
Το λιμάνι Dongjiakou στην Κίνα θα προχωρήσει σε επένδυση για την κατασκευή δύο πρόσθετων τερματικών σταθμών σιδηρομεταλλεύματος. Η εξέλιξη αυτή είναι αναγκαία προκειμένου το λιμάνι να είναι σε θέση να εξυπηρετεί τα πλοία της VALE τα οποία είναι τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία στον κόσμο. Η εταιρεία VALE είναι εταιρεία εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος στην Βραζιλία και έχει δημιουργήσει τον δικό της στόλο από φορτηγά πλοία. Μόνο το 2011 η εταιρεία παρέλαβε έξι πλοία χωρητικότητας περίπου 300.000 τόνων (από τα μεγαλύτερα στον κόσμο) τα οποία εξυπηρετούν αυτή την περίοδο την αγορά της Ιταλίας και του Ομάν, αναμένοντας την άρση των εμποδίων που υπάρχουν για την εξυπηρέτηση και της Κινεζικής αγοράς.
Το λιμάνι Dongjiakou, μαζί με τα λιμάνια Majishan και Dalian είναι μεταξύ των λίγων λιμένων στην Κίνα που μπορούν να εξυπηρετήσουν τα τεράστια, σε χωρητικότητα, φορτηγά πλοία της VALE (γνωστά και ως Valemaxes). Ήδη στο Dongjiakou έχουν ξεκινήσει την δοκιμαστική λειτουργία του τερματικού σταθμού με δεδομένα τέτοια ώστε να δουν αν μπορεί να ανταποκριθεί στην εξυπηρέτηση των πλοίων της Vale. Σύμφωνα με αξιωματούχο του λιμανιού, ο τερματικός σταθμός δέχθηκε περίπου 40-50 φορτηγά πλοία μεσαίου μεγέθους και ένα φορτηγό 300.000 τόνων το οποίο όμως δεν ήταν σε πλήρη φόρτωση. Με βάση τις εκτιμήσεις του απαιτείται η επίλυση ορισμένων τεχνικών προβλημάτων προτού το λιμάνι μπορέσει να εξυπηρετήσει τα Valemaxes. Ανάμεσα στα προβλήματα που εντοπίστηκαν είναι η ασφαλής πλοήγηση εντός του λιμένα.
Οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις για δύο νέους τερματικούς σταθμούς που θα μπορούν να εξυπηρετούν φορτηγά πλοία 388.000 τόνων, δεν θα είναι έτοιμες εγκαίρως και για το λόγο αυτό το λιμάνι ψάχνει να βρει λύσεις στις υπάρχουσες υποδομές.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ