Page 31 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 31

Είμαι βέβαιος ότι

            η ελληνική ναυτιλία

            θα συνεχίσει να καινοτομεί

            και να πρωτοπορεί

















            Συνέντευξη του Ορέστη Γκιόκα,     Ο κ. Ορέστης Γκιόκας επισημαίνει τα πλεονεκτήματα δι-
            CEO της Navarone S.A.,            αχείρισης μικρότερης χωρητικότητας πλοίων και τονίζει
                                              ότι, εν μέσω πολυποίκιλων προκλήσεων για τη ναυτιλία,
            στον Παναγιώτη Κόρακα
                                              η αναζήτηση καινοτόμων προσεγγίσεων από τις διαχειρί-
                                              στριες εταιρείες αποτελεί μονόδρομο για τη διατήρηση
                                              των ανταγωνιστικών τους πλεονεκτημάτων.


                                              Για ποιους λόγους έχετε επιλέξει τη δια-  ουμε στη διαχείρισή τους οφείλεται σε
                                                  χείριση bulk carriers; Γιατί έχετε   ποικίλους παράγοντες, όπως οι συνθήκες
                                                  εστιαστεί σε συγκεκριμένο μέγε-  στον κλάδο της ναυτιλίας, η διαμόρφωση
                                                  θος πλοίου;                   της ζήτησης στην παγκόσμια αγορά και
                                              Από  το  1970,  χρονολογία-ορόσημο,   οι στρατηγικές μας επιλογές.  
                                              καθώς  σηματοδοτεί την  ένταξη της   Προς τα τέλη του 1990 και σταθερά στο
                                              Navarone S.A. στον ναυτιλιακό κλάδο, η   πέρασμα  των ετών έως και σήμερα,
                                              εταιρεία ξεκίνησε με τη διαχείριση φορ-  καθοριστική για την εταιρεία υπήρξε η
                                              τηγών πλοίων διαφόρων μεγεθών και   συνεργασία μας με την Canfornav, μία
                                              τύπων και στην πάροδο των ετών έχτισε   εκ των κορυφαίων εταιρειών διαχείρισης
                                              την  εξειδίκευσή  της  στα  Handysize   και μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, στο
                                              Vessels.                          πλαίσιο της οποίας αποφασίστηκε η από
                                              Η σχέση των Ελλήνων εφοπλιστών με τα   κοινού στρατηγική επιλογή της ναυπήγη-
                                              bulkers εκτυλίχθηκε ραγδαία μετά τον   σης 35 πλοίων κατά την περίοδο 2000-
                                              Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Όλες αυτές τις   2014, υπό την επίβλεψή μας, στην Κίνα. 
                                              δεκαετίες, διαμόρφωσαν τις εμπορικές   Ο προσανατολισμός μας στα Handysize
                                              συναλλαγές, ενίσχυσαν τη διαπραγμα-  Vessels που δεν υπερβαίνουν  τους
                                              τευτική ισχύ, στήριξαν την παγκόσμια   37.000  τόνους αποτελεί συνειδητή
                                              οικονομία και μέχρι σήμερα διαδρα-  απόφαση της Navarone S.A. Αυτό ανα-
                                              ματίζουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη   κύπτει ακριβώς λόγω των διαστάσεων
                                              ενός από τους μεγαλύτερους και πιο   αυτών των πλοίων, της ιδιαιτερότητάς
                                              αξιόλογους στόλους παγκοσμίως, χάρη   τους δηλαδή ως προς το πλάτος και το
                                              στις μεταφορές ξηρών φορτίων. Αυτή η   μήκος τους.  
                                              παράδοση, συνδυασμένη με την ευελι-  Δεδομένης της δυνατότητάς τους, υπερ-
                                              ξία που παρέχουν τα συγκεκριμένα πλοία   τερούν σε σχέση με μικρότερα πλοία,
                                              και με τις δυνατότητες προσαρμογής στις   γιατί μπορούν να εξυπηρετούν ένα
                                              ανάγκες των παγκόσμιων θαλάσσιων   μεγάλο εύρος φορτίων, αλλά και σε
                                              μεταφορών, οδήγησε στην απόφαση να   σχέση με μεγαλύτερα πλοία, που χρει-
                                              εξειδικευτούμε σε αυτόν τον τομέα.   άζονται ξεχωριστές υποδομές σε λιμά-
                                              Στη νεότερη ιστορία της, η στοχευμένη   νια για να ελλιμενιστούν. Τα Handysize
                                              επιλογή μας να συνεχίζουμε να επενδύ-  Vessels, λοιπόν, έχουν τη δυνατότητα να

                                                                                Δεκέμβριος 2024               31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36