
Ενόψει των διαπραγματεύσεων με τη Μαυριτανία για την ανανέωση μίας εκ των σημαντικότερων αλιευτικών συμφωνιών της ΕΕ, κύριο μέλημα του ΕΚ είναι η εξισορρόπηση των οικονομικών οφελών και της διατήρησης των πόρων. Οι ευρωβουλευτές υπογράμμισαν τη σημασία της βιωσιμότητας, των ενισχύσεων για την ανάπτυξη των υποδομών στη Μαυριτανία και της βελτίωσης του συντονισμού των κοινοτικών πόρων.
Ανησυχώντας για την υπερεκμετάλλευση ορισμένων αποθεμάτων, οι ευρωβουλευτές κάλεσαν την Επιτροπή να συζητήσει με τη Μαυριτανία την ανάπτυξη μακρόπνοων σχεδίων διαχείρισης των αλιευτικών πόρων, που θα πρέπει να περιλάβουν το σύνολο της κατανομής αλιευτικών πόρων από τις μαυριτανικές αρχές, τόσο στους εθνικούς στόλους της όσο και τους στόλους τρίτων χωρών. Χρειάζεται να υπάρξει οικονομική στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης της τοπικής αλιείας και τα χρήματα θα πρέπει να χορηγούνται ιδίως στην έρευνα, τον έλεγχο και τις υποδομές.
Τα σκάφη της ΕΕ πρέπει να αλιεύουν μόνον επί των πλεοναζόντων αποθεμάτων, τα οποία αφορούν τους αλιευτικούς πόρους που αδυνατεί να αλιεύσει ο μαυριτανικός στόλος.
Πρακτικές παρακολούθησης και τεχνικά μέτρα
Οι ευρωβουλευτές κάλεσαν την Επιτροπή να αποσαφηνίσει τα μέτρα ελέγχου που θα εφαρμόσουν οι αρχές της Μαυριτανίας στα σκάφη της ΕΕ, τα οποία είναι εφοδιασμένα με συστήματα δορυφορικής παρακολούθησης σκαφών (VMS) και υπογράμμισαν ότι αυτό πρέπει να είναι το εργαλείο που θα χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό της θέσης τους. Η χρήση οποιασδήποτε εναλλακτικής λύσης εντοπισμού θα πρέπει να συμφωνηθεί εκ των προτέρων και από τις δύο πλευρές, αναφέρει το ψήφισμα.
Υποστήριξη της ανάπτυξης των υποδομών
Η ΕΕ χρειάζεται, σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές, να στηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη των υποδομών της Μαυριτανίας. Η παράκτια και η μικρής κλίμακας αλιεία θα ωφεληθεί από την κατασκευή επαρκών χώρων για την εκφόρτωση των αλιευμάτων στην κεντρική και νότια ακτή της Μαυριτανίας, ενώ ο εκσυγχρονισμός του μεγάλου λιμένος του Nouadhibou θα παράσχει τη δυνατότητα στον στόλο της ΕΕ να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά.
Η ισχύουσα συμφωνία, η οποία λήγει στις 1 Αυγούστου 2012, αφορά κυρίως αλιευτικά σκάφη από Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Οι διαπραγματεύσεις για τη νέα συμφωνία θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους. Μετά την ολοκλήρωσή τους, η συμφωνία θα πρέπει να λάβει την έγκριση του ΕΚ προκειμένου να τεθεί σε ισχύ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ