
Ο νορβηγικός πετρελαϊκός κολοσσός Statoil παρουσίασε, μεταξύ άλλων, τους στόχους του για τη μείωση των εκπομπών CO2, για την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης καθώς και για τους όρους που θα επιτρέψουν την κερδοφόρα ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθώς και την εφαρμογή λύσεων χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η σχετική έκθεση που παρουσίασε η Statoil φέρει τον τίτλο «2030 climate roadmap».
Στόχος της Statoil είναι η περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 κατά την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου από τις μονάδες της, μολονότι, όπως τονίζει η εταιρεία, τα επίπεδα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις μονάδες της είναι ήδη σε χαμηλά επίπεδα σε σύγκριση με το μέσο όρο του κλάδου. Αλλά με την εφαρμογή των όσων προτείνονται στον οδικό χάρτη, τα στελέχη της εταιρείας θεωρούν ότι μπορεί να επέλθει ακόμα πιο σημαντική μείωση.
Έτσι, ο νέος στόχος είναι οι εκπομπές CO2 ανά βαρέλι πετρελαίου/φυσικού αερίου που παράγεται, να περιοριστούν περαιτέρω κατά 20% έως το 2030, ενώ ο γενικότερος στόχος είναι η μείωση των εκπομπών από τις δραστηριότητές της να μειωθούν κατά 3 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως, έως το 2030, με έτος σύγκρισης το 2017. Να σημειωθεί ότι οι 3 εκατ. τόνοι CO2 αντιστοιχούν με εκπομπές ρύπων από σχεδόν 1,5 εκατ. αυτοκίνητα, σχεδόν τα μισά από όσα κυκλοφορούν σήμερα σε ολόκληρη τη Νορβηγία.
Εάν επιτευχθεί αυτός ο στόχος, τότε η Statoil, όπως σημειώνει ο Eldar Sætre, πρόεδρος και CEO της Statoil, θα ενισχύσει την θέση της ως ηγέτιδα δύναμη στον πετρελαϊκό τομέα σε ό,τι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος. Και ο ίδιος προσθέτει ότι η Statoil επενδύει δεκάδες εκατ. ευρώ και στον τομεά των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, για να περιορίσει ακόμα περισσότερο τις επιπτώσεις των παραγωγικών της δραστηριοτήτων στην εμφάνιση του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Φωτό: statoil.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το bioLNG αποτελεί ένα καύσιμο που συνδυάζει το χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα με την τεχνική ωριμότητα και την άμεση υιοθέτησή του από ήδη υπάρχοντες στόλους…
Ο πληθυσμός της Ιαπωνίας συρρικνώθηκε με ταχύτητα ρεκόρ –κατά 900.000 και πλέον ανθρώπους– το 2024, δείχνουν επίσημα δεδομένα που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα, παρά…
Εκατόν είκοσι οκτώ θαλάσσιες συνδέσεις είχε αναπτύξει η Κίνα έως τα τέλη του περασμένου Ιουλίου στο πλαίσιο του Silk Road Maritime Transport project, που…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη.…
Δεσμευτική πρόταση για την απόκτηση μειοψηφικού μετοχικού πακέτου της Air Europa ετοιμάζει η Turkish Airlines, σύμφωνα με όσα αναφέρουν ΜΜΕ της Τουρκίας. Στόχος του…
Καθώς η καταληκτική ημερομηνία για την υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτρικής διασύνδεσης πλοίων με την ξηρά (Offshore Power Supply − OPS) πλησιάζει, το λιμάνι του…
Η Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν δεσμεύθηκαν χθες στην Ουάσιγκτον να «σταματήσουν οριστικά», σύμφωνα με τον Ντόναλντ Τραμπ, την εδαφική τους διένεξη, η οποία έφερε…
Την παράδοση του 600ού πλοίου που ναυπήγησε γιόρτασε το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Ltd. Ο λόγος για το PCTC «Grande Tianjin» του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ