
Όπως είχαμε αναφέρει και στην προηγούμενη ανασκόπηση, η φετινή χρονιά θα φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ στις διαλύσεις.
Το 2011 ο συνολικός αριθμός διαλύσεων έφτασε τους 40,6 εκατομμύρια τόνους ενώ οι τελευταίες εκτιμήσεις για το 2012 αναφέρουν ότι οι συνολικές διαλύσεις θα είναι 57,3 εκατομμύρια τόνους δηλαδή 40% αύξηση από το 2011.
Η μεγάλη προσφορά πλοίων τις προηγούμενες εβδομάδες είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση νέων αγορών καθώς τα διαλυτήρια συνεχίζουν και δέχονται παραδόσεις από προηγούμενα κλεισίματα. Εν μέρει αυτό οφείλεται και στη μικρή βελτίωση των ναύλων για τα Capes όπου πολλοί πλοιοκτήτες αποφάσισαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στην αγορά δεδομένου επίσης και των μειωμένων προσφερομένων τιμών διαλύσεων.
Στην παρούσα φάση οποιεσδήποτε προσφορές είναι χαμηλότερες από τα τρέχοντα επίπεδα, καθώς οι αγοραστές προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και να κλείσουν σε χαμηλά επίπεδα.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία κέρδισε έδαφος έναντι του δολαρίου, δεν κατάφερε να αντισταθμίσει την αβεβαιότητα από τις διακυμάνσεις στην τιμή των steel plates ώστε να δούμε την Ινδία να επιστρέφει δυναμικά στην αγορά.
Στο Πακιστάν, υπήρξαν «λανθασμένες» πληροφορίες για κλεισίματα πλοίων σε χαμηλές τιμές η για επαναδιαπραγματεύσεις, αποσκοπώντας στο να πέσουν οι τιμές, έχοντας όμως σαν αποτέλεσμα οι πωλητές να περιμένουν ώστε η αγορά να ανέβει .
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει ακόμη να έχει τα γνωστά προβλήματα υπέρ-προσφοράς με αποτέλεσμα οι τιμές που προσέφερε από τους ελάχιστους εναπομείναντες ενδιαφερόμενους ήταν σε επίπεδα χαμηλότερα από τα τρέχοντα. Εκτιμάται ότι θα χρειαστεί περίπου ένα μήνα για να απορροφηθούν τα αποθέματα και η αγορά να επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα.
Στην Κίνα, οι χαμηλές τιμές που επικράτησαν το τελευταίο διάστημα είχαν σαν αποτέλεσμα την πλήρη απραξία της και αρκετοί πλοιοκτήτες προσέφεραν το πλοίο σαν “As Is” με τους υποψήφιους αγοραστές να κατευθύνουν το πλοίο προς τις ανταγωνίστριες χώρες .
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,078,004 DWT εκ των οποίων περίπου το 92% (996,340 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (28,610 DWT) Tankers, και το 5% (53,054 DWT) Containers, RO-RO και Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα και κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ