
Η ανακοίνωση ότι η COSCO στρέφει και πάλι το βλέμμα της σε επενδύσεις σε λιμένες και τερματικούς σταθμούς έγινε από τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο του Ομίλου κ. Wei Jiafu.
Σύμφωνα με αναλύσεις της αγοράς, η αυξημένη ζήτηση για ναυτιλιακές υπηρεσίες σε συνδυασμό με την ισχυρή οικονομία της περιόδου 2003-2008 οδήγησαν αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες να επενδύσουν σε λιμένες. Ο captain Wei τόνισε ότι είναι πλέον κατάλληλη η χρονική στιγμή για την επαναδραστηριοποίηση της COSCO στις λιμενικές επενδύσεις χωρίς να αποκαλύψει κάποιο συγκεκριμένο επιχειρηματικό πλάνο.
Στα μέσα του 2010 η COSCO είχε αγοράσει μερίδιο 13,7% στο λιμάνι του Yantian από την AP Moller-Maersk. Η συμφωνία ανήλθε στα $520 εκ., τιμή μειωμένη κατά το ήμισυ σε σχέση με αυτήν που διαπραγματεύονταν οι δύο εταιρείες πριν την οικονομική κρίση.
Το 2010 η COSCO Shipping, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου αύξησε κατά 13% τα έσοδα τα οποία διαμορφώθηκαν στα $682 εκ, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 150% σε σχέση με το 2009.
Το 2008 η COSCO προχώρησε στην υπογραφή σύμβασης παραχώρησης για τον δεύτερο (και για τον σχεδιαζόμενο τρίτο) προβλήτα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά για 35 έτη. Ήταν η πρώτη επένδυση κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας σε λιμάνι ξένης χώρας.
Τίθεται το ερώτημα, κατά πόσο η πρόθεση της COSCO αναμένεται να επηρεάσει και την Ελλάδα καθώς στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων στα μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Περισσότερα για τις συμφωνίες παραχώρησης στην λιμενική βιομηχανία @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ