
Η απεμπλοκή πόρων του ΕΣΠΑ αλλά και η ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά θα συζητηθούν στις συναντήσεις που θα έχει σήμερα στην Αθήνα ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης Χορστ Ράιχενμπαχ με κυβερνητικά στελέχη.
Μετά τη χθεσινή συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη, σήμερα το πρωί ο κ. Ραιχενμπαχ είχε επαφές με τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, ενώ σε λίγη ώρα πρόκειται να συναντηθεί με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα και την Τετάρτη με τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση.
Στις σημερινές δηλώσεις του ο επικεφαλής της Task Force τόνισε ότι η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να τηρήσει τις δεσμεύσεις της για τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Είναι πολύ δύσκολο να βελτιωθεί η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας ακόμη και με αυτές τις μεταρρυθμίσεις εάν δεν υπάρξει σωστή διαχείριση στην οικονομία», είπε προσθέτοντας ότι γρήγορες λύσεις δεν υπάρχουν. Υπάρχουν δύσβατοι δρόμοι και είναι σημαντικό να καταφέρουμε να καθαρίσουμε αυτά τα μονοπάτια».
Στη συνέχεια χαρακτήρισε πολύ σημαντικές τις ιδιωτικοποιήσεις για το οικονομικό μέλλον της χώρας και έθεσε τις εξής προτεραιότητες:
1. Διαχείριση των εσόδων. Τα τελευταία δύο χρόνια καταβάλλεται κοινή προσπάθεια με το ΔΝΤ για τη συλλογή των φόρων, με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων Δανών, Ολλανδών και Γάλλων. Υπάρχει ενδιαφέρον για συμμετοχή Βρετανών και Γερμανών τεχνοκρατών.
2. Δημόσιος τομέας. Υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις από τον ΟΟΣΑ αλλά και από τους Γάλλους εμπειρογνώμονες να συσταθεί διυπουργικό όργανο για γρήγορη λήψη αποφάσεων, γεγονός που εξετάζεται από την ελληνική κυβέρνηση.
3. Μείωση του διοικητικού βάρους κατά 25% τα επόμενα χρόνια. Η Ελλάδα έχει υπογράψει σύμβαση με τον ΟΟΣΑ για μείωση των διοικητικών διαδικασιών σε 13 τομείς της οικονομίας.
4. Μείωση της γραφειοκρατίας. Ανέφερε ότι είναι σημαντικό να αντικατασταθεί ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων από ένα νέο πλαίσιο.
5. Απλοποίηση διαδικασιών για έναρξη επιχειρήσεων. Η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα, όπως είπε ο επικεφαλής της Task Force, εντούτοις υπάρχει ακόμη καθυστέρηση σε σχέση με τις παγκόσμιες βέλτιστες πρακτικές.
6. Ελεγχος των περιορισμών των επιχειρήσεων για πιο ανταγωνιστική Ελλάδα, σε τέσσερις τομείς: οικοδομή, τουρισμός, λιανική και χονδρική πώληση.
7. Βελτίωση των εξαγωγών. Έχει ήδη υποβληθεί ήδη από τον Απρίλιο έκθεση για τις διοικητικές πολυπλοκότητες ιδιαίτερα στα σύνορα και στα τελωνεία. Στόχος είναι να μειωθούν οι άδειες και τα πιστοποιητικά από 100άδες που είναι σήμερα σε λίγες 10άδες μέσα στο επόμενο διάστημα. Στο πλαίσιο αυτό, καταφθάνει στην Ελλάδα εντός του μήνα πολυμελής ομάδα τεχνοκρατών από την Ολλανδία για να δώσει τις συμβουλές της προς τον καλύτερο τρόπο δόμησης των εξαγωγών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ