
Tου Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Κόντρα στο ρεύμα των αρνητικών εξελίξεων και στις πτωτικές αναθεωρήσεις για την Παγκόσμια οικονομία αλλά και για το διεθνές εμπόριο, το τελευταίο διάστημα και πιο συγκεκριμένα από τα μέσα Σεπτεμβρίου, ο BDI έχει μία ανοδική πορεία και βρίσκεται πολύ κοντά στο να σπάσει τις 900 μονάδες, αφού την Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου έκλεισε στις 875 μονάδες.
Αναλύοντας και πάλι τους επιμέρους δείκτες που απαρτίζουν το γενικό δείκτη BDI, εύκολα κανείς διαπιστώνει πως για άλλη μία φορά η άνοδος οφείλεται αποκλειστικά από την απόδοση των Capes (BCI) και των Panamax (BPI), με τα μικρότερου τονάζ πλοία δηλαδή τα Supramax (BSI) και τα Handysize (BHSI) να έχουν τους επιμέρους δείκτες τους στα ίδια επίπεδα με τις αρχές Μαρτίου.
Οφείλουμε να επισημάνουμε, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι αναλυτές, ότι η άνοδος του BDI, δεν βασίζεται στα θετικά θεμελιώδη μακροοικονομικά στοιχεία τα οποία είναι όλα αρνητικά, αλλά στις ενέσεις τόνωσης της οικονομίας, όπως τα μέτρα τόνωσης που ανακοινώθηκαν τελευταία από τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ιαπωνία.
Και αυτές οι ενέσεις, ναι μεν έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα αλλά στην παρούσα φάση ο χαρακτήρας τους είναι να αποτρέψει τις οικονομίες των χωρών αυτών είτε να βυθιστούν σε ύφεση είτε να μειώσουν το ρυθμό επιβράδυνσης.
Από την άλλη, τα αναπτυξιακά αυτά μέτρα, και ιδιαίτερα της Κίνας, έχουν σαν στόχο την ενίσχυση της βιομηχανικής παραγωγής, και του κατασκευαστικού κλάδου για έργα υποδομής το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για πρώτες ύλες και ιδιαίτερα Iron Ore και Coal το οποίο έχει άμεσο και θετικό αντίκτυπο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα στα Capes και τα Panamax.
Παράλληλα, όπως έχουμε επισημάνει, η Κίνα το τελευταίο διάστημα επωφελείται των χαμηλών τιμών Iron Ore και Coal που επικρατούν και βρίσκεται σε μία διαδικασία restocking όπου λογικό είναι να έχει επηρεάσει θετικά των τομέα των προαναφερόμενων τύπου πλοίων, αλλά αυτό έχει ημερομηνία λήξης.
Να αναφέρουμε ότι η παγκόσμια παραγωγή σιδήρου τον Αύγουστο ήτανε στους 123,733 εκατομμύρια τόνους, πτώση 1,07% από τον αντίστοιχο μήνα του 2011, αλλά το πιο σημαντικό είναι η μείωση της παραγωγής από την Κίνα τον Αύγουστο κατά 1,7% για να κλείσει στους 58,7 εκατομμύρια τόνους.
Αν σε αυτά τα στοιχεία συνυπολογίσουμε και την αύξηση του τονάζ για το 2012 στα πλοία ξηρού φορτίου κατά 105 εκατομμύρια τόνους, προ διαλύσεων, η μετά διαλύσεων κατά 73 εκατομμύρια τόνους, τότε όλα συνηγορούν στο να επιβεβαιώσουν την έλλειψη δυναμικής του BDI για ουσιαστική σταθεροποίηση και άνοδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ