
Προτάσεις για την ενίσχυση της σύνδεσης των μικρών νησιών της πατρίδας μας κατέθεσε ο Πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου στην ημερίδα πού διοργάνωσαν στο Πειραιά η Ομοσπονδία Συλλόγων Μικρών Κυκλάδων.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας ο κος Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου πρότεινε ανάμεσα στα άλλα, εκτός από το ΕΣΠΑ για κτίσιμο πλοίων και την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου (το οποίο ελπίζουμε να το δούμε να εφαρμόζετε στη χώρα μας) να γίνει ανακατανομή των εσόδων του κράτους από τις διάφορες φορολογίες με σκοπό την επίλυση του κρίσιμου προβλήματος της σύνδεσης των νησιών.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση για τα μικρά νησιά της πατρίδας μας δεν είναι απλά παράγοντας ανάπτυξης των κοινωνιών, αλλά παράγοντας καταρχήν επιβίωσης των μικρονησιωτικών κοινωνιών μας.
Χωρίς πλοίο δεν θα έχουμε στα νησιά μας ιατρό, δεν θα έχουμε εκπαίδευση, δεν θα έχουμε ανάπτυξη, δεν θα έχουμε ζωή.
Ακτοπλοϊκές γραμμές είναι γραμμές ζωής τόνισε χαρακτηριστικά.
Στις προτάσεις του ανέφερε και την ανακατανομή των πόρων από τα έσοδα φορολογίας του κράτους υπέρ των μικρών νησιών.
Συγκεκριμένα πρότεινε τα έσοδα πού εισπράττει το κράτος από το Φόρο στα καύσιμα να τον ανακατανείμει ανάλογα με την κατανάλωση πού υπάρχει ανά περιοχή. Θα παρατηρήσουμε ότι η κατανάλωση των καυσίμων κατά τους θερινούς μήνες «μεταφέρετε από τη Στεριανή Ελλάδα προς τη νησιωτική» χωρίς να υπάρχει ανάλογη πρόβλεψη διάθεσης ανάλογων κονδυλίων στα νησιά και την σύνδεση τους.
Άλλος ένας φόρος που εισπράττει το κράτος και θα μπορούσε να βοηθήσει τα μικρά νησιά είναι οι φόροι τελών κυκλοφορίας των οχημάτων.
Τα αυτοκίνητα πληρώνουν φόρους και τα έσοδα μετατρέπονται σε έργα οδοποιίας κλπ στους δήμους πού ανήκουν τα αυτοκίνητα. Ορισμένους όμως μήνες το χρόνο τα αυτοκίνητα αυτά βαραίνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες τα νησιά μας με όποιο αποτέλεσμα, χωρίς οι μικρονησιωτικές κοινωνίες να εισπράττουν το αναλογούν μερίδιο από αυτά τα έσοδα.
Το κράτος θα πρέπει δηλαδή να ξαναδεί το σύστημα της διάθεσης των εσόδων του από τους φόρους και να ενισχύσει τα κρίσιμα σημεία της χώρας μας.
Ακόμη πρότεινε:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ