
Το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι μελετάει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ του Eilat και του Tel Aviv, η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό κρίκο στην εξυπηρέτηση του εμπορίου Ασίας-Ευρώπης, ενώ θα επέτρεπε την παράκαμψη της Διώρυγας του Σουέζ. Το σχέδιο, το οποίο σε κυβερνητική αξιολόγηση του 2007 κοστολογήθηκε στα $2,3 δις, περιλαμβάνει την κατασκευή δύο σιδηροδρομικών γραμμών, μία για εμπορευματικές και μία για επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Μία τέτοια σύνδεση θα μπορούσε να εξυπηρετήσει την μεταφορά εμπορευμάτων στην γραμμή Ευρώπη-Ασία χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση της Διώρυγας του Σουέζ. Το φορτίο μπορεί να εκφορτωθεί στο λιμάνι του Eilat και έπειτα μέσω του σιδηροδρόμου να μεταφερθεί σε Ισραηλινούς λιμένες της Μεσογείου προκειμένου να καταλήξουν στην συνέχεια σε αγορές της Ευρώπης. Η γραμμή θα μπορούσε σε πρώτη φάση να εξυπηρετήσει την υπερβάλλουσα χωρητικότητα της Διώρυγας του Σουέζ.
Ο Πρωθυπουργός του Ισραήλ δήλωσε ότι υπάρχει στρατηγική, εθνική και διεθνής σπουδαιότητα στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής. Η συγκεκριμένη γραμμή ήταν τμήμα ενός ευρύτερου σχεδιασμού ο οποίος είχε ως στόχο να ενώσει τα άκρα του Ισραήλ μέσω αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων ώστε να είναι δυνατό κάποιος να ταξιδεύει από την μία άκρη της χώρας στην άλλη χωρίς να συναντήσει φωτεινό σηματοδότη. Σημείωσε ότι αυτός ο σχεδιασμός βασίστηκε στο σύστημα των διαπολιτειακών αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ, ενώ τόνισε ότι το έργο θα επιδράσει σημαντικά στην χώρα για τα επόμενα 50 χρόνια.
Η σιδηροδρομική γραμμή θα συμβάλλει επίσης στην βελτίωση της προσβασιμότητας των πιο «απομονωμένων» περιοχών της χώρας. Υπάρχει ενδιαφέρον για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής από την Κίνα και την Ινδία. Η κυβέρνηση εξετάζει την ανάληψη του κόστους του έργου από ένα κοινοπρακτικό σχήμα στο οποίο θα συμμετέχει το Ισραήλ και μία άλλη χώρα.
Περισσότερα για τις συνδυασμένες μεταφορές @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ