
The IMO Marine Environment Protection Committee, having considered the recommendations contained in the GESAMP reports of MEPC 63/2/11, granted FINAL APPROVAL to ERMA FIRST Ballast Water Treatment system, during the latest IMO MEPC 63 meeting, which took place from the 27th February till the 2nd of March 2012.
After years of intensive Research and Development, with rigorous testing performed under the strict criteria imposed by reputable European Institutes, ERMA FIRST officially proves the effectiveness and sustainability of its purpose, enforced by an ingenious compact design with cutting edge technological components revealing an ideal Ballast Water Treatment solution on board.
The excellent results achieved during the Land-Based Tests performed in the reputable NIOZ (The Royal Netherland Institute for Sea Research), and the Shipboard Tests, with discharge limits far below the IMO D-2 standards, demonstrated a prospective compliance with even the most demanding US requirements.
ERMA FIRST Ballast Water Treatment System uses a simple and effective 200 micron self-cleaning pre-filter, an innovative, sophisticated 20 micron hydrocyclone technology exhibiting outstanding performance in very high sediment loads and advanced energy efficient electrolytic cells which provide a perfect combination of:
· Very low footprint in tailor-made, ship-type optimum arrangements,
· Very low Power Consumption,
· Easiness in Installation, with minimized labour & material costs,
· Risk-free operation in all sea conditions,
· Enhanced performance with stable operation even in ultimately high sediment loads,
· Extremely low maintenance and operating costs,
· Simplicity of Operation, on a fully automated functional principle, easy for crew use.
Lloyds Register Classification Society (LRS) is currently appraising the technical documentation of ERMA FIRST in co-operation with the Greek Administration for issuing Type Approval by the end of March 2012.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η τεχνολογία τηλεχειρισμού και τεχνητής νοημοσύνης κάνει ένα αποφασιστικό άλμα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς η ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) παρουσιάζει τα…

Η νέα γενιά δίχρονων κινητήρων αμμωνίας ME-LGIA της Everllence αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα για τη ναυτική πρόωση, συνδυάζοντας την αρχή Diesel με εξελιγμένη τεχνολογία…

Ο αντιστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), και ο Pierre Éric Pommellet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group,…

Υπεγράφη η δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2025…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα για τη μεγάλη επένδυση στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθώς με την Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/97416/6779 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος…

Η Γαλλία υπέγραψε το Jeddah Amendment to the Djibouti Code of Conduct (DCoC-JA), μια περιφερειακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών…

Σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις αντιμετωπίζουν πλέον οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το λειτουργικό τους κόστος αυξάνεται αισθητά σε σχέση με…

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβραδύνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Climate Action Monitor 2025), η οποία καταγράφει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ