
Την ανάγκη μεταφοράς στο υπουργείο Ναυτιλίας όλων των αρμοδιοτήτων της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, οι οποίες σήμερα ασκούνται από άλλους φορείς, ζήτησε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε., κ. Γιώργος Ανωμερίτης μιλώντας στο Β’ Ναυτιλιακό Συνέδριο Άνδρου.
«Για το πλοίο από τη ναυπήγησή του ως τη διάλυσή του πρέπει να ασκούνται πολιτικές από ενιαίο φορέα. Η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία είναι τμήμα της ναυτιλίας και όχι υποκλάδος της βιομηχανίας».
Όπως τόνισε ο κ. Γ. Ανωμερίτης, η βαθειά κρίση στον κλάδο, για την οποία πολιτεία, επιχειρηματίες και συνδικάτα έχουν σημαντικά έστω και διαφορετικά μερίδια ευθύνης μπορεί να αντιμετωπισθεί, παράλληλα με την επίλυση των θεμάτων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, μέσα από τα ακόλουθα οκτώ (8) σημεία παρεμβάσεων:
1. Ενιαίο Κέντρο άσκησης πολιτικών στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου.
2. Πλήρη ενεργοποίηση του ενιαίου φορέα συντονισμού ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών (ΝΑΥΣΟΛΠ)
3. Οριοθέτηση της ΝΕΖ ως βιομηχανικής Ζώνης.
4. Αυστηρή εφαρμογή του Μητρώου από την Περιφέρεια.
5. Μέτρα ενίσχυσης της απόσυρσης, διάλυσης ή μετασκευής πλοίων για λόγους ασφάλειας ναυσιπλοΐας και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
6. Μέτρα ενίσχυσης του ξενοδοχειακού μέρους των πλοίων, όπως στην τουριστική βιομηχανία.
7. Αντικατάσταση των παλαιών δεξαμενών της ΝΕΖ με νέα πλωτή δεξαμενή τύπου PANAMAX και παραχωρήσεις χώρων για μικρές δεξαμενές.
8. Πρόβλεψη για εγγυοδοτικό μηχανισμό και εξίσωση των ασφαλιστικών εισφορών στο επίπεδο ΣΣΕ της ΠΟΕΜ.
Στη Ζώνη δεν υπάρχει μόνο οικονομική και εργασιακή κρίση. Υπάρχει βαθειά κοινωνική κρίση που πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα με μέτρα κοινωνικής ευθύνης. Σε έναν χώρο όπου συνυπάρχουν υπεύθυνοι και σοβαροί επιχειρηματίες, άριστοι και έμπειροι τεχνικοί και εξειδικευμένοι εργάτες με ενδιάμεσους «καλικατζαρέους», όπως τους αποκαλούν στη Ζώνη και εργατοπατέρες μονιμάδες, η κρίση που προϋπήρχε θα βαθαίνει. Γι’ αυτό το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση της, θα είναι η δημιουργία ενιαίου κέντρου πολιτικής στο Υπουργείο Ναυτιλίας και θεσμοθέτηση σ’ αυτό Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Ναυπηγοεπισκευής (ΕΣΑΝ) κατά το πετυχημένο πρότυπο της ΕΣΑΛ για τα λιμάνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ