
Η προηγούμενη εβδομάδα έδωσε σημαντικές ειδήσεις για το λιμάνι του Ρότερνταμ το οποίο επενδύει σε υποδομές και ασφάλεια ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί άμεσα στις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις των χρηστών αλλά και της ναυτιλιακής αγοράς γενικότερα.
Πιο συγκεκριμένα, το υπουργείο Υποδομών και Περιβάλλοντος της Ολλανδίας θα επεκτείνει το Maasgeul το οποίο αποτελεί δίοδο ναυσιπλοΐας για τα πλοία που κατευθύνονται από και προς την Βόρεια Θάλασσα. Ο δίαυλος έχει μήκος έξι ναυτικά μίλια και πλάτος 500-600 μέτρα και βάθος λίγο πάνω από τα 14,3 μέτρα. Στόχος είναι η διαπλάτυνσή του κατά 240 μέτρα ώστε να είναι εφικτή η προσπέραση στην θάλασσα μεγάλων πλοίων (παράλληλη κίνηση) γεγονός που αναμένεται να μειώσει τον χρόνο αναμονής για την είσοδο των πλοίων στο λιμάνι του Ρότερνταμ. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους.
Σε μία άλλη εξέλιξη, το λιμάνι του Ρότερνταμ ανακοίνωσε την εγκατάσταση και λειτουργία του ταχύτερου scanner βαγονιών. Το μηχάνημα παράγει υψηλής ευκρίνειας εικόνες ακόμη και αν το τραίνο κινείται με 60 χιλιόμετρα την ώρα, όταν αντίστοιχα μηχανήματα σε άλλους λιμένες είναι αποτελεσματικά όταν η μέγιστη ταχύτητα του τραίνου είναι 30 χιλιόμετρα ανά ώρα. Οι τελωνειακές αρχές επιλέγουν τα εμπορευματοκιβώτια προς έλεγχο με βάση την ανάλυση ρίσκου. Οι αμαξοστοιχίες προέρχονται από την ενδοχώρα του λιμένα και μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια τα οποία έχουν προορισμό λιμένες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πηγή του λιμένα δήλωσε ότι το νέο μηχάνημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στην λειτουργία των Τελωνειακών Αρχών και ένα εμπορευματοκιβώτιο θα τίθεται εκτός της διαδικασίας logistics αν τα αποτελέσματα του ελέγχου με το scanner το επιβάλλουν. Το νέο μηχάνημα είναι εγκατεστημένο στο νέο τμήμα του λιμένα του Ρότερνταμ, την περιοχή Maasvlakte.
Περισσότερα για τους εμπορικούς λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ