
Recognizing that LNG is one of the best solutions for complying with upcoming emission regulations for ships, DNV is currently conducting a feasibility study for the Flemish Government relating to the provision of LNG bunkering facilities in three Belgian ports.
The annual Process & Asset Risk Management Conference (PARC) focused on LNG opportunities in addition to debating the future of energy supply. The conference, which was hosted by DNV in Brussels last week, brought together EU regulators, industry experts and port representatives.
Antwerp, Zeebrugge and Ghent add to the list of European ports making an investment in LNG bunkering facilities, which includes ports in the Netherlands, Sweden, Finland and Poland. “The Flemish port authorities are optimistic about the potential for safe and efficient LNG bunkering operations and DNV’s multidisciplinary analysis will help them move forward confidently,” says Mohamed Houari, DNV Head of Solutions for Central Europe, adding: “I’m now looking forward to seeing how we can proactively use this strategic project success and replicate it in other areas.”
In his address to the conference in Brussels, Pim Bonne of the Flemish Department of Mobility and Public Works’ Ports and Water Policy Division explained that the study carried out by DNV, which will be finalised in June, will help consider what needs to be done in terms of amendments to legislation relating to ports and the role of government funding in order to encourage the development of an LNG bunkering infrastructure.
Speaking at the conference, Yolanda García Mezquita from the European Commission’s DG Energy voiced the need to develop infrastructure and environmental and operational standards in order to secure the gas supply. In line with this, her colleague from DG Mobility and Transport, José Anselmo, stressed the need for better energy connections between member states. Anselmo presented the EU co-funding opportunities for LNG projects, mentioning in particular the European Investment Bank, Trans-European Transport Network (TEN-T) and Connecting Europe Facility.
A functional and standardised bunkering infrastructure is a prerequisite for the widespread use of LNG in global shipping. DNV chairs the ISO working group tasked with the development of internationally agreed guidelines.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ