
Το πρόβλημα πού αντιμετωπίζουν η Ύδρα οι Σπέτσες και ο Πόρος έφερε για παράδειγμα με δύο φωτογραφίες, τις οποίες και κατέθεσε στην επιτροπή, ο πρόεδρος του ΕΔΜΝ Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου κατά την παρέμβαση του στις Βρυξέλλες, παρουσία της επιτρόπου θαλασσίων Υποθέσεων Μαρίας Δαμανάκη και ευρωβουλευτών μελών της επιτροπής μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Συγκεκριμένα κατά τη συζήτηση της συνεδρίασης πού αφορούσε την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της Ευρώπης ο πρόεδρος του ΕΔΜΝ σε συνεργασία με τον αντιδήμαρχο Σπετσών Σπύρο Φαρδέλλο τόνισαν ότι: Τα νησιά του Αργοσαρωνικού , τα μοναδικά νησιά της ευρωπαϊκής ένωσης, τα οποία αν και απέχουν μόλις μιάμιση ώρα από την πρωτεύουσα της χώρας, με τη λάθος πολιτική σε θέματα ακτοπλοΐας, τα καταστήσαμε άγονα νησιά.
Συγκεκριμένα σηκώνοντας την πρώτη φωτογραφία στην οποία και φαίνονται πέντε πλοία κλειστού τύπου, να πηγαίνουν και τα πέντε από το Πειραιά μέχρι την Αίγινα καλύπτοντας έτσι με ένα δρομολόγιο, περισσότερους από 4.000 επιβάτες ενώ στα υπόλοιπα νησιά δεν πάει κανένα πλοίο δημιουργώντας τριτοκοσμικές συνθήκες σε αυτά. Ιδιαίτερα δε στην Ύδρα παρουσιάζοντας την επόμενη φωτογραφία, έδειξε την τραγική κατάσταση πού επικρατεί στην Ύδρα ακόμα και για τη μεταφορά των νεκρών στο νησί.
Παίρνοντας το λόγο οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκή Επιτροπής ζήτησαν για το συγκεκριμένο θέμα τις προτάσεις μας και ενημέρωσαν ότι το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεση ιδιαίτερα των μικρών αποστάσεων θα πρέπει να το ξαναδούμε ποιο αποτελεσματικά.
Για το λόγο αυτό το ΕΔΜΝ σε συνεργασία με τα ενδιαφερόμενα μέλη και φορείς των νησιών δεσμεύτηκε να καταθέσει τις προτάσεις του για το συγκεκριμένο θέμα σε διαβούλευση με την αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έτσι ορίσθηκε άμεσα συντονιστές αυτής της προσπάθειας οι Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου και Σπύρος Φαρδέλλος, να ετοιμάσουν και να καταθέσουν στα αρμόδια όργανα την πρόταση για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα της γραμμής Αργοσαρωνικού. Σκόπιμο επίσης κρίθηκε να ενημερωθεί και ο νέος υπουργός Εμπορικής ναυτιλίας αλλά και ο ελληνικός τύπος για την πορεία του θέματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ