
Σύμφωνα με ανακοίνωση των Μινωϊκών Γραμμών αναλυτικά τα οικονομικά αποτελέσματα του α΄ οικονομικού εξαμήνου είναι:
Τα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας για το πρώτο εξάμηνο του 2012 επηρεάστηκαν σε σημαντικό βαθμό τόσο από τα οικονομικά μέτρα λιτότητας, τα οποία συνεχίστηκαν και οδήγησαν την Ελληνική οικονομία στην πέμπτη συνεχή χρονιά ύφεσης, όσο και από την έλλειψη ρευστότητας η οποία επισκιάζει κάθε μορφή πιθανής επένδυσης στη χώρα. Συνέπεια των παραπάνω αρνητικών εξελίξεων ήταν η μείωση του συνολικού μεταφορικού έργου σε επιβάτες, Ι.Χ. αυτοκίνητα και φορτηγά αυτοκίνητα σε όλες τις γραμμές (εσωτερικού και εξωτερικού) στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία.
Επιπρόσθετα, η σταθεροποίηση του κόστους των καυσίμων σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα και ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών του κλάδου ήταν παράγοντες με αρνητικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2012.
Η Minoan Lines, μέσα σε αυτό το εξαιρετικά αντίξοο οικονομικό περιβάλλον, έχοντας τα τελευταία χρόνια ακολουθήσει πολιτική μείωσης των λειτουργικών της δαπανών είναι σε θέση σήμερα να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που απορρέουν από την παγκόσμια οικονομική κρίση και να βελτιώνει συνεχώς το μερίδιο αγοράς της τόσο στις γραμμές εσωτερικού όσο και του εξωτερικού. Έχοντας ως γνώμονα τη συνεχή βελτίωση της θέσης της, η Εταιρεία προχώρησε σε μια σειρά αποφάσεων οι οποίες εκτιμάται πως θα αποφέρουν σημαντικά οφέλη. Η αρχή έγινε με τη μη δραστηριοποίηση της στη γραμμή Πάτρα-Βενετία όπου τα λειτουργικά έξοδα επισκίαζαν τον κύκλο εργασιών της γραμμής.
Επιπλέον, οι συζητήσεις για τη ναύλωση των πλοίων, H/S/F Ευρώπη Παλάς και H/S/F Ολυμπία Παλάς κατέληξαν σε συμφωνία στα μέσα του Ιουλίου, γεγονός που εκτιμάται ότι θα συμβάλει σημαντικά στην βελτιστοποίηση των οικονομικών της αποτελεσμάτων. Επιπρόσθετα, η Εταιρεία είναι απολύτως συνεπής στο πρόγραμμα αποπληρωμής των δανειακών της υποχρεώσεων.
O κύκλος εργασιών της Minoan Lines το α’ εξάμηνο του 2012 διαμορφώθηκε σε 67,5 εκατ. €, ενώ το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) σε -8,37 εκατ. €. Τα καθαρά αποτελέσματα της Minoan Lines μετά από φόρους το α’ εξάμηνο του 2012 διαμορφώθηκαν σε -20,99 εκατ. €. Σημειώνεται ότι ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα των εσόδων ενώ το α’ εξάμηνο παραδοσιακά εμφανίζει χαμηλότερο επίπεδο εσόδων σε σύγκριση με δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Μεταφορικό έργο
Γραμμή Αγκώνας
Έχοντας ως γνώμονα την όσο το δυνατόν αποδοτικότερη οικονομική εκμετάλλευση των πλοίων του στόλου της, η Minoan Lines το πρώτο εξάμηνο του 2012 πέτυχε σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου της γραμμής Πάτρα-Αγκώνα υψηλότερα μερίδια σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συγκεκριμένα, η Minoan Lines πραγματοποιώντας το 48,5% των ταξιδιών στην αγορά της Αγκώνας, διακίνησε το 52,4% των επιβατών, το 49,4% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 54,5% των φορτηγών αυτοκινήτων.
Περαιτέρω, η Minoan Lines κατά το πρώτο μισό του οικονομικού έτους 2012 μετέφερε συνολικά 119.690 επιβάτες, 28.661 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 34.079 φορτηγά αυτοκίνητα.
Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)
Στη γραμμή «Ηράκλειο – Πειραιάς» η Minoan Lines διατήρησε την ισχυρή της θέση στην αγορά, ενώ πέτυχε περαιτέρω αύξηση στα μερίδια αγοράς σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011.
Η εταιρεία πραγματοποιώντας το 50,8% των ταξιδιών στην εν λόγω αγορά, διακίνησε το 65,9% των επιβατών, το 60,9% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 45,0% των φορτηγών αυτοκινήτων.
Περαιτέρω, η Minoan Lines το πρώτο εξάμηνο του έτους 2012 μετέφερε συνολικά 333.790 επιβάτες, 31.827 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 26.830 φορτηγά αυτοκίνητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ