
Με αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αναφέρονται σε ενδεχόμενη επαναφορά περιορισμών στην ελεύθερη κυκλοφορία προσώπων εντός του ενιαίου χώρου Schengen, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής, δήλωσε τα ακόλουθα:
«Η Ελλάδα θεωρεί ότι η ελεύθερη κυκλοφορία εντός του ενιαίου χώρου Schengen, θα πρέπει να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού γιατί αποτελεί το βασικότερο πυλώνα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα τα οποία θα ενισχύουν τις προσπάθειες των Κρατών – Μελών για τη φύλαξη των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα κατατείνουν στην καλύτερη αστυνόμευσή τους με σκοπό την αποτροπή των παράνομων εισόδων.
Θα πρέπει επίσης να μειωθεί το βάρος που επωμίζονται τα Κράτη – Μέλη στα εξωτερικά σύνορα λόγω των αυξημένων λαθρομεταναστευτικών πιέσεων με εφαρμογή του μέτρου της ανακατανομής παράνομων μεταναστών σε Κράτη-Μέλη, ανάλογα με πληθυσμιακά ή γεωγραφικά κριτήρια.
Τέλος, θα πρέπει να τροποποιηθεί το περιεχόμενο του Κανονισμού Δουβλίνο ΙΙ, ο οποίος, στην παρούσα του μορφή, επιβαρύνει υπέρμετρα και δυσανάλογα κράτη-μέλη όπως η Ελλάδα, τα οποία ως εκ της γεωγραφικής τους θέσεως καλούνται να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως συνόλου.
Σε μία δυσχερή συγκυρία, όπως η παρούσα, η Ευρωπαϊκή Ένωση αντί να αναζητά διέξοδο με επαναφορά μηχανισμών που παραπέμπουν στο παρελθόν και στην προ-ευρωπαϊκής ένωσης εποχή, θα πρέπει να εργασθεί προς την κατεύθυνση της ευρωπαϊκής εμβάθυνσης και ολοκλήρωσης και να ενισχύει αντί να αποδυναμώνει τα κράτη-μέλη που στα εξωτερικά τους σύνορα επωμίζονται και διαχειρίζονται το τεράστιο βάρος της λαθρομεταναστευτικής πίεσης».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ