
Συνάντηση με τον υφυπουργό Ναυτιλίας, Άδωνη Γεωργιάδη πραγματοποίησαν ο νέος πρόεδρος της Ένωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά, Θανάσης Πυρινής με τον α’ αντιπρόεδρο της Ένωσης, Αντώνη Αθανασόπουλο.
Αντικείμενο της συζήτησης ήταν η κρίση στη ναυπηγοεπισκευή με τις επιπτώσεις της στην οικονομία και τα επαπειλούμενα λουκέτα των επιχειρήσεων που ασχολούνται με τη ναυπηγοεπισκευή αλλά και αυτών που η λειτουργία τους σχετίζεται με αυτήν (παραναυτιλιακές δραστηριότητες).
Στην ατζέντα των θεμάτων που τέθηκαν από την πλευρά του προέδρου και του Α΄ αντιπροέδρου της Ένωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά πέρα από την λεπτομερή ανάλυση της σημερινής κατάστασης στη ΝΑΖΩ,συμπεριελήφθησαν και προτάσεις για την καλυτέρευση των συνθηκών, που επικρατούν σήμερα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
Τονίσθηκε δε, η αναγκαιότητα επίσπευσης έκδοσης της υπουργικής απόφασης για την επιδότηση στην εργασία αλλά και την επιδότηση κατά 10% για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο και εκτελούν επισκευές επί πλοίων (ή προς του πελάτες), αφού το πλοίο είναι πελάτης εξωτερικού.
Πιο συγκεκριμένα, οι προτάσεις αυτές είναι οι εξής:
1.Φύλαξη εισόδων και του χώρου, γενικότερα, της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (ΝΑ.ΖΩ).
2. Προστασία επιχειρήσεων και εργαζομένων για την αδιάλειπτη εκτέλεση της επισκευής του πλοίου.
3. Συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών της ΝΑ.ΖΩ. (Αρμοδιότητα: ΟΛΠ / ΝΑΥΣΟΛΠ / ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ).
4. Επιδότηση στην εργασία (Παρ. 4 & 5, άρθρο 74 του Νόμου 3996/ 11- ΦΕΚ 170/5-8-2011). Η έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης, για τον καθορισμό των όρων και των προϋποθέσεων εφαρμογής του συγκεκριμένου άρθρου καθυστερεί επικίνδυνα.
5. Καθιέρωση βεβαίωσης από τις οικείες ενώσεις προς τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο (νέες και παλιές) για την εγγραφή τους ή την ανανέωσή τους, στο μητρώο επιχειρήσεων της οικείας Αντιπεριφέρειας (τ. Νομαρχίας).
6. Επιδότηση τιμολογίου κατά 10% για τις επιχειρήσεις(ή πελάτες) που δραστηριοποιούνται στον χώρο και εκτελούν εργασίες, κατασκευής, μετασκευής, επισκευής πλοίων, αφού το πλοίο είναι πελάτης εξωτερικού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ