
Tου Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Κόντρα στο ρεύμα των αρνητικών εξελίξεων και στις πτωτικές αναθεωρήσεις για την Παγκόσμια οικονομία αλλά και για το διεθνές εμπόριο, το τελευταίο διάστημα και πιο συγκεκριμένα από τα μέσα Σεπτεμβρίου, ο BDI έχει μία ανοδική πορεία και βρίσκεται πολύ κοντά στο να σπάσει τις 900 μονάδες, αφού την Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου έκλεισε στις 875 μονάδες.
Αναλύοντας και πάλι τους επιμέρους δείκτες που απαρτίζουν το γενικό δείκτη BDI, εύκολα κανείς διαπιστώνει πως για άλλη μία φορά η άνοδος οφείλεται αποκλειστικά από την απόδοση των Capes (BCI) και των Panamax (BPI), με τα μικρότερου τονάζ πλοία δηλαδή τα Supramax (BSI) και τα Handysize (BHSI) να έχουν τους επιμέρους δείκτες τους στα ίδια επίπεδα με τις αρχές Μαρτίου.
Οφείλουμε να επισημάνουμε, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι αναλυτές, ότι η άνοδος του BDI, δεν βασίζεται στα θετικά θεμελιώδη μακροοικονομικά στοιχεία τα οποία είναι όλα αρνητικά, αλλά στις ενέσεις τόνωσης της οικονομίας, όπως τα μέτρα τόνωσης που ανακοινώθηκαν τελευταία από τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ιαπωνία.
Και αυτές οι ενέσεις, ναι μεν έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα αλλά στην παρούσα φάση ο χαρακτήρας τους είναι να αποτρέψει τις οικονομίες των χωρών αυτών είτε να βυθιστούν σε ύφεση είτε να μειώσουν το ρυθμό επιβράδυνσης.
Από την άλλη, τα αναπτυξιακά αυτά μέτρα, και ιδιαίτερα της Κίνας, έχουν σαν στόχο την ενίσχυση της βιομηχανικής παραγωγής, και του κατασκευαστικού κλάδου για έργα υποδομής το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για πρώτες ύλες και ιδιαίτερα Iron Ore και Coal το οποίο έχει άμεσο και θετικό αντίκτυπο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα στα Capes και τα Panamax.
Παράλληλα, όπως έχουμε επισημάνει, η Κίνα το τελευταίο διάστημα επωφελείται των χαμηλών τιμών Iron Ore και Coal που επικρατούν και βρίσκεται σε μία διαδικασία restocking όπου λογικό είναι να έχει επηρεάσει θετικά των τομέα των προαναφερόμενων τύπου πλοίων, αλλά αυτό έχει ημερομηνία λήξης.
Να αναφέρουμε ότι η παγκόσμια παραγωγή σιδήρου τον Αύγουστο ήτανε στους 123,733 εκατομμύρια τόνους, πτώση 1,07% από τον αντίστοιχο μήνα του 2011, αλλά το πιο σημαντικό είναι η μείωση της παραγωγής από την Κίνα τον Αύγουστο κατά 1,7% για να κλείσει στους 58,7 εκατομμύρια τόνους.
Αν σε αυτά τα στοιχεία συνυπολογίσουμε και την αύξηση του τονάζ για το 2012 στα πλοία ξηρού φορτίου κατά 105 εκατομμύρια τόνους, προ διαλύσεων, η μετά διαλύσεων κατά 73 εκατομμύρια τόνους, τότε όλα συνηγορούν στο να επιβεβαιώσουν την έλλειψη δυναμικής του BDI για ουσιαστική σταθεροποίηση και άνοδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ