
Ανακοίνωση για το πρόσφατο ατύχημα με του πλοίου «Νήσος Χίος» απέστειλε η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ).
Αφορμή στάθηκε η ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε σε τοπική κυκλαδίτικη εφημερίδα, σύμφωνα με την οποία οι θέσεις που πήρε η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στη σύσκεψη που έγινε την Πέμπτη 21 Ιουνίου 2012, ήταν, ότι, για το ατύχημα δεν φταίει η κακή κατασκευή του λιμένα, αλλά οι λανθασμένοι χειρισμοί του πλοιάρχου.
Η ανακοίνωση της Ένωσης Πλοιάρχων είναι η εξής:
«Δυστυχώς, πολλοί συνάδελφοι μας βρίσκονται κατηγορούμενοι, μόνο και μόνο, επειδή λόγω της ιδιότητάς τους θα έπρεπε να είχαν προβλέψει κάποιο δυσάρεστο συμβάν. Έστω κι’ αν αυτό, δεν οφείλεται ούτε σε αμέλεια, ούτε σε παράλειψη.
Και το εντυπωσιακό άδικο είναι ότι δεν κατηγορούνται εκείνοι που πραγματικά ευθύνονται για κάτι τέτοιο, αλλά όπως πάντα τα εξιλαστήρια θύματα, οι Έλληνες Πλοίαρχοι.
Κάτι τέτοιο ακριβώς συνέβη το Σάββατο 16 Ιουνίου με το ατύχημα του πλοίου «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» στην Τήνο, όπου για μια ακόμη φορά, ορισμένοι φορείς προσπάθησαν να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη αποδίδοντας ευθύνες στον Πλοίαρχο.
Με έκπληξη διαβάσαμε δημοσίευμα τοπικής κυκλαδίτικης εφημερίδας, σχετικά με τις θέσεις που πήρε η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στη σύσκεψη που έγινε την Πέμπτη 21 Ιουνίου 2012, όπου το αποτέλεσμα της συζήτησης ήταν, ότι, για το ατύχημα της 16ης Ιουνίου δεν φταίει η κακή κατασκευή του λιμένα, αλλά οι λανθασμένοι χειρισμοί του Πλοιάρχου.
Το δημοσίευμα επίσης αναφέρει ότι «οι μελέτες είχαν εγκριθεί από τους Πλοιάρχους και πως, κατά δήλωση του Δημάρχου Τήνου, οι Πλοίαρχοι αναφέρουν ότι αν το έργο της κατασκευής του λιμανιού δεν ολοκληρωθεί, τότε το νησί θα αποκλεισθεί από τα δρομολόγιά τους», τα οποία κατηγορηματικά δηλώνουμε ότι είναι ψευδή, ούτε οι μελέτες είχαν εγκριθεί από τους Πλοιάρχους, ούτε έγινε ποτέ καμία δήλωση περί αποκλεισμού δρομολογίων.
Σχετικά με την απόδοση ευθυνών για το ατύχημα αυτό, θέλουμε να επισημάνουμε τα πιο κάτω:
Παρά τις συνεχείς παρατηρήσεις, συστάσεις, υποδείξεις που έχουν γίνει από την Ένωσή μας, από Πλοιάρχους χρήστες του συγκεκριμένου λιμανιού, από την Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, από ναυτιλιακές επιβατικές και τουριστικές εταιρείες, από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο και άλλους φορείς, τελικά το λιμάνι κατασκευάστηκε αδιαφορώντας για όλους και όλα τα πιο πάνω.
Απόδειξη της ακαταλληλότητας του λιμένα είναι το γεγονός ότι κάποιες μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν έχουν πλέον στα δρομολόγιά τους το λιμάνι της Τήνου και τα κρουαζιερόπλοια δεν προσεγγίζουν πλέον σ’ αυτό.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ο λιμένας αυτός κατασκευάστηκε σε αντίθεση των υποδείξεων μας, που είμαστε οι κυρίως χρήστες αυτού του λιμένα, αδιαφορώντας για τις μελλοντικές συνέπειες που μπορούσαν να προκύψουν.
Η ΠΕΠΕΝ (πάσης τάξεως) δεν θα επιτρέψει σε ουδένα να φορτώνει ευθύνες στους Έλληνες Πλοιάρχους, για ευθύνες άλλων που μάλιστα έχει προβλέψει κατά το παρελθόν.
Η σύγχυση που προφανώς επικρατεί σε ορισμένους φορείς είναι εμφανής με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε λανθασμένες αποφάσεις, κάτι που η Ένωσή μας δεν θα επιτρέψει με κανένα τρόπο και σε ουδένα!!!
-Αρκετά πλέον».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ