
Το λιμάνι Dongjiakou στην Κίνα θα προχωρήσει σε επένδυση για την κατασκευή δύο πρόσθετων τερματικών σταθμών σιδηρομεταλλεύματος. Η εξέλιξη αυτή είναι αναγκαία προκειμένου το λιμάνι να είναι σε θέση να εξυπηρετεί τα πλοία της VALE τα οποία είναι τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία στον κόσμο. Η εταιρεία VALE είναι εταιρεία εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος στην Βραζιλία και έχει δημιουργήσει τον δικό της στόλο από φορτηγά πλοία. Μόνο το 2011 η εταιρεία παρέλαβε έξι πλοία χωρητικότητας περίπου 300.000 τόνων (από τα μεγαλύτερα στον κόσμο) τα οποία εξυπηρετούν αυτή την περίοδο την αγορά της Ιταλίας και του Ομάν, αναμένοντας την άρση των εμποδίων που υπάρχουν για την εξυπηρέτηση και της Κινεζικής αγοράς.
Το λιμάνι Dongjiakou, μαζί με τα λιμάνια Majishan και Dalian είναι μεταξύ των λίγων λιμένων στην Κίνα που μπορούν να εξυπηρετήσουν τα τεράστια, σε χωρητικότητα, φορτηγά πλοία της VALE (γνωστά και ως Valemaxes). Ήδη στο Dongjiakou έχουν ξεκινήσει την δοκιμαστική λειτουργία του τερματικού σταθμού με δεδομένα τέτοια ώστε να δουν αν μπορεί να ανταποκριθεί στην εξυπηρέτηση των πλοίων της Vale. Σύμφωνα με αξιωματούχο του λιμανιού, ο τερματικός σταθμός δέχθηκε περίπου 40-50 φορτηγά πλοία μεσαίου μεγέθους και ένα φορτηγό 300.000 τόνων το οποίο όμως δεν ήταν σε πλήρη φόρτωση. Με βάση τις εκτιμήσεις του απαιτείται η επίλυση ορισμένων τεχνικών προβλημάτων προτού το λιμάνι μπορέσει να εξυπηρετήσει τα Valemaxes. Ανάμεσα στα προβλήματα που εντοπίστηκαν είναι η ασφαλής πλοήγηση εντός του λιμένα.
Οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις για δύο νέους τερματικούς σταθμούς που θα μπορούν να εξυπηρετούν φορτηγά πλοία 388.000 τόνων, δεν θα είναι έτοιμες εγκαίρως και για το λόγο αυτό το λιμάνι ψάχνει να βρει λύσεις στις υπάρχουσες υποδομές.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ