
Η κυβέρνηση της Ουκρανίας ενέκρινε την μελέτη βιωσιμότητας για την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού LNG, όπως δήλωσε ο Υπουργόες Ενέργειας και Άνθρακα κ. Yuriy Boyko. Οι τεχνικές προδιαγραφές του σταθμού θα διαμορφωθούν μέχρι το Δεκέμβριο του 2012, σύμφωνα με το σχεδιασμό. Η κατασκευή της πρώτης φάσης του τερματικού θα ξεκινήσει το 2013. Το 2015 ο τερματικός θα μπορεί να διαχειρίζεται 5 δις κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο. Ο τερματικός σταθμός θα κατασκευαστεί στην περιφέρεια της Οδησσού στην Νότια Ουκρανία. Η τελική χωρητικότητα του τερματικού εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τα 10 δις κυβικά μέτρα υγροποιημένου αερίου κατ’ έτος. Συγκριτικά, ο όγκος του αερίου που εισήγαγε η Ουκρανία το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος 2012 ανήλθε σε 19 δις κυβικά μέτρα.
Η χωρητικότητα του υπάρχοντος συστήματος μεταφοράς αερίου της χώρας είναι 178,5 δις κυβικά μέτρα (70% εκ των οποίων αφορούν μεταφορά Ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη, σύμφωνα με την εταιρεία Naftogaz Ukraine. Η χρήση του νέου τερματικού σταθμού LNG θα μειώσει την τιμή του εισαγόμενου αερίου κατά 15%-20% σύμφωνα με εκτιμήσεις της Κρατικής Αρχής Επενδύσεων και Εθνικών Έργων. Προς το παρόν η Ουκρανία πληρώνει $426 ανά χίλια κυβικά μέτρα Ρωσικού αερίου. Το έργο θα κάνει απόσβεση σε πέντε με επτά χρόνια ενώ μετοχές θα κατέχουν τόσο ιδιώτες επενδυτές όσο και το κράτος.
Επιπρόσθετα η κατασκευή του Trans-Caspian αγωγού, ένα έργο στο οποίο η Ουκρανία ήταν έτοιμη να επενδύσει μέχρι και €790 εκατομμύρια, θα επέτρεπε στην Ουκρανία να μεταφέρει υγροποιημένο αέριο από το λιμάνι Kulevi της Γεωργίας προς τον νέο τερματικό σταθμό LNG.
Το 2011 η εταιρεία SOCOIN Ingeniería y Construcción Industrial, από την Ισπανία, κέρδισε τον διαγωνισμό για την μελέτη βιωσιμότητας του έργου. Η κατασκευή του τερματικού σταθμού θα επιτρέψει στην Ουκρανία να εισάγει αέριο από χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Ουκρανοί αξιωματούχοι διαπραγματεύονται με εταιρείας της Αλγερίας, των ΗΠΑ και του Κατάρ με στόχο να κλείσουν κατ’ αρχήν συμφωνίες για την προμήθεια υγροποιημένου αερίου μόλις ο τερματικός σταθμός ξεκινήσει την λειτουργία του.
Περισσότερα για τους τερματικούς σταθμούς LNG @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ