
Το διήμερο 15-16 Απριλίου 2011 πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη επιστημονική διημερίδα αναφορικά με την υποδοχή και εξυπηρέτηση κρουαζιεροπλοίων σε υφιστάμενους λιμένες. Η διημερίδα διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Λιμενικών Έργων του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου και από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (Παράρτημα Βορειοανατολικού Αιγαίου). Στην διημερίδα συμμετείχαν εκπρόσωποι εταιρειών κρουαζιέρας, ναυτικοί πράκτορες κρουαζιέρας, εκπρόσωποι λιμένων και ακαδημαϊκοί.
Οι εισηγήσεις εστιάστηκαν στο πως μπορούν οι λιμένες να εκμεταλλευτούν τις υπάρχουσες υποδομές τους για να αυξήσουν την κίνηση κρουαζιέρας. Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της διημερίδας ήταν ότι πρέπει η χώρα, οι προορισμοί, αλλά και οι λιμένες και οι τοπικές κοινωνίες να ξεκαθαρίσουν τι είδους κρουαζιέρα επιθυμούν να προσελκύσουν. Από τους ομιλητές αλλά και από όσους παρακολούθησαν τις εργασίες της διημερίδας τέθηκε κατ΄ επανάληψη το ζήτημα του κατά πόσο τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια ωφελούν (ή επιβαρύνουν) μικρούς νησιωτικούς προορισμούς. Επιπρόσθετα οι Ελληνικοί λιμένες πρέπει να κατανοήσουν ότι δεν μπορούν όλοι να γίνουν αφετήριοι λιμένες (homeports) κρουαζιέρας. Πρέπει κάθε λιμένας να αναλύσει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του προκειμένου να αναπτύξει μία ολοκληρωμένη στρατηγική προώθησης βασιζόμενος στο τι μπορεί να προσφέρει στις εταιρείες κρουαζιέρας και αναλόγως να κινηθεί για την προσέλκυση των «κατάλληλων» κρουαζιερόπλοιων.
Οι παρουσιάσεις των εκπροσώπων των λιμένων της Θεσσαλονίκης και του Ηρακλείου εστιάστηκαν στην σχέση της πόλης και του λιμένα ως σημαντικού εργαλείου για την αύξηση της ελκυστικότητας του προορισμού. Το λιμάνι του Ηρακλείου όπως ανακοίνωσε ο κ. Μπρας (Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΗ ΑΕ) έχει ήδη προχωρήσει σε πρωτοβουλίες και έργα τα οποία αλλάζουν την λειτουργικότητα του λιμένα και της πόλης στους επιβάτες κρουαζιέρας, τα οποία και παρουσιάστηκαν εκτενώς. Οι κκ. Θάνος Πάλλης (Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών – Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και Γ. Βαγγέλας (σύμβουλος Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου ΟΛΘ) ανέλυσαν την στρατηγική της ΟΛΘ ΑΕ για την σύσφιγξη των σχέσεων ανάμεσα στην πόλη και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ειδικότερα τις κοινές προσπάθειες που βρίσκονται σε εξέλιξη για την αύξηση της κίνησης κρουαζιέρας. Ο κ. Θεοχάρης εκ μέρους του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς παρουσίασε την υφιστάμενη υποδομή του λιμένα για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων, καθώς και τον σχεδιασμό της διοίκησης για την επέκταση των συγκεκριμένων υποδομών (νέοι τερματικοί σταθμοί, νέοι προβλήτες κ.α.).
Η κα. Μ. Λεκάκου (Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών – Πανεπιστήμιο Αιγαίου) παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας, η οποία εξετάζει τα κριτήρια που αξιολογούν οι εταιρείες κρουαζιέρας προκειμένου να επιλέξουν αφετήριους λιμένες (homeports).
Τα αποτελέσματα της διημερίδας ήταν πολύ θετικά καθώς βοήθησαν στο να γίνει κατανοητή η έννοια της κρουαζιέρας, τα οικονομικά της οφέλη, οι αρνητικές της επιπτώσεις, αλλά και το τι πρέπει να πράξουν οι Ελληνικοί λιμένες ώστε να αυξήσουν την κίνηση επιβατών κρουαζιέρας.
Περισσότερα για τους λιμένες και τους τερματικούς σταθμούς κρουαζιέρας @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ