
Του Γ. Λογοθέτη, CFOGeorge Moundreas & Company S.A. Finance & Research
Ιδιαίτερα ευαίσθητη μπορεί να χαρακτηριστεί η αγορά των διαλύσεων την εβδομάδα που πέρασε και οι ενδείξεις προμηνύουν ότι θα συνεχίσει να ταλαντεύεται με τις τιμές να επιδεικνύουν καθοδικές τάσεις. Όλες οι αγορές αντιμετωπίζουν τα προβλήματα τους αλλά η κάθε μια για διαφορετικούς λόγους. Η Κίνα έχει να αντιμετωπίσει τις πτωτικές τιμές του σιδήρου, η Ινδία συνεχίζει να έχει προβλήματα με το νόμισμα της και το Πακιστάν παρουσιάζει πλεόνασμα τονάζ καθώς οι βασικοί τελικοί αγοραστές (End Buyers) έχουν γεμίσει τα διαλυτήρια με μεγάλο αριθμό πλοίων τα οποία αγοράστηκαν σε υψηλά επίπεδα λόγω και του μεγάλου LWT που είχαν. Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε το Μπαγκλαντές το οποίο το τελευταίο διάστημα απείχε από την αγορά.
Στην Ινδία, η κατάσταση επιδεινώθηκε το τελευταίο διάστημα όπου και δεν υπήρξε ουσιαστικά καμία νέα πράξη παρά το έκδηλο ενδιαφέρον των πλοιοκτητών αφού εκτός από την πτωτική πορεία της ρουπίας σε σχέση με το δολάριο, οι Cash Buyers έχουν ακόμη υπό την κατοχή τους πλοία τα οποία δεν έχουν ακόμη πουλήσει ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν έλλειψη εργατικού δυναμικού αφού λόγω των μουσώνων αρκετοί εργάτες επιστρέφουν στην ενδοχώρα.
Το Πακιστάν, όπως προαναφέραμε είναι σχεδόν 100% «γεμάτο» από την έντονη δραστηριοποίηση των προηγουμένων εβδομάδων και πολύ επιλεκτικά μπορεί να προσφέρει μόνο για πλοία τα οποία βρίσκονται στην περιοχή και έχουν ελκυστικό LWT.
Η μόνη αγορά που εκμεταλλεύθηκε την έλλειψη ανταγωνισμού αλλά μετά από μία μεγάλη περίοδο αποχής, ήτανε το Μπαγκλαντές γεγονός που αποδεικνύεται και από τις τιμές που προσφέρει καθώς αυτή την στιγμή είναι οι υψηλότερες στην αγορά αφού και λόγω των επερχόμενων μουσώνων προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το μεσοδιάστημα κλείνοντας όσα περισσότερα πλοία μπορεί.
Η Κίνα μετά από μία περίοδο έντονης δραστηριότητας έφτασε σε οριακά σημεία από θέμα χωρητικότητας ενώ οι πτωτικές τάσεις στην τιμή του σιδήρου οδήγησαν τις προσφερόμενες τιμές σε αντίστοιχα πτωτική διόρθωση.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 693,941 DWT εκ των οποίων περίπου το 72% (496,445 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 15,5% (108,726 DWT) δεξαμενόπλοια, το 5% (35,999) Reefers και το 7,5% (52,771 DWT) MPP’s/Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:
✏ Ινδία: Από $ 450 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 455 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 470 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 405 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ