
Ενόψει των διαπραγματεύσεων με τη Μαυριτανία για την ανανέωση μίας εκ των σημαντικότερων αλιευτικών συμφωνιών της ΕΕ, κύριο μέλημα του ΕΚ είναι η εξισορρόπηση των οικονομικών οφελών και της διατήρησης των πόρων. Οι ευρωβουλευτές υπογράμμισαν τη σημασία της βιωσιμότητας, των ενισχύσεων για την ανάπτυξη των υποδομών στη Μαυριτανία και της βελτίωσης του συντονισμού των κοινοτικών πόρων.
Ανησυχώντας για την υπερεκμετάλλευση ορισμένων αποθεμάτων, οι ευρωβουλευτές κάλεσαν την Επιτροπή να συζητήσει με τη Μαυριτανία την ανάπτυξη μακρόπνοων σχεδίων διαχείρισης των αλιευτικών πόρων, που θα πρέπει να περιλάβουν το σύνολο της κατανομής αλιευτικών πόρων από τις μαυριτανικές αρχές, τόσο στους εθνικούς στόλους της όσο και τους στόλους τρίτων χωρών. Χρειάζεται να υπάρξει οικονομική στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης της τοπικής αλιείας και τα χρήματα θα πρέπει να χορηγούνται ιδίως στην έρευνα, τον έλεγχο και τις υποδομές.
Τα σκάφη της ΕΕ πρέπει να αλιεύουν μόνον επί των πλεοναζόντων αποθεμάτων, τα οποία αφορούν τους αλιευτικούς πόρους που αδυνατεί να αλιεύσει ο μαυριτανικός στόλος.
Πρακτικές παρακολούθησης και τεχνικά μέτρα
Οι ευρωβουλευτές κάλεσαν την Επιτροπή να αποσαφηνίσει τα μέτρα ελέγχου που θα εφαρμόσουν οι αρχές της Μαυριτανίας στα σκάφη της ΕΕ, τα οποία είναι εφοδιασμένα με συστήματα δορυφορικής παρακολούθησης σκαφών (VMS) και υπογράμμισαν ότι αυτό πρέπει να είναι το εργαλείο που θα χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό της θέσης τους. Η χρήση οποιασδήποτε εναλλακτικής λύσης εντοπισμού θα πρέπει να συμφωνηθεί εκ των προτέρων και από τις δύο πλευρές, αναφέρει το ψήφισμα.
Υποστήριξη της ανάπτυξης των υποδομών
Η ΕΕ χρειάζεται, σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές, να στηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη των υποδομών της Μαυριτανίας. Η παράκτια και η μικρής κλίμακας αλιεία θα ωφεληθεί από την κατασκευή επαρκών χώρων για την εκφόρτωση των αλιευμάτων στην κεντρική και νότια ακτή της Μαυριτανίας, ενώ ο εκσυγχρονισμός του μεγάλου λιμένος του Nouadhibou θα παράσχει τη δυνατότητα στον στόλο της ΕΕ να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά.
Η ισχύουσα συμφωνία, η οποία λήγει στις 1 Αυγούστου 2012, αφορά κυρίως αλιευτικά σκάφη από Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Οι διαπραγματεύσεις για τη νέα συμφωνία θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους. Μετά την ολοκλήρωσή τους, η συμφωνία θα πρέπει να λάβει την έγκριση του ΕΚ προκειμένου να τεθεί σε ισχύ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ