
Ερώτηση στη Βουλή με θέμα τα κριτήρια των πρόσφατων κρίσεων στο Λ.Σ. υπέβαλλε στον υπουργό Προστασίας Περιβάλλοντος ο βουλευτής Ν.Δ. και υπεύθυνος τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας. Γιάννης Πλακιωτάκης.
Η ερώτηση είναι η εξής:
«Πολλά έχουμε ακούσει από την αρχή της διακυβέρνησης της πατρίδας μας από το Πα.Σο.Κ σχετικά με το υποτιθέμενο όραμά του για απόλυτη διαφάνεια και αξιοκρατία.
Ωστόσο καθημερινά έρχονται στο φως ολοένα και περισσότερες περιπτώσεις οι οποίες διαψεύδουν τις μεγαλόστομες εξαγγελίες σας, όπως οι πρόσφατες κρίσεις στο Λιμενικό Σώμα (Λ.Σ), με τις οποίες ουσιαστικά ολοκληρώθηκαν οι «εκκαθαρίσεις» τις οποίες εδώ και καιρό προετοιμάζατε και επιδιώκατε.
Διότι, σύμφωνα με πληροφορίες, τα κριτήρια σας υπήρξαν καθαρά κομματικά, καθώς επιλέγηκαν αξιωματικοί με ελάχιστη εμπειρία διοικήσεως σε Λιμενικές Αρχές. Μάλιστα ήταν τόσο βαθιά η «βουτιά» στην επετηρίδα, ώστε αντιπλοίαρχοι να μην έχουν, πλέον, καν τον απαιτούμενο χρόνο υπηρεσίας και να παρατηρείται ακόμη και το πρωτόγνωρο φαινόμενο ύπαρξης κενών θέσεων.
Για να μην αναφερθούμε στην απομάκρυνση έμπειρων αξιωματικών και μάλιστα σε ιδιαίτερα παραγωγική ηλικία. Ή στην επιχείρηση του ΠΑΣΟΚικού Διευθυντηρίου του Λ.Σ για επαναφορά έμπειρων στελεχών, την άνευ λόγου ταλαιπωρία τους και αναδρομική τους αποστρατεία, ζήτημα το οποίο έχουμε θέσει, χωρίς να έχουμε πάρει ακόμη απάντηση.
Συγκεκριμένα, σκάνδαλο αποτελεί η προαγωγή αξιωματικού, επίλεκτου του Πρωθυπουργικού γραφείου, ο οποίος είχε υπηρετήσει ως αποσπασμένος (;) στο γραφείο του Γ.Γ του Υπουργείου Παιδείας, ενώ ως Λιμενάρχης Πατρών δεν είχε αντιληφθεί το παράνομο κύκλωμα διακίνησης λαθρομεταναστών.
Αξιωματικός, επίσης, ο οποίος έγινε πέρυσι Αρχιπλοίαρχος ενώ βρισκόταν στο Προξενικό Λιμεναρχείο στη Μασσαλία, αφού διοίκησε επιτυχώς τον εαυτό του για ένα χρόνο, προήχθη σε υποναύαρχο.
Εντύπωση, ακόμη, προκαλεί η προαγωγή αξιωματικού, ο οποίος υπηρέτησε πάνω από δέκα (10) συναπτά έτη σε θέσεις εξωτερικού ή αξιωματικών, οι οποίοι υπηρετούν πάνω από είκοσι (20) συναπτά έτη στην ίδια υπηρεσία.
Κλείνοντας, προήχθη αξιωματικός ο οποίος περιέργως δεν έχει περάσει ακόμη από πειθαρχικό συμβούλιο, αλλά και αξιωματικός ο οποίος φέρεται να είχε εμπλοκή σε παράνομες ναυτολογήσεις.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
– Αντιλαμβάνεστε το πλήγμα το οποίο έχετε επιφέρει στο Λιμενικό Σώμα με τις εκκαθαριστικές σας επιχειρήσεις; Γιατί αποστρατεύσατε έμπειρους –σε παραγωγική ηλικία- αξιωματικούς; Έτσι θεμελιώνετε το υποτιθέμενο όραμά σας για Ελληνική Ακτοφυλακή;
– Πως δικαιολογείτε όλες τις αναφερθείσες περιπτώσεις προαγωγών και αποστρατειών;
– Από τους προαχθέντες ανώτερους αξιωματικούς, δύο (2) υπηρετούν σε θέσεις εξωτερικού, ενώ τέσσερις (4) σε υπηρεσίες του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Θα στελεχώσουν άμεσα τις επτά (7) περιφέρειες και τους αντίστοιχους κλάδους του Υπουργείου και –αν ναι- πότε ακριβώς;».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ