
Την ανάγκη μεταφοράς στο υπουργείο Ναυτιλίας όλων των αρμοδιοτήτων της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, οι οποίες σήμερα ασκούνται από άλλους φορείς, ζήτησε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε., κ. Γιώργος Ανωμερίτης μιλώντας στο Β’ Ναυτιλιακό Συνέδριο Άνδρου.
«Για το πλοίο από τη ναυπήγησή του ως τη διάλυσή του πρέπει να ασκούνται πολιτικές από ενιαίο φορέα. Η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία είναι τμήμα της ναυτιλίας και όχι υποκλάδος της βιομηχανίας».
Όπως τόνισε ο κ. Γ. Ανωμερίτης, η βαθειά κρίση στον κλάδο, για την οποία πολιτεία, επιχειρηματίες και συνδικάτα έχουν σημαντικά έστω και διαφορετικά μερίδια ευθύνης μπορεί να αντιμετωπισθεί, παράλληλα με την επίλυση των θεμάτων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, μέσα από τα ακόλουθα οκτώ (8) σημεία παρεμβάσεων:
1. Ενιαίο Κέντρο άσκησης πολιτικών στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου.
2. Πλήρη ενεργοποίηση του ενιαίου φορέα συντονισμού ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών (ΝΑΥΣΟΛΠ)
3. Οριοθέτηση της ΝΕΖ ως βιομηχανικής Ζώνης.
4. Αυστηρή εφαρμογή του Μητρώου από την Περιφέρεια.
5. Μέτρα ενίσχυσης της απόσυρσης, διάλυσης ή μετασκευής πλοίων για λόγους ασφάλειας ναυσιπλοΐας και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
6. Μέτρα ενίσχυσης του ξενοδοχειακού μέρους των πλοίων, όπως στην τουριστική βιομηχανία.
7. Αντικατάσταση των παλαιών δεξαμενών της ΝΕΖ με νέα πλωτή δεξαμενή τύπου PANAMAX και παραχωρήσεις χώρων για μικρές δεξαμενές.
8. Πρόβλεψη για εγγυοδοτικό μηχανισμό και εξίσωση των ασφαλιστικών εισφορών στο επίπεδο ΣΣΕ της ΠΟΕΜ.
Στη Ζώνη δεν υπάρχει μόνο οικονομική και εργασιακή κρίση. Υπάρχει βαθειά κοινωνική κρίση που πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα με μέτρα κοινωνικής ευθύνης. Σε έναν χώρο όπου συνυπάρχουν υπεύθυνοι και σοβαροί επιχειρηματίες, άριστοι και έμπειροι τεχνικοί και εξειδικευμένοι εργάτες με ενδιάμεσους «καλικατζαρέους», όπως τους αποκαλούν στη Ζώνη και εργατοπατέρες μονιμάδες, η κρίση που προϋπήρχε θα βαθαίνει. Γι’ αυτό το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση της, θα είναι η δημιουργία ενιαίου κέντρου πολιτικής στο Υπουργείο Ναυτιλίας και θεσμοθέτηση σ’ αυτό Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Ναυπηγοεπισκευής (ΕΣΑΝ) κατά το πετυχημένο πρότυπο της ΕΣΑΛ για τα λιμάνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ