
Το λιμάνι Dongjiakou στην Κίνα θα προχωρήσει σε επένδυση για την κατασκευή δύο πρόσθετων τερματικών σταθμών σιδηρομεταλλεύματος. Η εξέλιξη αυτή είναι αναγκαία προκειμένου το λιμάνι να είναι σε θέση να εξυπηρετεί τα πλοία της VALE τα οποία είναι τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία στον κόσμο. Η εταιρεία VALE είναι εταιρεία εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος στην Βραζιλία και έχει δημιουργήσει τον δικό της στόλο από φορτηγά πλοία. Μόνο το 2011 η εταιρεία παρέλαβε έξι πλοία χωρητικότητας περίπου 300.000 τόνων (από τα μεγαλύτερα στον κόσμο) τα οποία εξυπηρετούν αυτή την περίοδο την αγορά της Ιταλίας και του Ομάν, αναμένοντας την άρση των εμποδίων που υπάρχουν για την εξυπηρέτηση και της Κινεζικής αγοράς.
Το λιμάνι Dongjiakou, μαζί με τα λιμάνια Majishan και Dalian είναι μεταξύ των λίγων λιμένων στην Κίνα που μπορούν να εξυπηρετήσουν τα τεράστια, σε χωρητικότητα, φορτηγά πλοία της VALE (γνωστά και ως Valemaxes). Ήδη στο Dongjiakou έχουν ξεκινήσει την δοκιμαστική λειτουργία του τερματικού σταθμού με δεδομένα τέτοια ώστε να δουν αν μπορεί να ανταποκριθεί στην εξυπηρέτηση των πλοίων της Vale. Σύμφωνα με αξιωματούχο του λιμανιού, ο τερματικός σταθμός δέχθηκε περίπου 40-50 φορτηγά πλοία μεσαίου μεγέθους και ένα φορτηγό 300.000 τόνων το οποίο όμως δεν ήταν σε πλήρη φόρτωση. Με βάση τις εκτιμήσεις του απαιτείται η επίλυση ορισμένων τεχνικών προβλημάτων προτού το λιμάνι μπορέσει να εξυπηρετήσει τα Valemaxes. Ανάμεσα στα προβλήματα που εντοπίστηκαν είναι η ασφαλής πλοήγηση εντός του λιμένα.
Οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις για δύο νέους τερματικούς σταθμούς που θα μπορούν να εξυπηρετούν φορτηγά πλοία 388.000 τόνων, δεν θα είναι έτοιμες εγκαίρως και για το λόγο αυτό το λιμάνι ψάχνει να βρει λύσεις στις υπάρχουσες υποδομές.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ