Τροποποιήσεις ή περιορισμοί λειτουργίας σε συγκεκριμένο αριθμό εξεδρών

Τροποποιήσεις ή περιορισμοί λειτουργίας σε συγκεκριμένο αριθμό εξεδρών

57
Τροποποιήσεις ή περιορισμοί λειτουργίας σε συγκεκριμένο αριθμό εξεδρών

Μετά από το ατύχημα στην εξέδρα COSL Innovator στις 30 Δεκεμβρίου 2015, περίπου 100 ημικαταδυόμενες εξέδρες εγκεκριμένες από τον DNV GL πρόκειται να επανεξεταστούν. Προκαταρκτικές εκτιμήσεις δείχνουν ότι ένας περιορισμένος αριθμός εξεδρών πρόκειται να υποβληθούν σε τροποποιήσεις ή λειτουργικούς περιορισμούς.
Η ημικαταδυόμενη εξέδρα COSLInnovator αντλούσε για την Statoil στον τομέα Troll όταν χτυπήθηκε από ένα μεγάλο κύμα. Πολλά παράθυρα στα δύο χαμηλότερα καταστρώματα της εξέδρας έσπασαν ενώ ένα άτομο σκοτώθηκε.
Ο κ. Ernst Meyer, Director of Offshore Classification του DNV GL, δήλωσε: “Μετά το συμβάν, έχουμε κάνει μεγάλες προσπάθειες για να εντοπίσουμε τί συνέβη, να κατανοήσουμε πώς κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί και κυρίως να υλοποιήσουμε δράσεις για την πρόληψη παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον. Συνεργαζόμαστε με ιδιοκτήτες εξεδρών, σχεδιαστές, φορείς και αρχές προς ένα κοινό στόχο: την εξασφάλιση της ασφάλειας όλων εκείνων οι οποίοι εργάζονται στις εξέδρες.”
Η έκθεση έρευνας για το περιστατικό την οποία παρουσίασε η Νορβηγική Αρχή Ασφάλειας Πετρελαίου τον Απρίλιο του 2016 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το περιστατικό που σχετίζεται με την COSL Innovator παρήχε νέες γνώσεις οι οποίες πρέπει να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον. Ως εκ τούτου ο Νορβηγικός Νηογνώμονας δημοσίευσε μία νέα τεχνική οδηγία (OTG-13 – Prediction of air gap for column-stabilised units) ήδη από τον Ιούνιο του 2016. Αυτό δίνει μια συνεκτική και ενημερωμένη προσέγγιση για τον υπολογισμό του διακένου-το κενό μεταξύ της υψηλότερης κορυφής του κύματος και του κάτω μέρους του πλαισίου του καταστρώματος σε όλες τις σχετικές συνθήκες θαλάσσης.
Ωστόσο οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι περισσότερες εξέδρες μπορούν να λειτουργούν όπως προηγουμένως.
Την περασμένη βδομάδα ο DNV GL ζήτησε από όλους τους ιδιοκτήτες των πιστοποιημένων από εκείνον ημικαταδυόμενων εξεδρών, να του παρέχουν ενημερωμένα έγγραφα σχετικά με το διάκενο κάθε εξέδρας. Ο κ. Ernst Meyer δήλωσε: “Δεν είμαι σε θέση να αναφέρω πόσες εξέδρες έχουν θετικό ή αρνητικό διάκενο προτού ολοκληρωθούν οι σχετικοί υπολογισμοί σε κάθε εξέδρα. ‘Ενας μικρός αριθμός εξεδρών ίσως να μην έχει θετικό διάκενο, όμως οι περισσότερες από αυτές θα είναι σε θέση να αποφύγουν αλλαγές. Η προϋπόθεση είναι ότι μπορούν να τεκμηριώσουν ένα θετικό διάκενο σε μια συγκεκριμένη θέση, ή ότι απλά δεν έχουν παράθυρα τα οποία μπορεί να είναι εκτεθειμένα σε κύματα.”
Κάποιες εξέδρες θα χρειαστεί να αφαιρέσουν παράθυρα.
Ο κ.Meyer συνεχίζοντας αναλύει τις συνέπειες για τις υπόλοιπες εξέδρες- εκείνες οι οποίες δεν είναι σε θέση να αποδείξουν ένα θετικό διάκενο σε όλες τις συνθήκες θαλάσσης- συμπεριλαμβανομένου και του hundred-year wave :
“Αρχικά (για τον επόμενο χειμώνα), οι εξέδρες αυτές θα πρέπει να αφαιρέσουν τα παράθυρα που βρίσκονται σε εκτεθειμένες ζώνες. Εάν οι υπολογισμοί αντοχής δείξουν ότι περαιτέρω δομικές τροποποιήσεις είναι αναγκαίες, αυτές οι τροποποιήσεις θα απαιτηθούν ως μέρος της μόνιμης λύσης. Το πιο σημαντικό σημείο είναι να αφαιρεθούν τα συγκεκριμένα παράθυρα πριν τον ερχόμενο χειμώνα. Η ενέργεια αυτή εξαλείφει τα στοιχεία με το μεγαλύτερο ρίσκο, εάν συμβεί ένα παρόμοιο περιστατικό.”
Ο ίδιος τονίζει ακόμη μια φορά πως οι λειτουργικοί περιορισμοί μπορούν να λύσουν το πρόβλημα με το διάκενο βραχυπρόθεσμα.
O DNV GL είναι ο νηογνώμονας ο οποίος πιστοποιεί τον μεγαλύτερο αριθμό ημικαταδυόμενων εξεδρών, οι οποίες λειτουργούν κάτω από τις πιο ακραίες καιρικές συνθήκες παγκοσμίως. Η εταιρεία εργάζεται συνεχώς ώστε να βελτιώσει τους κανονισμούς οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την πιστοποίηση, μέσω προσανατολισμένης στο μέλλον έρευνας, ενδελεχής εξέτασης αλλά και μαθαίνοντας μέσα από συμβάντα και ατυχήματα.
Σύμφωνα με τον κ. Ernst Meyer, το έργο πίσω από τη νέα οδηγία περιλαμβάνει τη χρήση ενημερωμένων στατιστικών στοιχείων καιρικών συνθηκών και γνώσης η οποία έχει αποκτηθεί από διάφορες ανεξάρτητες δοκιμές μοντέλων οι οποίες έγιναν υπό το φως του περιστατικού του COSLInnovator.‘Έχουμε ακόμη μάθει από δοκιμές μοντέλων που είχαν γίνει στο παρελθόν αλλά και από την εμπειρία μετά από 40 χρόνια κατά τα οποία εκατοντάδες εξέδρες παρόμοιου τύπου έχουν πιστοποιηθεί, κατέληξε.