
(Σας υπενθυμίζουμε ότι το περιοδικό «Ναυτικά Χρονικά» συμμετέχουν στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια 2012». Το περίπτερο του περιοδικού βρίσκεται στο χωλ 3 αρ. 401 F)
Η διαρκώς αυξανόμενη τιμή στα ναυτιλιακά καύσιμα και το αυξημένο οικονομικό κόστος που απορρέει από την επιτακτική επιβολή ρυθμιστικών κανόνων συμμόρφωσης στα θέματα περιβαλλοντικής πολιτικής, είναι δύο παράγοντες που επιβάλλουν πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο στις ναυτιλιακές εταιρείες την υιοθέτηση εξειδικευμένων στρατηγικών για την πιο αποδοτική επιχειρησιακή διαχείριση των στόλων τους. Σύμφωνα με ειδικούς του χώρου, αυτό έχει ως αποτέλεσμα η βιομηχανία της ναυτιλίας να ωθείται σε μία νέα εποχή όπου θα κυριαρχούν νέες πρακτικές και καινοτομίες στους τομείς του σχεδιασμού νεότευκτων πλοίων και στη μέτρηση της αποδοτικότητας.
Εκπρόσωποι των μεγαλύτερων ναυπηγοκατασκευαστικών δυνάμεων συμφωνούν ότι οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, καθώς επίσης και το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, έχουν πληγεί από την έμμονή της παγκόσμιας ύφεσης και των υψηλών τιμών καυσίμων. Συνεχίζουν δε σημειώνοντας ότι τα νέα δεδομένα απαιτούν μία σειρά από δημιουργικές λύσεις και επενδύσεις σε έρευνα και τεχνολογία για την δημιουργία μίας νέας γενιάς ναυτιλιακών υποδομών, οι οποίες θα είναι πιο ανθεκτικές στις αυξομειώσεις των τιμών καυσίμων και πιο ευέλικτες στην υιοθέτηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας.
«Η παγκόσμια αγορά δεν βρίσκεται και στο καλύτερο της σημείο καθώς δεν διαφαίνεται μία σύντομη και εύκολη έξοδος από την κρίση και από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο παγκόσμιος ναυτιλιακός χώρος» είπε ο Oh-Yoon Kwon, Γενικός Διευθυντής του International Cooperation Department της Κορεατικής Ένωσης Ναυπιγοκατασκευαστικών Εταιρειών (KOSHIPA), ο οποίος είναι παρόν στην φετινή έκθεση με οκτώ από τα εννέα μέλη της. Η πρωτοεμφανιζόμενη εταιρεία Dae Sun είναι μία από τις ναυπιγοεπισκευαστικές εταιρείες της Κορέας η οποία έχει παρατηρήσει μείωση στον αριθμό παραγγελιών νεότευκτων από έλληνες πλοιοκτήτες.
Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία βαίνει με γοργά βήματα σε μία νέα εποχή επιχειρησιακής διαχείρισης στόλου, προκειμένου να βελτιώσει την αποδοτικότητα και να αυξήσει την κερδοφορία της, αλλάζοντας στρατηγική στον σχεδιασμό νεότευκτων πλοίων , καθώς και στην αναβάθμιση του υπάρχοντος στόλου αλλά και αναπτύσσοντας νέες ενεργειακές στρατηγικές, αγκαλιάζοντας συνολικά έναν νέο τρόπο σκέψης για την περαιτέρω ανάπτυξη της.
Στην Ιαπωνία, η Namura, μία από τις μεγαλύτερες ναυπιγοκατασκευαστικές εταιρείες είναι ήδη κοντά στην ολοκλήρωση ενός τριετούς προγράμματος, το οποίο στοχεύει να δημιουργήσει νέα επίπεδα στον τομέα της ενεργειακής εξοικονόμησης. «Κύριος στόχος κάθε πλοιοκτήτη είναι η μείωση του κόστους και για αυτό το λόγο αποφασίσαμε να αναδιαρθρώσουμε τις παγιωμένες σχεδιαστικές τάσεις και να δημιουργήσουμε νέες τεχνολογίες, οι οποίες βελτιώνουν τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα και μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 30%», είπε ο Kazutomo Taguchi από το τμήμα σχεδιασμού και ανάπτυξης της Namura Shipbuilding.
Η Ιαπωνική Εταιρεία επενδύει σημαντικά ποσά σε έρευνα και τεχνολογία για την ανάπτυξη νέων προτύπων και καινοτομιών όπως προπέλες υψηλότερης απόδοσης , ηλεκτρονικά ελεγχόμενες μηχανές, βελτιωμένα αεροδυναμικά σχήματα που μειώνουν την αντίσταση του αέρα και άλλες τεχνολογικές βελτιώσεις.
Όμως ενώ ο τομέας του σχεδιασμού νεότευκτων πλοίων είναι ένα βασικό συστατικό που θα διαμορφώσει τις μελλοντικές τάσεις, οι εμπειρογνώμονες συμφωνούν ότι προκειμένου να βελτιστοποιηθούν τα πλεονεκτήματα για την ναυτιλία και το παγκόσμιο εμπόριο χρειάζεται μία περισσότερο εμπεριστατωμένη και ολιστική στρατηγική προσέγγιση εκ μέρους των πλοιοκτητών.
«Ανεξάρτητα από τη διαμόρφωση της μελλοντικής τιμής και μορφής των ναυτιλιακών καυσίμων, οι πλοιοκτήτες πρέπει σήμερα να υιοθετήσουν μακρόπνοες στρατηγικές βασιζόμενοι σε εμπεριστατωμένες μελέτες που θα τους βοηθήσουν να λάβουν τις αντίστοιχες επενδυτικές αποφάσεις, με βάση τις συγκεκριμένες ενεργειακές ανάγκες του κάθε στόλου ξεχωριστά, δήλωσε ο Nicholas Brown, Marine Communications Manager, Lloyd’s Register.
«Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και σύνθετο περιβάλλον, η ναυτιλία χρειάζεται να υιοθετήσει νέες εκλεπτυσμένες πρακτικές. Είναι πολύ ευχάριστο το γεγονός ότι ήδη ορισμένες ελληνικές και ξένες εταιρείες, επενδύουν στα κατάλληλα εργαλεία διαχείρισης και πιστοποίησης αποδοτικότητας στόλων για να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα τους», προσέθεσε.
Στον αντίποδα, οι υψηλές ενεργειακές τιμές έχουν αποδειχθεί το δυνατό σημείο για κάποιους τομείς της ναυτιλίας, οι οποίοι εξειδικεύονται στην κατασκευή υπεράκτιων πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου. Όπως εξηγεί η Winie Low, Executive Director, Association of Singapore Marine Industries. «Τα ναυπηγεία μας δουλεύουν υπερωρίες προκειμένου να επιτύχουν τους χρόνους παράδοσης σε έναν αυξανόμενο αριθμό παραγγελιών που αφορούν στην κατασκευή υπεράκτιων πλατφoρμών εξόρυξης πετρελαίου. Προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στην ζήτηση, επενδύουμε στην επέκταση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και στην δημιουργία νέων υποδομών τόσο στη χώρα μας όσο και σε άλλες γειτονικές αγορές».
Η Σιγκαπούρη, η Ιαπωνία και η Κορέα είναι τρεις από τις είκοσι συνολικά χώρες που συμμετέχουν στα Ποσειδώνια 2012 με εθνικά περίπτερα. Η έκθεση η οποία λαμβάνει χώρα στο Metropolitan Expo από τις 4 έως τις 8 Ιουνίου εγκαινιάστηκε εχθές από τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, κ. Παναγιώτη Πικραμμένο και αναμένεται να την επισκεφθούν περισσότεροι από 18,000 έλληνες και ξένοι της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Συνολικά στην έκθεση συμμετέχουν περισσότεροι από 1870 εκθέτες από 87 χώρες.
Τα Ποσειδώνια 2012 τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, του Δήμου Πειραιώς, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Σας υπενθυμίζουμε ότι το περιοδικό «Ναυτικά Χρονικά» συμμετέχουν στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια 2012». Το περίπτερο του περιοδικού βρίσκεται στο χωλ 3 αρ. 401 F
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ