
Σύμφωνα με έρευνα της γερμανικής τράπεζας KfW Ipex-Bank, εκτιμάται ότι το κόστος των νέων κανονισμών που αφορούν το θαλάσσιο έρμα και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που προκαλούν τα ναυτιλιακά καύσιμα, κυμαίνεται μεταξύ $40 δις και $70 δις, για το σύνολο της παγκόσμιας ναυτιλίας. Από αυτήν την εξέλιξη, βέβαια, θα επωφεληθούν και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές εξοπλισμού, όπως η ΜΑΝ και Wärtsilä.
Παράλληλα, η KfW, με έδρα την Φρανκφούρτη, εκτιμά ότι οι νέοι κανονισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για τα καύσιμα και το θαλάσσιο έρμα θα μπορούσαν να οδηγήσουν τις διαλύσεις πλοίων σε επίπεδα ρεκόρ, αλλά μπορεί εν τέλει να λειτουργήσουν και προς όφελος των πλοιοκτητών.
Επομένως, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα επιβαρυνθούν με το κόστος επένδυσης για τα συστήματα επεξεργασίας έρματος και την τεχνολογία καθαρισμού των καυσαερίων, κόστος που ανέρχεται στα 7-11 εκατ. ευρώ ανά πλοίο. Υπάρχει, βέβαια, και η άλλη επιλογή να στείλουν τα πλοία τους προς διάλυση στο τέλος του τρέχοντος έτους.
«Αναμένουμε ότι εμπορικά πλοία ηλικία 20-25 ετών θα πάνε για διάλυση, γιατί η ‘ζωή’ που τους απομένει είναι λίγη και οι απαιτούμενες επενδυτικές δαπάνες για να προσαρμοσθούν στη νέα νομοθεσία πολύ υψηλές», σημειώνει στην έκθεσή της η γερμανική τράπεζα.
Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι τα special surveys, που οφείλουν να πραγματοποιήσουν τα πλοία, μπορεί να οδηγήσει ένα ποσοστό αυτών, κατά μέσο όρο το 13% της τρέχουσας χωρητικότητας του παγκοσμίου στόλου, σε διάλυση έως το 2020, αντιπροσωπεύοντας το 59% του συνόλου της πλεονάζουσας χωρητικότητας του παγκοσμίου στόλου για το 2016.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ