
Το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι μελετάει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ του Eilat και του Tel Aviv, η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό κρίκο στην εξυπηρέτηση του εμπορίου Ασίας-Ευρώπης, ενώ θα επέτρεπε την παράκαμψη της Διώρυγας του Σουέζ. Το σχέδιο, το οποίο σε κυβερνητική αξιολόγηση του 2007 κοστολογήθηκε στα $2,3 δις, περιλαμβάνει την κατασκευή δύο σιδηροδρομικών γραμμών, μία για εμπορευματικές και μία για επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Μία τέτοια σύνδεση θα μπορούσε να εξυπηρετήσει την μεταφορά εμπορευμάτων στην γραμμή Ευρώπη-Ασία χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση της Διώρυγας του Σουέζ. Το φορτίο μπορεί να εκφορτωθεί στο λιμάνι του Eilat και έπειτα μέσω του σιδηροδρόμου να μεταφερθεί σε Ισραηλινούς λιμένες της Μεσογείου προκειμένου να καταλήξουν στην συνέχεια σε αγορές της Ευρώπης. Η γραμμή θα μπορούσε σε πρώτη φάση να εξυπηρετήσει την υπερβάλλουσα χωρητικότητα της Διώρυγας του Σουέζ.
Ο Πρωθυπουργός του Ισραήλ δήλωσε ότι υπάρχει στρατηγική, εθνική και διεθνής σπουδαιότητα στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής. Η συγκεκριμένη γραμμή ήταν τμήμα ενός ευρύτερου σχεδιασμού ο οποίος είχε ως στόχο να ενώσει τα άκρα του Ισραήλ μέσω αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων ώστε να είναι δυνατό κάποιος να ταξιδεύει από την μία άκρη της χώρας στην άλλη χωρίς να συναντήσει φωτεινό σηματοδότη. Σημείωσε ότι αυτός ο σχεδιασμός βασίστηκε στο σύστημα των διαπολιτειακών αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ, ενώ τόνισε ότι το έργο θα επιδράσει σημαντικά στην χώρα για τα επόμενα 50 χρόνια.
Η σιδηροδρομική γραμμή θα συμβάλλει επίσης στην βελτίωση της προσβασιμότητας των πιο «απομονωμένων» περιοχών της χώρας. Υπάρχει ενδιαφέρον για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής από την Κίνα και την Ινδία. Η κυβέρνηση εξετάζει την ανάληψη του κόστους του έργου από ένα κοινοπρακτικό σχήμα στο οποίο θα συμμετέχει το Ισραήλ και μία άλλη χώρα.
Περισσότερα για τις συνδυασμένες μεταφορές @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ