
Η υπόθεση με την εξυπηρέτηση των Valemaxes στους λιμένες της Κίνας εισέρχεται σε νέα φάση. Η Βραζιλιάνικη εταιρεία εξορύξεων Vale η οποία έχει επενδύσει σε Very Large Ore Carriers (VLOC), δηλώνει ότι αναμένει να πάρει την άδεια για την εκφόρτωση των γιγαντιαίων πλοίων της στους λιμένες της Κίνας εντός των επόμενων μηνών. Η Vale σχεδιάζει να αποκτήσει έναν στόλο 25 VLOC τα επόμενα έτη.
Η Vale ισχυρίζεται ότι τα VLOCs εκπροσωπούν μία νέα κλάση αποδοτικών ως προς την κατανάλωση καυσίμων πλοίων, καθώς το μεγάλο μέγεθος των πλοίων συνεπάγεται μικρότερη κατανάλωση καυσίμων ανά μετρικό τόνο μεταφερόμενου φορτίου. Ο Tito Martins, CFO της Vale δήλωσε ότι τα συγκεκριμένα πλοία θα χρειαστούν για να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες της Κίνας σε σιδηρομετάλλευμα. «Τα μεγάλα πλοία ήρθαν για να μείνουν, είναι ένα τεχνικό ζήτημα και απλά περιμένουμε τα λιμάνια να προσαρμοστούν σε αυτό ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν τα πλοία μας. Θα συμβεί λίαν συντόμως». Το πρώτο από τα VLOC των 400.000 dwt παραδόθηκε στα τέλη του 2011 και η Vale στοχεύει να ναυπηγήσει 35 πλοία μέχρι το τέλος του 2013. Μέχρι σήμερα μόνο ένα VLOC έχει λάβει άδεια για να εκφορτώνει σε λιμένα της Κίνας. Ορισμένοι Κινέζοι πλοιοκτήτες σημειώνουν ότι το μέγεθος των Valemaxes σημαίνει ότι η Vale θα αδυνατίσει την δυνατότητα της Κίνας να ελέγχει τις εισαγωγές.
Περισσότερα για τις εξελίξεις στην λιμενική βιομηχανία @
www.porteconomics.gr/
Η Vale είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως και προμηθεύει περισσότερο από το 25% της ετήσιας διακίνησης σιδηρομεταλλεύματος με πλοία που ανέρχεται σε 1.000.000.000 τόνους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ