
Όπως είχαμε αναφέρει και στην προηγούμενη ανασκόπηση, η φετινή χρονιά θα φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ στις διαλύσεις.
Το 2011 ο συνολικός αριθμός διαλύσεων έφτασε τους 40,6 εκατομμύρια τόνους ενώ οι τελευταίες εκτιμήσεις για το 2012 αναφέρουν ότι οι συνολικές διαλύσεις θα είναι 57,3 εκατομμύρια τόνους δηλαδή 40% αύξηση από το 2011.
Η μεγάλη προσφορά πλοίων τις προηγούμενες εβδομάδες είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση νέων αγορών καθώς τα διαλυτήρια συνεχίζουν και δέχονται παραδόσεις από προηγούμενα κλεισίματα. Εν μέρει αυτό οφείλεται και στη μικρή βελτίωση των ναύλων για τα Capes όπου πολλοί πλοιοκτήτες αποφάσισαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στην αγορά δεδομένου επίσης και των μειωμένων προσφερομένων τιμών διαλύσεων.
Στην παρούσα φάση οποιεσδήποτε προσφορές είναι χαμηλότερες από τα τρέχοντα επίπεδα, καθώς οι αγοραστές προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και να κλείσουν σε χαμηλά επίπεδα.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία κέρδισε έδαφος έναντι του δολαρίου, δεν κατάφερε να αντισταθμίσει την αβεβαιότητα από τις διακυμάνσεις στην τιμή των steel plates ώστε να δούμε την Ινδία να επιστρέφει δυναμικά στην αγορά.
Στο Πακιστάν, υπήρξαν «λανθασμένες» πληροφορίες για κλεισίματα πλοίων σε χαμηλές τιμές η για επαναδιαπραγματεύσεις, αποσκοπώντας στο να πέσουν οι τιμές, έχοντας όμως σαν αποτέλεσμα οι πωλητές να περιμένουν ώστε η αγορά να ανέβει .
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει ακόμη να έχει τα γνωστά προβλήματα υπέρ-προσφοράς με αποτέλεσμα οι τιμές που προσέφερε από τους ελάχιστους εναπομείναντες ενδιαφερόμενους ήταν σε επίπεδα χαμηλότερα από τα τρέχοντα. Εκτιμάται ότι θα χρειαστεί περίπου ένα μήνα για να απορροφηθούν τα αποθέματα και η αγορά να επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα.
Στην Κίνα, οι χαμηλές τιμές που επικράτησαν το τελευταίο διάστημα είχαν σαν αποτέλεσμα την πλήρη απραξία της και αρκετοί πλοιοκτήτες προσέφεραν το πλοίο σαν “As Is” με τους υποψήφιους αγοραστές να κατευθύνουν το πλοίο προς τις ανταγωνίστριες χώρες .
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,078,004 DWT εκ των οποίων περίπου το 92% (996,340 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (28,610 DWT) Tankers, και το 5% (53,054 DWT) Containers, RO-RO και Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα και κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ