
Το λιμάνι Dongjiakou στην Κίνα θα προχωρήσει σε επένδυση για την κατασκευή δύο πρόσθετων τερματικών σταθμών σιδηρομεταλλεύματος. Η εξέλιξη αυτή είναι αναγκαία προκειμένου το λιμάνι να είναι σε θέση να εξυπηρετεί τα πλοία της VALE τα οποία είναι τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία στον κόσμο. Η εταιρεία VALE είναι εταιρεία εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος στην Βραζιλία και έχει δημιουργήσει τον δικό της στόλο από φορτηγά πλοία. Μόνο το 2011 η εταιρεία παρέλαβε έξι πλοία χωρητικότητας περίπου 300.000 τόνων (από τα μεγαλύτερα στον κόσμο) τα οποία εξυπηρετούν αυτή την περίοδο την αγορά της Ιταλίας και του Ομάν, αναμένοντας την άρση των εμποδίων που υπάρχουν για την εξυπηρέτηση και της Κινεζικής αγοράς.
Το λιμάνι Dongjiakou, μαζί με τα λιμάνια Majishan και Dalian είναι μεταξύ των λίγων λιμένων στην Κίνα που μπορούν να εξυπηρετήσουν τα τεράστια, σε χωρητικότητα, φορτηγά πλοία της VALE (γνωστά και ως Valemaxes). Ήδη στο Dongjiakou έχουν ξεκινήσει την δοκιμαστική λειτουργία του τερματικού σταθμού με δεδομένα τέτοια ώστε να δουν αν μπορεί να ανταποκριθεί στην εξυπηρέτηση των πλοίων της Vale. Σύμφωνα με αξιωματούχο του λιμανιού, ο τερματικός σταθμός δέχθηκε περίπου 40-50 φορτηγά πλοία μεσαίου μεγέθους και ένα φορτηγό 300.000 τόνων το οποίο όμως δεν ήταν σε πλήρη φόρτωση. Με βάση τις εκτιμήσεις του απαιτείται η επίλυση ορισμένων τεχνικών προβλημάτων προτού το λιμάνι μπορέσει να εξυπηρετήσει τα Valemaxes. Ανάμεσα στα προβλήματα που εντοπίστηκαν είναι η ασφαλής πλοήγηση εντός του λιμένα.
Οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις για δύο νέους τερματικούς σταθμούς που θα μπορούν να εξυπηρετούν φορτηγά πλοία 388.000 τόνων, δεν θα είναι έτοιμες εγκαίρως και για το λόγο αυτό το λιμάνι ψάχνει να βρει λύσεις στις υπάρχουσες υποδομές.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ