
Το μεγαλύτερο Ρωσικό λιμάνι φόρτωσης άνθρακα της Ρωσίας εξυπηρέτησε το πρώτο πλοίο Capsize του σε ένδεκα χρόνια εν μέσω προσπαθειών να ανταγωνιστεί πιο ενεργά τα άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Η Λιμενική Αρχή του Μούρμανσκ ανακοίνωσε ότι το λιμάνι φόρτωσε το Britannia G με περίπου 110.000 τόνους άνθρακα ενώ το πλοίο κατευθύνεται για το γαλλικό λιμάνι της Δουνκέρκης.
Μία πηγή του λιμανιού του Ρότερνταμ είπε σε μέσα ενημέρωσης ενημέρωσης ότι: “Εάν εξυπηρετούν τα Capes τότε, φυσικά, αυτό είναι λίγο επικίνδυνο για εμάς.”
Πρόσθεσε ότι το χρονικό διάστημα που πήρε στο Μουρμάνσκ για να φορτώσει το πλοίο ήταν απίθανο να αποδειχθεί ανταγωνιστικό. Ένας μεσίτης άνθρακα με έδρα το Λονδίνο, δήλωσε ότι «ο ρωσικός άνθρακας δεν τιμολογείται στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή έτσι είναι πιθανό να είναι επ’ ωφελεία της Ευρώπης.
«Υποθέτω ότι επιτυγχάνονται ελαφρώς καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα χρησιμοποιώντας ένα Cape, σε αντίθεση με τα μικρότερου μεγέθους Panamax».
Τα σκάφη Capesize είναι πάνω από 100.000 τόνους νεκρού βάρους και σε μεγάλο βαθμό χρησιμοποιούνται για την μεταφορά άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος σε μεγάλες αποστάσεις.
Το Μουρμάνσκ εξυπηρετεί ετησίως περίπου 12 εκατομμύρια τόνους.
Φαίνεται ότι η Ρωσία έχει αρχίσει να μπαίνει δυναμικά στην παγκόσμια λιμενική αγορά και οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές θα πρέπει να αρχίσουν να λαμβάνουν υπόψη τους τις όποιες λιμενικές εξελίξεις στην λιμενική της βιομηχανία.
Περισσότερα για τις λιμενικές εξελίξεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ