
Το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι μελετάει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ του Eilat και του Tel Aviv, η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό κρίκο στην εξυπηρέτηση του εμπορίου Ασίας-Ευρώπης, ενώ θα επέτρεπε την παράκαμψη της Διώρυγας του Σουέζ. Το σχέδιο, το οποίο σε κυβερνητική αξιολόγηση του 2007 κοστολογήθηκε στα $2,3 δις, περιλαμβάνει την κατασκευή δύο σιδηροδρομικών γραμμών, μία για εμπορευματικές και μία για επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Μία τέτοια σύνδεση θα μπορούσε να εξυπηρετήσει την μεταφορά εμπορευμάτων στην γραμμή Ευρώπη-Ασία χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση της Διώρυγας του Σουέζ. Το φορτίο μπορεί να εκφορτωθεί στο λιμάνι του Eilat και έπειτα μέσω του σιδηροδρόμου να μεταφερθεί σε Ισραηλινούς λιμένες της Μεσογείου προκειμένου να καταλήξουν στην συνέχεια σε αγορές της Ευρώπης. Η γραμμή θα μπορούσε σε πρώτη φάση να εξυπηρετήσει την υπερβάλλουσα χωρητικότητα της Διώρυγας του Σουέζ.
Ο Πρωθυπουργός του Ισραήλ δήλωσε ότι υπάρχει στρατηγική, εθνική και διεθνής σπουδαιότητα στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής. Η συγκεκριμένη γραμμή ήταν τμήμα ενός ευρύτερου σχεδιασμού ο οποίος είχε ως στόχο να ενώσει τα άκρα του Ισραήλ μέσω αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων ώστε να είναι δυνατό κάποιος να ταξιδεύει από την μία άκρη της χώρας στην άλλη χωρίς να συναντήσει φωτεινό σηματοδότη. Σημείωσε ότι αυτός ο σχεδιασμός βασίστηκε στο σύστημα των διαπολιτειακών αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ, ενώ τόνισε ότι το έργο θα επιδράσει σημαντικά στην χώρα για τα επόμενα 50 χρόνια.
Η σιδηροδρομική γραμμή θα συμβάλλει επίσης στην βελτίωση της προσβασιμότητας των πιο «απομονωμένων» περιοχών της χώρας. Υπάρχει ενδιαφέρον για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής από την Κίνα και την Ινδία. Η κυβέρνηση εξετάζει την ανάληψη του κόστους του έργου από ένα κοινοπρακτικό σχήμα στο οποίο θα συμμετέχει το Ισραήλ και μία άλλη χώρα.
Περισσότερα για τις συνδυασμένες μεταφορές @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ