
Ο νορβηγικός πετρελαϊκός κολοσσός Statoil παρουσίασε, μεταξύ άλλων, τους στόχους του για τη μείωση των εκπομπών CO2, για την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης καθώς και για τους όρους που θα επιτρέψουν την κερδοφόρα ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθώς και την εφαρμογή λύσεων χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η σχετική έκθεση που παρουσίασε η Statoil φέρει τον τίτλο «2030 climate roadmap».
Στόχος της Statoil είναι η περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 κατά την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου από τις μονάδες της, μολονότι, όπως τονίζει η εταιρεία, τα επίπεδα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις μονάδες της είναι ήδη σε χαμηλά επίπεδα σε σύγκριση με το μέσο όρο του κλάδου. Αλλά με την εφαρμογή των όσων προτείνονται στον οδικό χάρτη, τα στελέχη της εταιρείας θεωρούν ότι μπορεί να επέλθει ακόμα πιο σημαντική μείωση.
Έτσι, ο νέος στόχος είναι οι εκπομπές CO2 ανά βαρέλι πετρελαίου/φυσικού αερίου που παράγεται, να περιοριστούν περαιτέρω κατά 20% έως το 2030, ενώ ο γενικότερος στόχος είναι η μείωση των εκπομπών από τις δραστηριότητές της να μειωθούν κατά 3 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως, έως το 2030, με έτος σύγκρισης το 2017. Να σημειωθεί ότι οι 3 εκατ. τόνοι CO2 αντιστοιχούν με εκπομπές ρύπων από σχεδόν 1,5 εκατ. αυτοκίνητα, σχεδόν τα μισά από όσα κυκλοφορούν σήμερα σε ολόκληρη τη Νορβηγία.
Εάν επιτευχθεί αυτός ο στόχος, τότε η Statoil, όπως σημειώνει ο Eldar Sætre, πρόεδρος και CEO της Statoil, θα ενισχύσει την θέση της ως ηγέτιδα δύναμη στον πετρελαϊκό τομέα σε ό,τι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος. Και ο ίδιος προσθέτει ότι η Statoil επενδύει δεκάδες εκατ. ευρώ και στον τομεά των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, για να περιορίσει ακόμα περισσότερο τις επιπτώσεις των παραγωγικών της δραστηριοτήτων στην εμφάνιση του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Φωτό: statoil.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η επιθετική εμπορική πολιτική των ΗΠΑ και η εκατέρωθεν επιβολή δασμών από Ουάσιγκτον και Πεκίνο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα…
Την ουσιαστική και πολυεπίπεδη συμβολή της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία επιβεβαιώνουν τα δεδομένα που παρουσίασε πρόσφατα η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με ανάρτησή της στα…
Στο γεγονός της συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από σήμερα 1η Μαΐου αναφέρθηκε, σε δηλώσεις του από τη Σύρο, ο υπουργός Ναυτιλίας και…
Ένα πλοίο που μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια και ακτιβιστές με προορισμό τη Γάζα βομβαρδίστηκε από μη επανδρωμένα αεροσκάφη ενώ βρισκόταν σε διεθνή ύδατα στα ανοικτά…
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης Φ/Γ πλοίου σημαίας Μπελίζ με 11 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 3,9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Καφηρέα. Πλησίον βρίσκεται…
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ