
Προτάσεις για την ενίσχυση της σύνδεσης των μικρών νησιών της πατρίδας μας κατέθεσε ο Πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου στην ημερίδα πού διοργάνωσαν στο Πειραιά η Ομοσπονδία Συλλόγων Μικρών Κυκλάδων.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας ο κος Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου πρότεινε ανάμεσα στα άλλα, εκτός από το ΕΣΠΑ για κτίσιμο πλοίων και την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου (το οποίο ελπίζουμε να το δούμε να εφαρμόζετε στη χώρα μας) να γίνει ανακατανομή των εσόδων του κράτους από τις διάφορες φορολογίες με σκοπό την επίλυση του κρίσιμου προβλήματος της σύνδεσης των νησιών.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση για τα μικρά νησιά της πατρίδας μας δεν είναι απλά παράγοντας ανάπτυξης των κοινωνιών, αλλά παράγοντας καταρχήν επιβίωσης των μικρονησιωτικών κοινωνιών μας.
Χωρίς πλοίο δεν θα έχουμε στα νησιά μας ιατρό, δεν θα έχουμε εκπαίδευση, δεν θα έχουμε ανάπτυξη, δεν θα έχουμε ζωή.
Ακτοπλοϊκές γραμμές είναι γραμμές ζωής τόνισε χαρακτηριστικά.
Στις προτάσεις του ανέφερε και την ανακατανομή των πόρων από τα έσοδα φορολογίας του κράτους υπέρ των μικρών νησιών.
Συγκεκριμένα πρότεινε τα έσοδα πού εισπράττει το κράτος από το Φόρο στα καύσιμα να τον ανακατανείμει ανάλογα με την κατανάλωση πού υπάρχει ανά περιοχή. Θα παρατηρήσουμε ότι η κατανάλωση των καυσίμων κατά τους θερινούς μήνες «μεταφέρετε από τη Στεριανή Ελλάδα προς τη νησιωτική» χωρίς να υπάρχει ανάλογη πρόβλεψη διάθεσης ανάλογων κονδυλίων στα νησιά και την σύνδεση τους.
Άλλος ένας φόρος που εισπράττει το κράτος και θα μπορούσε να βοηθήσει τα μικρά νησιά είναι οι φόροι τελών κυκλοφορίας των οχημάτων.
Τα αυτοκίνητα πληρώνουν φόρους και τα έσοδα μετατρέπονται σε έργα οδοποιίας κλπ στους δήμους πού ανήκουν τα αυτοκίνητα. Ορισμένους όμως μήνες το χρόνο τα αυτοκίνητα αυτά βαραίνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες τα νησιά μας με όποιο αποτέλεσμα, χωρίς οι μικρονησιωτικές κοινωνίες να εισπράττουν το αναλογούν μερίδιο από αυτά τα έσοδα.
Το κράτος θα πρέπει δηλαδή να ξαναδεί το σύστημα της διάθεσης των εσόδων του από τους φόρους και να ενισχύσει τα κρίσιμα σημεία της χώρας μας.
Ακόμη πρότεινε:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ