
Το μεγαλύτερο Ρωσικό λιμάνι φόρτωσης άνθρακα της Ρωσίας εξυπηρέτησε το πρώτο πλοίο Capsize του σε ένδεκα χρόνια εν μέσω προσπαθειών να ανταγωνιστεί πιο ενεργά τα άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Η Λιμενική Αρχή του Μούρμανσκ ανακοίνωσε ότι το λιμάνι φόρτωσε το Britannia G με περίπου 110.000 τόνους άνθρακα ενώ το πλοίο κατευθύνεται για το γαλλικό λιμάνι της Δουνκέρκης.
Μία πηγή του λιμανιού του Ρότερνταμ είπε σε μέσα ενημέρωσης ενημέρωσης ότι: “Εάν εξυπηρετούν τα Capes τότε, φυσικά, αυτό είναι λίγο επικίνδυνο για εμάς.”
Πρόσθεσε ότι το χρονικό διάστημα που πήρε στο Μουρμάνσκ για να φορτώσει το πλοίο ήταν απίθανο να αποδειχθεί ανταγωνιστικό. Ένας μεσίτης άνθρακα με έδρα το Λονδίνο, δήλωσε ότι «ο ρωσικός άνθρακας δεν τιμολογείται στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή έτσι είναι πιθανό να είναι επ’ ωφελεία της Ευρώπης.
«Υποθέτω ότι επιτυγχάνονται ελαφρώς καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα χρησιμοποιώντας ένα Cape, σε αντίθεση με τα μικρότερου μεγέθους Panamax».
Τα σκάφη Capesize είναι πάνω από 100.000 τόνους νεκρού βάρους και σε μεγάλο βαθμό χρησιμοποιούνται για την μεταφορά άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος σε μεγάλες αποστάσεις.
Το Μουρμάνσκ εξυπηρετεί ετησίως περίπου 12 εκατομμύρια τόνους.
Φαίνεται ότι η Ρωσία έχει αρχίσει να μπαίνει δυναμικά στην παγκόσμια λιμενική αγορά και οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές θα πρέπει να αρχίσουν να λαμβάνουν υπόψη τους τις όποιες λιμενικές εξελίξεις στην λιμενική της βιομηχανία.
Περισσότερα για τις λιμενικές εξελίξεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ