
«Όπου χρειάζεται και μπορεί θα γίνουν βελτιώσεις, ωστόσο ο ιδιόμορφος χώρος του Αιγαίου, δεν επιτρέπει πλήρη απελευθέρωση της αγοράς στον χώρο της ακτοπλοΐας», υποστήριξαν οι τρεις γενικοί γραμματείς του υπουργείου Ναυτιλίας, οι οποίοι συναντήθηκαν την περασμένη εβδομάδα με την ομάδα της τρόικας, προκειμένου να συζητηθούν τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στην ακτοπλοΐα, από την οικονομική κρίση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΜΠΕ, η συνάντηση έγινε στο κτίριο του υπουργείου Οικονομικών στην οδό Νίκης στο Σύνταγμα και σε αυτήν πήραν μέρος ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Αθανάσιος Μπούσιος, ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Κώστας Μουτζούρης και ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Σπιλάνης.
Η ομάδα της τρόικας, ζήτησε απελευθέρωση όλων των γραμμών και των ναύλων, κατάργηση των υποχρεωτικών δρομολογήσεων, αλλά και των περιορισμών, όσον αφορά τα πληρώματα.
Οι τρεις γενικοί γραμματείς από την πλευρά τους δήλωσαν ότι η αγορά στον χώρο της ακτοπλοΐας, λειτουργεί ήδη με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και ότι αν προχωρούσε μία πλήρης απελευθέρωση της αγοράς τότε σε πολλά νησιά θα υπήρχε πλήρης ακτοπλοϊκή απομόνωση κάτι που θα ήταν αντίθετο με την ευρωπαϊκή συνθήκη της Λισαβόνας περί εδαφικής συνοχής.
«Τα γεωγραφικά ή δημογραφικά χαρακτηριστικά των ευρωπαϊκών εδαφών δεν πρέπει να επηρεάζουν τις βασικές ελευθερίες που απολαμβάνουν οι πολίτες: μετακίνησης, πρόσβασης στα αγαθά, στις υπηρεσίες, στο κεφάλαιο και τη γνώση» υποστήριξαν οι γραμματείς.
Επίσης ανέφεραν ότι θα υπήρχαν σοβαρά προβλήματα όσον αφορά τον τουρισμό, καθώς τα συμβόλαια που κλείνουν κάποιες ξένες εταιρείες tour operators με μεγάλα ξενοδοχεία νησιών, αλλά και μικρές μονάδες είναι πολυετή, ενώ η τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου που θα εκτοξευόταν στα ύψη, θα λειτουργούσε αποτρεπτικά στην εμπορική κίνηση.
Το έτος 2011- 2012 πάνω από 200 γραμμές εξυπηρετήθηκαν μέσω τακτικής δρομολόγησης πλοίων και 91 μέσω συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές).
Πηγή: ΑΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ