
Οι βασικότεροι Ασιατικοί λιμένες παρουσιάζουν φαινόμενα συμφόρησης εξαιτίας της ταχύτητας αύξησης του εμπορίου στην συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή καθώς και της επίπτωσης αυτής της αύξησης στις περιφερειακές γραμμές (δρομολόγια) των εταιρειών container.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι βασικοί λιμένες της Ασίας χρειάζονται άμεσα επενδύσεις προκειμένου να αυξήσουν την χωρητικότητά τους. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το μέγιστο μέγεθος πλοίου Ε/Κ το οποίο απασχολείται σε ενδο-Ασιατικές γραμμές αυξήθηκε από την κατηγορία 1000-2000 TEU στα 4000 TEU μέσα σε λίγα χρόνια. Η αύξηση στο μέγεθος των χρησιμοποιούμενων πλοίων αύξησε αντίστοιχα και τις ανάγκες χωρητικότητας στους τερματικούς σταθμούς λιμένων αλλά και στις αλυσίδες μεταφορών.
Οι προβλέψεις μιλούν για αύξηση της συμφόρησης στους βασικούς Ασιατικούς λιμένες, παρότι έχουν δημιουργηθεί νέοι τερματικοί σταθμοί σε λιμένες όπως για παράδειγμα στο Βιετνάμ. Ιδιαίτερα οι αναλυτές επικεντρώνουν τις ανησυχίες τους στους λιμένες της Ινδίας λόγω των σημαντικών ρυθμών ανάπτυξης που παρουσιάζει η χώρα και το εμπόριό της (ιδιαίτερα οι εξαγωγές) αλλά και εξαιτίας της έλλειψης επαρκών λιμενικών υποδομών. Ενδεικτικά, από τους 13 κύριους κρατικούς λιμένες της Ινδίας διακινήθηκαν 7,54 εκ. TEUs το οικονομικό έτος 1/4/2010-1/4/2011, παρουσιάζοντας αύξηση 9,5% ! σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος. Το λιμάνι Jawaharlal Nehru (Nhava Sheva) το οποίο εξυπηρετεί περίπου το 60% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της χώρας, παρουσίασε αύξηση 5% (στα 4,27 εκ TEUs) ενώ το λιμάνι του Chennai, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι διαχείρισης container παρουσίασε αύξηση 26% (στα 1,52 εκ TEUs).
Είναι λοιπόν απαραίτητη η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αύξηση της χωρητικότητας των λιμένων της Ινδίας αλλά και των κυριότερων λιμένων της Ασίας, πριν τα φαινόμενα συμφόρησης δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα τόσο στο περιφερειακό όσο και στο διεθνές εμπόριο.
Περισσότερα για τους λιμένες της Ασίας και τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ