
Hamworthy Oil & Gas Systems, a leading developer and supplier of gas handling and liquefaction technology, has secured its first contract for a biogas liquefaction plant with Norwegian company Cambi AS, a specialist in biowaste treatment.
The biogas plant will treat 50,000 tons of food waste a year and produce around 14,000 Nm3/day of biomethane.
The liquefaction plant is to be delivered early 2013 and Hamworthy Oil & Gas Systems’ responsibilities will include feed gas compression, biogas cleaning and liquefaction and liquid biogas storage and export.
“We were able to employ our knowledge and expertise in liquid gas handling gained from 30 years’ experience in the marine and oil and gas markets to secure this breakthrough contract,” said Reidar Strande, Hamworthy Oil & Gas Systems, LNG Business Unit Director.
Hamworthy’s liquefaction plant design is based on conventional components and uses a plate-fin heat exchanger for the liquefaction process. The technology is scalable upwards to a capacity of at least 60 tons a day.
The biogas plant is located in Nes, Romerike, an agricultural region northeast of Oslo, and is designed and delivered by Cambi AS to the highest specifications in the biowaste sector. The produced biomethane will be used as biofuel for buses in Oslo, putting the entire region at the forefront of environmental innovation.
Renewable gas is one of the most environmentally friendly alternative fuels. Replacing diesel with upgraded biogas to fuel 135 buses will reduce fossil CO2 emissions by 10,000 tonnes a year.
Also, NOx and particles emissions will be significantly reduced, meaning cleaner air and less noise.
The EU has set a target to reach a 20% share of energy from renewable sources within 2020. In order to reach this ambitious and important goal, large investments have been made and they will continue to grow in this sector.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ