
Η υπόθεση με την εξυπηρέτηση των Valemaxes στους λιμένες της Κίνας εισέρχεται σε νέα φάση. Η Βραζιλιάνικη εταιρεία εξορύξεων Vale η οποία έχει επενδύσει σε Very Large Ore Carriers (VLOC), δηλώνει ότι αναμένει να πάρει την άδεια για την εκφόρτωση των γιγαντιαίων πλοίων της στους λιμένες της Κίνας εντός των επόμενων μηνών. Η Vale σχεδιάζει να αποκτήσει έναν στόλο 25 VLOC τα επόμενα έτη.
Η Vale ισχυρίζεται ότι τα VLOCs εκπροσωπούν μία νέα κλάση αποδοτικών ως προς την κατανάλωση καυσίμων πλοίων, καθώς το μεγάλο μέγεθος των πλοίων συνεπάγεται μικρότερη κατανάλωση καυσίμων ανά μετρικό τόνο μεταφερόμενου φορτίου. Ο Tito Martins, CFO της Vale δήλωσε ότι τα συγκεκριμένα πλοία θα χρειαστούν για να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες της Κίνας σε σιδηρομετάλλευμα. «Τα μεγάλα πλοία ήρθαν για να μείνουν, είναι ένα τεχνικό ζήτημα και απλά περιμένουμε τα λιμάνια να προσαρμοστούν σε αυτό ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν τα πλοία μας. Θα συμβεί λίαν συντόμως». Το πρώτο από τα VLOC των 400.000 dwt παραδόθηκε στα τέλη του 2011 και η Vale στοχεύει να ναυπηγήσει 35 πλοία μέχρι το τέλος του 2013. Μέχρι σήμερα μόνο ένα VLOC έχει λάβει άδεια για να εκφορτώνει σε λιμένα της Κίνας. Ορισμένοι Κινέζοι πλοιοκτήτες σημειώνουν ότι το μέγεθος των Valemaxes σημαίνει ότι η Vale θα αδυνατίσει την δυνατότητα της Κίνας να ελέγχει τις εισαγωγές.
Περισσότερα για τις εξελίξεις στην λιμενική βιομηχανία @
www.porteconomics.gr/
Η Vale είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως και προμηθεύει περισσότερο από το 25% της ετήσιας διακίνησης σιδηρομεταλλεύματος με πλοία που ανέρχεται σε 1.000.000.000 τόνους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ