
Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης μιλώντας στη βουλή για την «Ημέρα Ελληνικού Εμπορικού Ναυτικού – Ευρωπαϊκή Ημέρα της Θάλασσας» τόνισε τα εξής:
«Πριν από τέσσερα χρόνια, Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθιέρωσαν την Ευρωπαϊκή Ημέρα της Θάλασσας, σηματοδοτώντας με τον τρόπο αυτό την τεράστια σημασία της στη βιωσιμότητα και το μέλλον της Γηραιάς Ηπείρου.
Η Ευρώπη είναι μια θαλάσσια ήπειρος με ακτογραμμή μήκους 70.000 χιλιομέτρων, με πλειονότητα παράκτιων ή νησιωτικών κρατών-μελών, με θαλάσσιες περιφέρειες που αντιπροσωπεύουν ποσοστό περίπου 40% του ΑΕΠ και του πληθυσμού της, καθώς και με θαλάσσιες εκτάσεις στη δικαιοδοσία των κρατών-μελών μεγαλύτερες από τη χερσαία επικράτειά τους.
Στο χώρο αυτό, στον οποίο η θάλασσα είναι καθοριστικός παράγοντας ανάπτυξης και αειφορίας, λαμβάνουν χώρα συνέργειες μεταξύ ποικίλων κλάδων όπως η ναυπηγική βιομηχανία, η ναυτιλία, οι λιμένες, η αλιεία, η παραγωγή ενεργειακών πόρων στην ανοιχτή θάλασσα, ο τουρισμός, η διαχείριση του περιβάλλοντος, οι οποίες έχουν σαφείς ευεργετικές πολιτικές κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις για το σύνολο των πολιτών της κοινής μας ευρωπαϊκής οικογένειας.
Μέριμνα συνεπώς των κρατών-μελών, με προεξέχουσα τη χώρα μας που διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα, θα πρέπει να είναι η διασφάλιση όλων εκείνων των ευεργεσιών που απορρέουν από τη δραστηριότητα στο θαλάσσιο χώρο.
Και αυτό θα επιτευχθεί μέσω της συμβολής της στην προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην αντιμετώπιση σύγχρονων προκλήσεων όπως η παγκοσμιοποίηση, η κλιματική αλλαγή, η ενεργειακή αειφορία, η διαχείριση των περιβαλλοντικών πιέσεων που υφίστανται οι θάλασσες και οι ακτές. Ακόμη, μέσω της ενίσχυσης των παράκτιων περιφερειών και των νησιών, καθώς και της αναβάθμισης του ρόλου των τοπικών και περιφερειακών αρχών, αναφορικά με τη διαμόρφωση και την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Θαλάσσιας Πολιτικής.
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα της Θάλασσας, συμπίπτει ωστόσο με μια σημαντική γιορτή για την ελληνική ναυτιλία, την Ημέρα του Ελληνικού Εμπορικού Ναυτικού, ενός κλάδου που έχει τιμήσει διαχρονικά και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη χώρα μας σε παγκόσμιο επίπεδο, ενός κλάδου που αποτελεί τη βαριά μας βιομηχανία και έναν εκ των δύο πυλώνων ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας μαζί με τον κλάδο του τουρισμού.
Παρά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα των τελευταίων ετών στο χώρο της ελληνικής ναυτιλίας, μέριμνα της σημερινής κυβέρνησης είναι η περαιτέρω ενίσχυση του κλάδου και στο πλαίσιο αυτό, θα ήθελα να σας ενημερώσω, αν και οι περισσότεροι το γνωρίζετε ήδη, πως η κυβέρνηση έχει προωθήσει μια σειρά επαφών σε διεθνές επίπεδο αναφορικά με την προώθηση της ελληνικής ναυτιλίας, τη σύναψη διμερών συμφωνιών, την προώθηση ειδικών θεμάτων ναυτιλιακής πολιτικής (διεθνείς κανονισμοί ασφάλειας, περιβαλλοντικά ζητήματα, πάταξη του φαινομένου της πειρατείας), και την αξιοποίηση του κλάδου ως επιχειρηματικού μοχλού ανάπτυξης.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να κάνω ιδιαίτερη αναφορά και στους ναυτικούς, ιδιαίτερα τους Έλληνες, για τη μεγάλη τους προσφορά και την αξιοσύνη τους, που συνετέλεσε σε πολύ μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη του κλάδου.
Οι παραπάνω ενέργειες επέφεραν σε σύντομο χρονικό διάστημα απτά αποτελέσματα στην ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας, η ανάπτυξη της οποίας ισοδυναμεί με την περαιτέρω ενίσχυση του κλάδου σε διεθνές επίπεδο, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί σημαντικό ποσοστό της παγκόσμιας ναυτιλιακής δύναμης.
Στο πλαίσιο αυτό αναφέρω χαρακτηριστικά τη συμφωνία που υπέγραψε ο πρωθυπουργός της Ελλάδας, Γεώργιος Παπανδρέου, με τον κινέζο πρωθυπουργό, Giabao, τον περασμένο Οκτώβριο, για συνεργασία των δύο χωρών στο ναυπηγικό τομέα και γενικότερα στη ναυτιλία, η οποία επιβεβαιώθηκε με το μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψα κατά την επίσκεψή μου στην Κίνα.
Κλείνοντας θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω πως η σημερινή κυβέρνηση της χώρας και εγώ προσωπικά ως Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας παρακολουθούμε από κοντά τις διεθνείς εξελίξεις στο χώρο της ναυτιλίας και φυσικά προωθούμε ενέργειες που έχουν ως στόχο την ενίσχυση του κλάδου, τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο».
Το βράδυ ο ΥΘΥΝΑΛ, Γ. Διαμαντίδης θα εκπροσωπήσει την ελληνική κυβέρνηση στην εκδήλωση που συνδιοργανώνουν το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για να τιμήσουν την σημερινή ημέρα αλλά και εκλιπόντες επιχειρηματίες της Ναυτιλιακής Οικογένειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας της ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δει ελάχιστες ενέργειες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας,…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ