
Οι βασικότεροι Ασιατικοί λιμένες παρουσιάζουν φαινόμενα συμφόρησης εξαιτίας της ταχύτητας αύξησης του εμπορίου στην συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή καθώς και της επίπτωσης αυτής της αύξησης στις περιφερειακές γραμμές (δρομολόγια) των εταιρειών container.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι βασικοί λιμένες της Ασίας χρειάζονται άμεσα επενδύσεις προκειμένου να αυξήσουν την χωρητικότητά τους. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το μέγιστο μέγεθος πλοίου Ε/Κ το οποίο απασχολείται σε ενδο-Ασιατικές γραμμές αυξήθηκε από την κατηγορία 1000-2000 TEU στα 4000 TEU μέσα σε λίγα χρόνια. Η αύξηση στο μέγεθος των χρησιμοποιούμενων πλοίων αύξησε αντίστοιχα και τις ανάγκες χωρητικότητας στους τερματικούς σταθμούς λιμένων αλλά και στις αλυσίδες μεταφορών.
Οι προβλέψεις μιλούν για αύξηση της συμφόρησης στους βασικούς Ασιατικούς λιμένες, παρότι έχουν δημιουργηθεί νέοι τερματικοί σταθμοί σε λιμένες όπως για παράδειγμα στο Βιετνάμ. Ιδιαίτερα οι αναλυτές επικεντρώνουν τις ανησυχίες τους στους λιμένες της Ινδίας λόγω των σημαντικών ρυθμών ανάπτυξης που παρουσιάζει η χώρα και το εμπόριό της (ιδιαίτερα οι εξαγωγές) αλλά και εξαιτίας της έλλειψης επαρκών λιμενικών υποδομών. Ενδεικτικά, από τους 13 κύριους κρατικούς λιμένες της Ινδίας διακινήθηκαν 7,54 εκ. TEUs το οικονομικό έτος 1/4/2010-1/4/2011, παρουσιάζοντας αύξηση 9,5% ! σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος. Το λιμάνι Jawaharlal Nehru (Nhava Sheva) το οποίο εξυπηρετεί περίπου το 60% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της χώρας, παρουσίασε αύξηση 5% (στα 4,27 εκ TEUs) ενώ το λιμάνι του Chennai, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι διαχείρισης container παρουσίασε αύξηση 26% (στα 1,52 εκ TEUs).
Είναι λοιπόν απαραίτητη η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αύξηση της χωρητικότητας των λιμένων της Ινδίας αλλά και των κυριότερων λιμένων της Ασίας, πριν τα φαινόμενα συμφόρησης δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα τόσο στο περιφερειακό όσο και στο διεθνές εμπόριο.
Περισσότερα για τους λιμένες της Ασίας και τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ