
Η κυβέρνηση της Ουκρανίας ενέκρινε την μελέτη βιωσιμότητας για την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού LNG, όπως δήλωσε ο Υπουργόες Ενέργειας και Άνθρακα κ. Yuriy Boyko. Οι τεχνικές προδιαγραφές του σταθμού θα διαμορφωθούν μέχρι το Δεκέμβριο του 2012, σύμφωνα με το σχεδιασμό. Η κατασκευή της πρώτης φάσης του τερματικού θα ξεκινήσει το 2013. Το 2015 ο τερματικός θα μπορεί να διαχειρίζεται 5 δις κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο. Ο τερματικός σταθμός θα κατασκευαστεί στην περιφέρεια της Οδησσού στην Νότια Ουκρανία. Η τελική χωρητικότητα του τερματικού εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τα 10 δις κυβικά μέτρα υγροποιημένου αερίου κατ’ έτος. Συγκριτικά, ο όγκος του αερίου που εισήγαγε η Ουκρανία το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος 2012 ανήλθε σε 19 δις κυβικά μέτρα.
Η χωρητικότητα του υπάρχοντος συστήματος μεταφοράς αερίου της χώρας είναι 178,5 δις κυβικά μέτρα (70% εκ των οποίων αφορούν μεταφορά Ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη, σύμφωνα με την εταιρεία Naftogaz Ukraine. Η χρήση του νέου τερματικού σταθμού LNG θα μειώσει την τιμή του εισαγόμενου αερίου κατά 15%-20% σύμφωνα με εκτιμήσεις της Κρατικής Αρχής Επενδύσεων και Εθνικών Έργων. Προς το παρόν η Ουκρανία πληρώνει $426 ανά χίλια κυβικά μέτρα Ρωσικού αερίου. Το έργο θα κάνει απόσβεση σε πέντε με επτά χρόνια ενώ μετοχές θα κατέχουν τόσο ιδιώτες επενδυτές όσο και το κράτος.
Επιπρόσθετα η κατασκευή του Trans-Caspian αγωγού, ένα έργο στο οποίο η Ουκρανία ήταν έτοιμη να επενδύσει μέχρι και €790 εκατομμύρια, θα επέτρεπε στην Ουκρανία να μεταφέρει υγροποιημένο αέριο από το λιμάνι Kulevi της Γεωργίας προς τον νέο τερματικό σταθμό LNG.
Το 2011 η εταιρεία SOCOIN Ingeniería y Construcción Industrial, από την Ισπανία, κέρδισε τον διαγωνισμό για την μελέτη βιωσιμότητας του έργου. Η κατασκευή του τερματικού σταθμού θα επιτρέψει στην Ουκρανία να εισάγει αέριο από χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Ουκρανοί αξιωματούχοι διαπραγματεύονται με εταιρείας της Αλγερίας, των ΗΠΑ και του Κατάρ με στόχο να κλείσουν κατ’ αρχήν συμφωνίες για την προμήθεια υγροποιημένου αερίου μόλις ο τερματικός σταθμός ξεκινήσει την λειτουργία του.
Περισσότερα για τους τερματικούς σταθμούς LNG @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ