
ΤουGeorge Logothetis, CFOGeorge Moundreas & Company S.A. Finance & Research
Την εβδομάδα που πέρασε γίνανε κάποια μικρά βήματα στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων ιδιαίτερα στον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αλλά με την πλειοψηφία αυτών να αφορά πλοία χτισμένα πριν το 1986 και ιδιαίτερα handysize.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
Στα Panamax, το ‘PAIUTE’ 70.153 DWT (1995 – Sanoyas), έκλεισε στα $ 10.5 εκ.
Στα Supramax, το ‘LIBRE’ 52.551 DWT (2001 – Kanasashi) αγοράστηκε στα $ 14,75 εκ., το ‘SANKO MINERAL’ 50.757 DWT (2008 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 21,5 εκ. και το ‘KONKAR THEO’ 45.232 DWT (1994 – Oshima) έκλεισε στα $ 10,25 εκ.
Στα Handymax, το ‘CHIOS LIBERTY’ 38.891 DWT (1984 – Ishikawajima) πουλήθηκε στα $ 3,25 εκ.
Στα Handysize, το ‘WARRIOR’ 38.880 DWT (1984 – Ishikawajima) αγοράσθηκε στα $ 3.2 εκ., το ‘PANGORGO’ (1984 – Kaikai) έκλεισε στα $ 3,2 εκ., το ‘ARABELA’ 25.758 DWT (1986 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 3,8 εκ. και το ‘ALAM GULA’ 23.418 DWT (1985 – Uwajima) έκλεισε πάνω από τα $ 3 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
Στα Suezmax, το ‘NAVIGA’ 149.999 DWT (1998 – Nippon) αγοράστηκε στα $ 16 εκ.
Στα Panamax, το ‘PACIFIC BRAVERY’ 68.300 DWT (1999 – Koyo) πουλήθηκε στα $ 8.5 εκ
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Καμία ουσιαστική αλλαγή δεν έχει υπάρξει στον τομέα των διαλύσεων συγκριτικά με το κλίμα που επικρατούσε και την προηγούμενη εβδομάδα, με μόνη εξαίρεση ότι η επιβολή φόρου στην Ινδία ήταν η ελάχιστη που θα μπορούσε να επιβληθεί, 2%, και η οποία δεν επηρέασε καθόλου την αγορά της Ινδίας. Έτσι λοιπόν η Ινδία, μετά από μερικές αγορές Containers που πραγματοποίησε, επέστρεψε πάλι στα πλοία ξηρού φορτίου, έχοντας όμως να αντιμετωπίσει ακόμη το πρόβλημα της υπέρ-προσφοράς το οποίο είναι προς όφελος των τελικών αγοραστών.
Το Μπαγκλαντές συνεχίζει να μην δραστηριοποιείται στην αγορά καθώς συνεχίζουν να υπάρχουν τα προβλήματα χρηματοδότησης και γραφειοκρατίας και που έχουν οδηγήσει τις προσφερόμενες τιμές να απέχουν μόνο $ 25 – $30 από τις τιμές της Κίνας.
Το Πακιστάν, ανταγωνίζεται δυναμικά την Ινδία, αφού προσφέρει τις ίδιες τιμές, αλλά επιδεικνύει μία επιλεκτική στάση στους τύπους των πλοίων, συνεχίζοντας να επιλέγει πλοία που συνδυάζουν τις καλύτερες προδιαγραφές (specification) με την καλύτερη τιμή. Δεν υπάρχει λοιπόν η λογική του αγοράζω και χτίζω απόθεμα, αλλά οι Cash Buyers, προκειμένου να προχωρήσουν σε αγορά θέλουν πρώτα να έχουν δεσμεύσει και το ενδιαφέρον του τελικού αγοραστή (End Buyer).
Η Κίνα, έχει εισέλθει δυναμικά στην αγορά και με πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το όφελος για ένα πλοιοκτήτη συγκριτικά με το αν το πλοίο διαλυθεί στην Κίνα η πάει στην Ινδία είναι περίπου $ 25 LDT το οποίο ακούγεται μεν σημαντικό αλλά αν ληφθεί υπόψη το κόστος παράδοσης και τις καθυστερήσεις που θα αντιμετωπίσει στην Ινδία τότε η διαφορά αυτή σχεδόν εκμηδενίζεται.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 1,013,347 DWT εκ των οποίων περίπου το 86% (876,327 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 8% (78,075 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (58,945 DWT) MPP’s και Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:
✏ Ινδία: Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 415 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ