διαδικασία restocking όπου λογικό είναι να έχει επηρεάσει θετικά των τομέα των προαναφερόμενων τύπου πλοίων, αλλά αυτό έχει ημερομηνία λήξης.
Να αναφέρουμε ότι η παγκόσμια παραγωγή σιδήρου τον Αύγουστο ήτανε στους 123,733 εκατομμύρια τόνους, πτώση 1,07% από τον αντίστοιχο μήνα του 2011, αλλά το πιο σημαντικό είναι η μείωση της παραγωγής από την Κίνα τον Αύγουστο κατά 1,7% για να κλείσει στους 58,7 εκατομμύρια τόνους.
Αν σε αυτά τα στοιχεία συνυπολογίσουμε και την αύξηση του τονάζ για το 2012 στα πλοία ξηρού φορτίου κατά 105 εκατομμύρια τόνους, προ διαλύσεων, η μετά διαλύσεων κατά 73 εκατομμύρια τόνους, τότε όλα συνηγορούν στο να επιβεβαιώσουν την έλλειψη δυναμικής του BDI για ουσιαστική σταθεροποίηση και άνοδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ