
O Γκέρχαρντ Σρέντερ, που είχε διατελέσει καγκελάριος της Γερμανίας κατά τα έτη 1998-2005, εξελέγη στην θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του ρωσικού ενεργειακού κολοσσού Rosneft, με απόφαση της ρωσικής κυβέρνησης.
Η εκλογή του Σρέντερ στο Δ.Σ. της Rosneft έχει προκαλέσει τις έντονες επικρίσεις των γερμανικών κομμάτων, συμπεριλαμβανομένου και του σοσιαλδημοκρατικού κόμματος, του οποίου είχε διατελέσει ο ίδιος για πολλά έτη πρόεδρος. Η κατηγορία που προσάπτεται στον Σρέντερ είναι πως εργάστηκε εν γνώσει του προς την κατεύθυνση ενίσχυσης της ενεργειακής εξάρτησης Γερμανίας και Ευρώπης από τη Ρωσία όλα αυτά τα χρόνια.
Να σημειωθεί πως ο τέως Γερμανός καγκελάριος, προσωπικός φίλος του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν, έχει υπηρετήσει και ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Gazprom, η οποία βρίσκεται υπό τον έλεγχο της ρωσικής κυβέρνησης και η οποία αποτελεί τον βασικό μέτοχο του νέου αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream II.
Ο αγωγός Nord Stream ΙΙ, μήκους 1.220 χιλιομέτρων θα μεταφέρει 55 δις κυβικά μέτρα φυσικού αερίου από τη Ρωσία στη Γερμανία μέσω της Βαλτικής, συνδέοντας απευθείας τα ρωσικά κοιτάσματα με την αγορά της κεντρικής Ευρώπης.
Αν και αξιωματούχοι της Ρωσίας θεωρούν πως το έργο κατασκευής του αγωγού θα προχωρήσει, μια και χρηματοδοτείται αποκλειστικά με ιδιωτικά κεφάλαια χωρίς εμπλοκή κοινοτικών κονδυλίων, εντούτοις μοιάζει η ΕΕ να απαιτεί έναρξη διαλόγου με την Gazprom για διευκρίνιση επιμέρους θεμάτων που άπτονται του αγωγού. Μία εξέλιξη που η ρωσική πλευρά θεωρεί ως μη επιθυμητή, ενώ εκφράζονται φόβοι πως αν όντως ληφθεί από πλευράς ΕΕ μία τέτοια πρωτοβουλία είναι άγνωστο πως μπορεί να επηρεάσει το έργο κατασκευής του αγωγού.
Δεν είναι, όμως, μόνο η πλευρά της ΕΕ που εμφανίζεται να μην «καλοβλέπει» την κατασκευή του αγωγού, με τις κύριες επιφυλάξεις να έρχονται από την Πολωνία και τις βαλτικές χώρες, αλλά και ορισμένα από τα γερμανικά κόμματα, που τώρα βρίσκονται σε συζητήσεις για σχηματισμό νέας κυβέρνησης συνασπισμού στο Βερολίνο. Υψηλόβαθμα στελέχη τόσο των Χριστιανοδημοκρατών όσο και των Χριστιανοκοινωνιστών εκφράζουν ανησυχίες για το πόσο πρέπει να δοθεί έγκριση για έναν τέτοιο αγωγό, που οδηγεί σε εντεινόμενη εξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Να σημειωθεί πως ήταν η παρουσία του σοσιαλδημοκρατικού κόμματος στον μέχρι τώρα κυβερνητικό συνασπισμό στο Βερολίνο, που λειτουργούσε υποστηρικτικά προς το έργο υλοποίησης του Nord Stream II. Πλέον το άμεσο μέλλον θα δείξει αν ο αγωγός θα οδηγηθεί προς υλοποίηση ή όχι.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/FELIPE TRUEBA & PA/ALEXEY NIKOLSKY MANDATORY CREDIT / RIA NOVOSTI & EPA/STEFAN SAUER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ